4 lasta pienehköllä ikäerolla?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mitäs mieltä ootte? Vanhin nyt 5v, keskimmäinen 1v9kk sekä vauva 2 kk.
Haluttais 4 lasta, mutta nyt hetikö yksi lisää vai 10 vuoden päästä iltatähtenä vai jotain siltä väliltä!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Nyt vaan, jos jaksatte :) Meillä 4 lasta viiden vuoden sisällä :)

Mites sä oot noin monen pienen kans jaksanut?
Me ollaan kyllä lähes aina kotona, hankalinta näiden kolmen kans mun mielestä on se lähteminen johonkin

Meil on kolme lasta joista vanhin on nyt 4v. Neljännestä on puhuttu, mut tää on kyl sellasta pyöritystä jo nyt että... huh. Toisaalta tiiän että jos nää kolme on jo vähän isompia, ni en enää kehtaa lähtee siihen vauvavaiheen pyöritykseen yövalvomisineen ym. Että ehkä kaikki putkeen olis sitten kuitenkin parempi vaihtoehto -eihän sitä pikkulapsivaihetta kestä kuitenkaan ikuisuuksiin. Sitäpaitsi jos vasta useamman vuoden jälkeen saisi vielä yhden lapsen pitäis hällekin sitten saada kaveri... :D

Meillä oli ensin 3 lasta 5 vuoden sisään.
Kun kolmas lapsi oli 5v (ja vanhin 10v) meille syntyi se neljäs ja kylläpä on taas ollut ihanaa palata vauva-arkee...iloineen ja suruineen...vähän kuin "uusi esikoinen" :D :D
Neljäs ei mennyt "siinä sivussa", kuten olis varmaankin käynyt, jos kaikki olisi yhteen pötköön tulleet...

Nyt vaan, jos jaksatte :) Meillä 4 lasta viiden vuoden sisällä :)

Mites sä oot noin monen pienen kans jaksanut?
Me ollaan kyllä lähes aina kotona, hankalinta näiden kolmen kans mun mielestä on se lähteminen johonkin

No ihan hyvin oon jaksanut, lapset kyllä "kilttejä", eli suht hyväunisia jne. ja hyvin koulutettuja :D Mutta nyt kyllä alan jo pikkuhiljaa kaipaamaan töihin, kun neljäs on 2v. Luulen, että itse tiedät, jaksatko sen neljännenkin samaan putkeen :)

Alkuperäinen kirjoittaja Poolo:
Meil on kolme lasta joista vanhin on nyt 4v. Neljännestä on puhuttu, mut tää on kyl sellasta pyöritystä jo nyt että... huh. Toisaalta tiiän että jos nää kolme on jo vähän isompia, ni en enää kehtaa lähtee siihen vauvavaiheen pyöritykseen yövalvomisineen ym. Että ehkä kaikki putkeen olis sitten kuitenkin parempi vaihtoehto -eihän sitä pikkulapsivaihetta kestä kuitenkaan ikuisuuksiin. Sitäpaitsi jos vasta useamman vuoden jälkeen saisi vielä yhden lapsen pitäis hällekin sitten saada kaveri... :D

tätä mäkin just mietin, että jos se yksi lapsi tulis vaikka 10 v päästä ni kaikki alkais alusta heräämiset ja valvomiset sun muut jaksaako sitä enää 40:senä?!
Nyt varmaan paremmin jaksais. Näille kahdelle viimeiselle on niin kiva tämä 1v7kk ikäero että vuoden päästähän ne touhuavat jo vaikka mitä yhdessä ja isompi lähtee jo sit eskariin...nii siinä sit menis se vauvakin

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Mulle itselleni suurin harppaus oli se lapsiluvun nousu kolmesta neljään... silloin kun ei sopinut enää normi-autoon jne, mutta kun sen asian tiedosti ja siihen tottui, niin tässähän nää ovat menneet mukana kaikki ihan kivasti - pääosin. :)

Isompi auto täytyy ostaa luultavasti joka tapauksessa, kun turvaistuimet ei tahdo mahtua tavalliseen malliin.
Mä tykkäisin kyllä olla kotiäitinä, että sen puoleen vaikka olis ne 4 pientä ei haittais olenkaan!
Mutta mulla saattaa olla kyllä krooninen vauvakuume kun ne pienet nyytit on niin ihania!
Milläs autolla te muuten liikutte? Tai siis liikutteko koko porukalla jossain?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras ap:
Isompi auto täytyy ostaa luultavasti joka tapauksessa, kun turvaistuimet ei tahdo mahtua tavalliseen malliin.
Mä tykkäisin kyllä olla kotiäitinä, että sen puoleen vaikka olis ne 4 pientä ei haittais olenkaan!
Mutta mulla saattaa olla kyllä krooninen vauvakuume kun ne pienet nyytit on niin ihania!
Milläs autolla te muuten liikutte? Tai siis liikutteko koko porukalla jossain?

