4-vuotiaalle synttärilahjaksi karkkia, mitä mieltä olette

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "shihtzu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"shihtzu"

Vieras
Käytiin juuri kaverin 4-vuotiaan synttäreillä ja voi että sitä karkin määrää mitä se sai, jokainen toi karkkia ja ei mitään pieniä määriä vaan megapusseja sun muuta. Pakko myöntää, että meidänkin paketissa oli suklaata, yksi pieni Ahaa-patukka kirjan lisänä.
Pakko sanoa, että lapsen äitikin pyöritti päätää sille karkkimäärälle, jotka takavarikoitiin aina samantien kaappiin.

Eihän ne lahjan tuojat millään voi tietää, että muutkin tuo. Eipä tarvii namipäivän nameja ostalla kun antaa varastosta vähän.
Kiittämättömyys se on vaivan palkka..

Enpä minä ainakaan saanut karkkia synttärilahjaksi kavereilta ainakaan ei ole jäänyt mieleen moista. Karkkia sain syödä synttäreinä ja sitten synttäreiden jälkeenkin ihan tarpeeksi, että ei sitä paketteihin tarvinnut sujauttaa. Paitsi isovanhemmilta tuli kyllä karkkipussiakin rahan kera ja ei sekään kyllä haitannut, kun en sitä karkkia kavereilta saanut kuitenkaan.

Enpä äkkiseltään muista että lapset ois ikinä saanu karkkia lahjaksi... eikä myöskään oo ite viety. Nykyajan muksuilla on kyllä hyväskää tarjolla muutenkin ihan riittävästi.

[QUOTE="huoh";23310955]Eihän ne lahjan tuojat millään voi tietää, että muutkin tuo. Eipä tarvii namipäivän nameja ostalla kun antaa varastosta vähän.
Kiittämättömyys se on vaivan palkka..[/QUOTE]

Eihän tässä kukaan ole kiittämätön. Sitä tässä oli, että monilla se paketti sisälsi oikeastaan vaan sitä karkkia isot määrät. En minä karkkia pahana pidä, mutta jotenkin vaan ihmetytti se määrä, ehkä sitten siksi, että mun suvussa ei ole tapana tuoda sylikaupalla sitä.

Meillä on viety pezzejä tai semmosia karkkeja mistä voii koruja tehdä. Mutta nämä jonkun muun lisänä, että vanhemmat voi halutessaan karkit laittaa talteen ja antaa kun on niiden aika.
Lahjaksi on myös saatu karkkia ja ne saa syödä silloin synttärinä. Tosin mitään megapusseja ei ole koskaan tullut...

hmmn... no musta karkki ylipäätään ei oo välttämättä se parhain vaihtoehto lahjaksi. No ehkä eri asia jos tietää lahjansaajan maun, ja ostaa vaikka levyn ko. henkilön lempparisuklaata levyn. Tai jos pussi on _pieni_, ja lahjana on muutakin. Mutta ite en oo tainnu oikeestaan koskaan viedä karkkia lahjana, ainakaan pelkästään (tosin viime jouluna annoin kaverille tikkaripurkin, mutta siinä oli myös söpö se purkki, ja tiesin mun kaverin tykkäävän siitä). Lapslle olen tähän mennessä vienyt lahjaksi esim. muovailuvahaa, kivan ateriasetin söpöine peltilaukkuineen, muumit- satucd:n jne. Sitäpaitsi karkeissa on se ongelma, että entäs jos se saaja ei tykkääkään niistä (tai on vaikka allerginen suklaalle)?

En tykkäisi jos meille tuotaisiin. Tyttö on jo 4, 5 v ja meillä ei juurikaan karkkia syödä, joten tuollainen määrä olisi sitten lähemmäs vuoden kaapissa.
Itse en kyllä lapselle karkkia laittaisi pakettiin, aikuiselle saattaisin viedä jos tietäsiin varmasti lempparimaun.

Karkki on hyvä lahja. Lapsilla on muutenkin lelua ja krääsää nurkat täynnä. Nami on kulutushyödyke, jota voi popsia pikkuhiljaa karkkipäivinä pois.

No voisko antaa jotain muuta kuin lelukrääsää? Vaatetta, pieni pyyhe, tyynyliina tms. käyttöesinettä? Kuluvaa tavaraa kuten piirustus- tai askarteluvehkeitä, muovailuvahaa, pihaliituja, saippuakupliksia, värityskirjoja, tarroja, siirtokuvia? Tai vaikka liikuntajuttuja tai pelejä kuten hyppynaru, tvisti, musta pekka tmv. -pelikortit, lautapeli? Mä en haluaisi kiittämättömyyden uhallakaan, että meille tuotaisiin namia lahjaksi.

Onneks ei oo meille tullut ihan noin paljoa karkkia edes Jouluna,
jolloin sitä perinteisesti kertyy..
Itse en oo kellekään lapselle tainnut viedä karkkia lahjaksi, muuta kuin omille esim. tuliaisnameja.

Ei ole kyllä koskaan käynyt mielessäkään, että veisin lapselle synttärilahjaksi karkkia. Siis kyllähän sitä kaikenlaista muutakin on lahjaksi mahdollista antaa, ja juhlataloon on varmaan niitä herkkuja muutenkin hankittu aika paljon...