4. luokkalainen tyttö kuoli liikuntatunnilla Raumalla... :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ***
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

Vieras
Järkyttävää :( :(

Koulutyttö kuoli tapaturmassa Raumalla.

Keskiviikkona kymmenen aikaan aamupäivällä Äijänsuon harjoitusjäähallissa oli luistelemassa Karin koulun 4. luokan oppilaita ja esikoululaisia sekä useita opettajia ja vanhempia.

Vuonna 2001 syntynyt tyttö kompastui edellään luistelleen, jäälle kaatuneen oppilaan luistimeen. Onnettomuudessa luistimen terä osui tytön solisluun alapuolelle.

Uhrille annettiin paikan päällä ensiapua ja hänet kiidätettiin Medi-helillä Turun yliopistolliseen keskussairaalaan. Tyttö menehtyi sairaalassa vammoihinsa kello 12.

Koulussa on käynnistetty kriisityö tapahtuman johdosta.

oikeastikko te itkette aina kun tapahtuu jotain ikävää?

Mulla olisi jo pää kipeänä, joka päivä joutuu kuitenkin jotain vastaavaa lukemaan. En itke, mutta se ei tarkoita ettei liikuttaisi.

Olen aina vihannut luistelua ja pitänyt sitä vaarallisena. Koulussa seisoin kaukalon laidalla rystyset valkoisina, kun pelkäsin kaatumista tai saavani luistimesta päähän.

Ikävä juttu. Vihaan edelleen luistelua.

oikeastikko te itkette aina kun tapahtuu jotain ikävää?

Mulla olisi jo pää kipeänä, joka päivä joutuu kuitenkin jotain vastaavaa lukemaan. En itke, mutta se ei tarkoita ettei liikuttaisi.

Monia kyllä liikuttaa ja itkettää tällainen hirveä juttu. Suomessa on lasten kuolemat koulussa hyvin harvinaisia. ei näitä paljoa tule mieleen, että olisi lapsi kuollut kesken koulupäivän. Tietenkin kouluampumisia on ollut ja ne nostavat tuota tilastoa, mutta muuten kuolleita on kyllä tosi harvoin. Varmasti moni miettii myös sitä, että sama juttu voisi sattua myös omalle lapselle.

Ihan hirveetä! En kyllä itkenyt, mutta hirvittää ja vihloo mahan pohjasta. Tulee mieleen miten kauheaa on sillä tytölläkin, jonka luistimeen kaatui, ja tietenkin tytön vanhemmilla.

Niin surullista :( Onnettomien tapaturmien seuraus. Kaipa kohta tulee luisteluun pakolliseksi kaulasuojat. Onkohan noin käynnyt kenellekkään koskaan ennnen? Voimia vanhemmille, kavereille, opettajalle ja kaikille läheisille.

Yhteistyössä