Meillä on nyt nuo isoimmat jo niin isoja, että he eivät enää oikeastaan halua aina edes lähteä mummolaan kahville, jos mennään koko porukalla... vaan he jäävät sit kotiin ja tulevat toiste, kun mennään ns. puol'poppoolla, eli yhdellä autolla.
Jos lähdetään siis ilman isoimpia, niin mennään kahdella autolla... mies ajaa edellä omallaan 4:n lapsen kanssa, ja mie pidän perää omallani 4:n kanssa.

Jos tarvii mennä ihan koko sakin kanssa johonkin, niin lainataan sellaista tila-autoa toiseksi autoksi ja silti mennään kahdella autolla.

Miellä kolme lasta kolmessa vuodessa ja lisää ei kyllä tuu! Kolme vielä menee, mutta liikkuminen on kyllä paljon hankalampaa nyt kuin kahden kanssa.
Isosisarukset (3v ja 1v10kk) hoivaa mielellään kuopusta (6kk), vaikka itsekin ovat pieniä :)

Mikäs siinä, jos rahkeet riittää. Tarkoitan paitsi jaksamista niin myös sitä, että on varaa niin moneen lapseen. Meillä ei ole varaa kuin kahteen lapseen, mutta en edes jaksaisi enempää. Kaverilla viisi ja kuudes tulossa, hyvin jaksaa, vaikka raskaudet hankalia olleet.

Se loppuraskausaika kyllä vielä aika tuoreessa muistissa, kun ei tosiaan sen ison mahan kans niin hirveästi mihinkään taivu saatika nostele ja kanna pienempiä. Mutta siinä se vaan sekin menee, kun tietää mitä sieltä mahasta on tulossa.
Mutta eihän se vauvan " tekeminen " ole edes mikään itsestäänselvyys! Meillä tuon toisen tulo kesti kuitenkin 1½ vuotta. Ei niitä välttämättä tule silloin kun haluais... Eka ja kolmas tuli melkein heti.
Ikää mulla on tänä vuonna 31v eli ei tässä sen puoleen vielä hengenhätä ole.

meillä on kolme pienillä ikäeroilla.esikoinen oli 1v1kk vanha kun toinen syntyi,keskimmäisen ja kuopuksen ikäero on 1v 2kk.nyt odotan neljättä ja ikäeroa tulee vanhimman kanssa 7v.

Meillä on 4 lasta 4.5v sisään. Kakkonen oli 2v11kk kun nelonen syntyi. Olihan se sillon vähä semmosta et oli 3 vauvaa yhtäaikaa, kakkonen kun on vielä on semmonen et ottaa ilon irti passaamisesta jos joku siihen erehtyy. Hankalimmaksi koin kuitenkin sen että kaupassa oli hirmu vaikea, pienellä paikkakunnalla kun asutaan, liikkua kun tuli samaan aikaan se kärryynlaittokielto eikä silti ollu kärryjä mihin olis voinu 2 laittaa yhtäaikaa. Mut siitäkin selvittii ongelmitta :)

Meillä neljä syntyi 3,5 vuoden sisällä. Nyt ovat 5,5v, 3v 5kk ja 2 x 2v. Ihan hyvät ikäerot, vaikka ei mitään helppoa olekaan aina. Kasvavat ja leikkivät yhdessä kuitenkin, eikä tarvi sitten vuosien kuluttua palata vaippa- ja valvomisrumbaan.

Meillä esikon ja kakkosen ikäero 2v2kk, kakkosen ja kolmosen 1v8kk. Esikko on nyt 6v, kakkonen täyttää pian 4v ja kuopus on 2v4kk. Nelonen syntyy elokuussa. Kolmikko touhuaa tiiviisti yhdessä. Mies olisi halunnut nelosen jo aikaisemmin, mutta itse laitoin vastaan ja mietin jaksamistani. Nyt tuntui, että jaksaa taas pienen vauvan kun kuopuskin alkaa olla jo iso ja omatoiminen. :)

Ootteko te ihan hulluja? Voiko joku selitää, miksi ylipäätään teette noin monta lasta? Eikö ole kamalaa olla koko ajan raskaana, imettämässä, hereillä, pyörittää vauva-taapero-leikki-ikä- uhmaikä-rumbaa samaan aikaan? Hui kun oikein puistattaa!!

Yhteistyössä