4 lasta pienehköllä ikäerolla?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja omg:
Ootteko te ihan hulluja? Voiko joku selitää, miksi ylipäätään teette noin monta lasta? Eikö ole kamalaa olla koko ajan raskaana, imettämässä, hereillä, pyörittää vauva-taapero-leikki-ikä- uhmaikä-rumbaa samaan aikaan? Hui kun oikein puistattaa!!

Mä oon vähän samaa mieltä...

Ootteko te ihan hulluja? Voiko joku selitää, miksi ylipäätään teette noin monta lasta? Eikö ole kamalaa olla koko ajan raskaana, imettämässä, hereillä, pyörittää vauva-taapero-leikki-ikä- uhmaikä-rumbaa samaan aikaan? Hui kun oikein puistattaa!!

Mielummin vaipparumba yms. kerralla muutamissa vuosissa kokonaan ohi kuin koko ajan joku tissillä roikkumassa. Nyt nautin touhuamisesta isompien lasten kanssa ihan eri tavalla ja on aikaa opiskeluunja omiinkin juttuihin =)

Alkuperäinen kirjoittaja NO:

Mielummin vaipparumba yms. kerralla muutamissa vuosissa kokonaan ohi kuin koko ajan joku tissillä roikkumassa. Nyt nautin touhuamisesta isompien lasten kanssa ihan eri tavalla ja on aikaa opiskeluunja omiinkin juttuihin =)

Lapsia myös kiinnostavat samat leikit ym, koska ikäerot niin pieniä. Ovat hyviä kavereita keskenään =)

Pari asiaa on aina hyvä huomioida, esim. se että jos vauva onkin pahasti vammainen, jaksaako sitä siitä huolimatta pyörittää perhettä ja huomioida kaikki lapsia?

Toinen juttu, miten itse ollaan toimittu, on se että lapset on kahdessa sarjassa. Ekat on nyt kohta 12 ja 10 ja tokat reilu 2 ja toinen syntyy kohta. Musta tää on ollut ihan valtavan ihanaa, ehti olla välillä töissä ja hoitaa noi kaksi kunnialla ja nauttia niistä. Sitten sai/saa uudet pakkaukset kun jo isommat on isompia. Ollut hurjasti aikaa taas heillekin kun jompi kumpi vanhemmista on ollut kotona ja isot on tykännyt älyttömästi pienestä/pienistä ja pieni/varmaan myös tuleva isoista.

Toiset jaksaa enemmän, mutta musta tuntuu että me jaksettiin antaa lapsille tosi paljon kun niitä oli "vaan" se kaksi ja sama nyt (silti lapsilla on kaverit kun ei ole sitä yksittäistä iltatähteä)

Mutta totta tosiaan, teette just niinkuin itse haluatte, pääasia että molemmat ootte samaa mieltä. Todennäköisesti jos rumbasta selviää kunnialla niin lapsilla on kyllä parin vuoden päästä hurjan kivat leikit ja aina keskenään.

Niin niin, mutta miksi YLIPÄÄTÄÄN pitää tehdä monta lasta? Onko se valtava vauvakuume? Lapset on niin ihania? Ei haluaisikaan muunlaista elämää? On elättäjiä kun on vanha ja sairas?

Hui kun oikein puistattaa ajatellakin, että olisi sellainen tilanne, että pienin on jo ollut jonkin aikaa ns. iso ja helppo ja sitten tulisi vauva taloon ja alkaisi rumba alusta, kun siihen helppouteen on jo tottunut. ;)

Niin niin, mutta miksi YLIPÄÄTÄÄN pitää tehdä monta lasta? Onko se valtava vauvakuume? Lapset on niin ihania? Ei haluaisikaan muunlaista elämää? On elättäjiä kun on vanha ja sairas?

Miksi tehdä yhtään lasta?

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:

Hui kun oikein puistattaa ajatellakin, että olisi sellainen tilanne, että pienin on jo ollut jonkin aikaa ns. iso ja helppo ja sitten tulisi vauva taloon ja alkaisi rumba alusta, kun siihen helppouteen on jo tottunut. ;)

No, nää on makuasioita ;)

Meillä ekan ja tokan ikäero on 1v 3viikkoa ja se oli kyllä megarankkaa.
Keskimmäisen ja kuopuksen ikäero on 4v 4kk ja on mielestäni paljon parempi ikäero. Jo pelkkä ajatus, että kolmas olisi tullut "samaan putkeen"....eiiiii ikinä.
Ihan erilaista oli hoitaa yhtä pientä kerrallaan, puhumattakaan jaksamisesta..

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:

No, nää on makuasioita ;)

Meillä ekan ja tokan ikäero on 1v 3viikkoa ja se oli kyllä megarankkaa.
Keskimmäisen ja kuopuksen ikäero on 4v 4kk ja on mielestäni paljon parempi ikäero. Jo pelkkä ajatus, että kolmas olisi tullut "samaan putkeen"....eiiiii ikinä.
Ihan erilaista oli hoitaa yhtä pientä kerrallaan, puhumattakaan jaksamisesta..

Hmm, meil esikoisen ja kaksosten ikäero on 3,5 vuotta ja olisipa vaikea kuvitella, jos olisi vaikkapa pelkästään esikoinen ja toinen kaksosista, ei niillä ole paljoakaan seuraa toisistaan. Keskimmäinen taas leikkii sekä esikoisen ja kaksosten kanssa, on sillä tavalla sopivalla ikäerolla syntyneet.

No mulla on tulossa vasta kolmas "pienellä" ikäerolla.Kolmonen täyttää elokuussa 4 v ja tän hetken nuorimmainen on tulevan syntyessä n.2v 5kk.Missään vaiheessa en ole miettinyt ettenkö jaksaisi.
Eli mulla ekan ja tokan ikäero 2v5kk kakkosen ja kolmosen 7v kolmonen ja nelonen 1v5kk.

No miksi tehdä yhtään lasta.
Miks mun tarvis alkaa selittään kenellekkään miksi meillä ei ole lapsi luku täynnä :whistle:

Jaksaminen riippuu monesta eri tekijästä. Meillä esikoinen oli energinen ja vähä-uninen poika ja vauvalla oli koliikkia, molemmat nukkui huonosti (ja esikoinen on ollut vähä-uninen, oli kukonlaulun aikaan aina pystyssä). Lapsista oli tietenkin pian seuraa toisilleen, mutta kyllä ne sitten tappelikin. Ja olin tosiaan mielettömän väsynyt koko ajan, elämä oli yhtä vaipanvaihtoa ja syöttämistä. En voi myöntää, että olisin nauttinut noin pienestä ikäerosta.
Mun mielestä lapsia ei kannata sen takia tehdä putkeen "että niistä on heti seuraa toisilleen", on niistä seuraa isommallkain ikäerolla. Meillä lapset 9v, 8v ja kohta 4v. Ottavat usein kuopuksen mukaan leikkeihin. Ja sitten kun ikää tulee lisää, niin muutaman vuoden ikäero ei tunnu enää missään.

Yhteistyössä