4 pv viikossa töissä/hoidossa - kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja osittainen hoitovapaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

osittainen hoitovapaa

Vieras
Kertokaahan te, jotka teette nelipäiväistä työviikkoa, miten on sujunut. Kannattaako vapaapäiväksi valita maanantai vai perjantai? Pääsevätkö lapset mukaan toimintaan enää tiistaina, vai olisiko päiväkoti parempi aloittaa heti maanantaina. Itse tuntuisi mukavammalta jäädä maanantaiksi kotiin elpymään viikonlopun jäljiltä.

Mitä olette puuhailleet lasten kanssa vapaapäivänä? Ovatko lapset kiukutelleet paljon? Yksi äiti kertoi lopettavansa nelipäiväisen työviikon juuri sen takia, että lapset olivat kiukkuisia kuin ampiaiset vapaapäivänä äitinsä kanssa.

Oletteko laskeneet, kuinka paljon tulot ovat todellisuudessa pudonneet?

Tulot eivät pudonneet kauheasti, kun verotkin vähenivät. Minulla oli vapaapäivä aina perjantaisin, jolloin kävin aamupäivällä viikon ruokaostoksilla, sitten tein pyykkihuoltoa ja isompaa ruuanlaittoa.

Alkuperäinen kirjoittaja perämaan emäntä:
tein 4 päivästä viikkoa koska mulla oli 30 h sopimus, mulla saattoi olla myös viikonloppuna töitä mut pidin lapset hoidossa sen 4 pvää. vapaapäivistä en ite päättänyt, saattoi olla mikä tahansa viikonpäivä.

Olivatko lapset kunnallisessa päiväkodissa vai miten onnistui se, että lasten vapaapäivää vaihdeltiin? Meidän päiväkodissa eri perheiden lapset vuorottelevat eri päivinä, jotta ryhmäkoot pysyisivät tasapainossa.

Yhteistyössä