4,5 kk lohtutisseilijä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuitzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Tuitzu

Aktiivinen jäsen
18.06.2004
1 587
0
36
lyötyisiköhän joltakulta vinkkejä ja neuvoja mitä tehdä?

4,5 kk tyttö syö rintaa ja soseita jonkin verran. tekee myös hampaita.
Yösin herää kahden tunnin välein vehtaamaan ja unenpäähän kelpaa vaan tissi. ei tutti, ei heijaus, ei paijaus.
Imaisee kahdesti tai kolmasti ja nukahtaa onnellisena.
Nälästä ei siis oo kyse. Nukkuu pinnasängyssä, ihan mun puolen vieressä.
Tuttipullo ei kelpaa, velliä olen koittanut nokkamukista, ei mene alas.

Rupee olemaan mutsi vähä väsy....
Tilanne kestänyt noin kuukauden.

Meillä joskus samanlaista, mutta en ole kokenut ongelmana. Vauva nukkuu vieressä, joten siitähän tissi on helposti annettavissa. Voisitko itse tehdä samoin silloin kun olet tosi väsynyt? Näin sun ei tarttis nousta erikseen.

Meillä 8kk ikäinen vauva, joka herää äidinkaipuuseen 2-4krt/yö. Aina ei halua edes rintaa, kainalo riittää useimmiten. Itse olen kanssa jo aika väsynyt jatkuvasti katkeaviin yöuniin, mutta minkäs teet!
Meillä kun tuntuu, ettei öistä tule mitään, laitan miehen pois makkarista ja otan vauvan yöksi viereeni. Siinä sitten nukutaan yhdessä ja yleensä ei rintaa kaipaa kuin vasta aamulla. Sitten voikin taas mennä pari yötä paremmin omassa sängyssä.
En osaa sanoa minäkään muuta neuvoa kuin, että koita jaksaa. Nuku päivällä, kun vauvasikin nukkuu. Menee ohi kyllä aikanaan, hampaat voivat aiheuttaa tuon ja kun puhkeavat, niin loppuu sinunkin herättely.

Perhepedissä imetys on helpppoa. ja vauva ei oikein ole kone, jota säätää tekemään jutut äidin toivomalla tavalla. itse nukuin päivällä paljon, ja nukun vieläkin nyt, kun hampaita tulee, lapsentahtisesti.

Kuulostaa ihan normaalille (tai ainakin meillä normaalille ). Minäkin ehdotan tuota perhepetiä tai sitten jos mies nukkuis lähempänä vauvaa siis pinnasängyn vieressä ja sinä sit kauempana, jottei maito tuoksuis niin vauvan nenään ja ei "ruuan tuoksuun" ainakaan heräis.

Joo, ei ole vauva kone. Mutta jos olis jotain vinkkejä jolla saisi vähän pidempää pätkää aikaseksi. Hyvinvoiva äiti on kuitenkin lapsenki etu. Ongellmana myös se että en oikeen osaa nukkua vauva kainalossa...

Ihan normaalia, vauva kaipaa äitinsä lähelle. Meillä poika yleensä jää yöllä meidän väliin nukkumaan kun ensimmäisen kerran herää syömään, joskus kyllä jaksan nostaa hänet omaan sänkyynsä. Kyllähän tässä väsynyt on, mutta se kai kuuluu tähän vauva-aikaan..

Yhteistyössä