4-v koulun jalkeen vasynyt - mita neuvot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tähtisumu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Tähtisumu

Jäsen
14.01.2007
989
0
16
meidan 4-v poika aloitti koulun (0830-1310) talla viikolla ja heti koulun jalkeen on tosi kiukkunen ja helposti malttinsa menettava. saattaa heittaa tavaran seinaan ym. mita muuten ei tee.
han ei malta menna koulun jalkeen lepaamaan kun kaverit leikkii pihalla. sekin on varmaan hyva keino lepuuttaa hermoja jotka nakojaan pingottuu siella koulussa kun pitaa olla paikallaan ja keskittya.

poika aloitti esi/leikkikoulun 3-vuotiaana ja se meni hyvin. opettelivat kirjaimia ja numeroita mutta myos leikkivat, lauloivat ja askartelivat. nyt naemma on tiukempaa. kavereiden mammoilta olen kysynyt niin heidan lapsensa ovat olleen tosi vasyneita mutta kukaan ei ole oireillun nain agressiivisesti.

mita mun kannattaa tehda? olen viela parisen kuukautta toissa mutta kotona lapsilla on tuttu hoitaja.

taukoja koulussa on 2: 10 min + 30 min jolloin syodaan myos evaat.

Ainakin kannattaa tarkistaa se unen riittävyys. Eli illalla ainakin tarpeeksi aikaisin nukkumaan. Eväisiin ja syömisiin muutenkin kannattaa kiinnittää huomiota, verensokerin on hyvä pysyä tasaisena, meillä ainakin sen huomaa, jos ruokaa ei syö tasaiseen tahtiin ja jossain välissä saa vielä sokeripommin, niin meno voi olla hirvittävää. Lisäksi voi olla jotain uhmaikää.

Irlannissa asutaan. Itsekin mietin etta voisin siirtaa menoa vaikka kaikki kaverit ovat myos aloittaneet koulun samaan aikaan, mutta onko muita vinkkeja? Ehka tama tottuminen vie jonkun aikaa.

Tykkaa kylla itsekseenkin keskittya kirjottelemaan kirjaimia ja numeroita mutta tekee sen omaan tahtiin ja ilman ohjausta. Tuntuu pahalta etta pipo pingottaa niin kovasti pienella.

On ilmeisesti liian rankkaa lapselle vielä. Tosi alku on aina hankalaa. Niinkuin tossa joku jo kirjoitti niin kannattaa tarkistaa että yöunet on tarpeeksi pitkät ja eväänä ei olis makeeta mielummin esim. suolaista piirakkaa leipää tms. Itse seuraisin tilannetta 1kk-2kk ja jos sen jälkeen on vielä ongelmia niin miettisin ottaako lapsen pois koulusta.

Yhteistyössä