4-vuotiaalle välikausihaalari vaiko housut + takki?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Molemmat. Haalari pihahommiin ja takki + housut kun mennään vaikka kauppaan ja näin vaatetus on helppo keventää ottamalla takki pois. Miten ihmeessä ajattelit selvitä, jos lapsi vaikka lirauttaa housuun tai puvun joutuu muuten pestä? Kyllä meillä on aina 2-3 pukua kautta kohden ihan jo siksi, että vaatteita välillä pestään. Köyhiä ollaan, mutta kirpparilta saa uudenveroisiakin (nettikirppareilta etenkin).

Siis meillä on erikseen kauppakäyttöön siistimpi takki mutta sitä ei voi tarhaan/pihalle laittaa kuin kuivalla kelillä. Kauppaan mennään yleensä farkut+takki yhdistelmällä. Mutta tiukan budjetin vuoksi ei ole varaa investoida kuin yhteen kosteussuojattuun pukuun. Mietityttää vaan että olisiko housut+takki kuitenkin käytännöllisemmät, takin saa pois lämpimämpinä päivinä..Mutta nyt ois aleen tulossa mieleinen kaunis ja laadukkaan merkkinen kosteussuojattu haalari. Tuossa katselin etten samaan hintaan mistään saa takkia+housuja vastaavaa laatua..Vaikeita päätöksiä. ;)

Meillä on välikaudeksi hyvä reimatecin haalari (15 eur. kirpparilta), kaksi ticketin plainrainia eli takki ja housut (15 eur ja 30 eur.) ja ticketin välikausitakki (39 eur uutena alesta), lindexin vk-housut kirpparilta (10 eur. aivan kuin uudet) ja cirafin housut (10 eur uutena alesta). Olen työtön ja saan noista vaatteista vielä rahaa takaisin kun myyn edelleen. Ja nuo ostin entisiä myydessä ja melkein niillä rahoilla ne sain. Me oikeasti tarvitaan nuo kaikki. Plainrainia ostin ahneena kaksi kun sain halvalla vielä tuon toisen. Siitä saisin myydessä tuplasti mitä maksoin itse.

Vk-kengät oli myös alesta ja saappaat saan sukulaisilta käytettynä (vuorelliset ja vuorettomat). Pipot ja hanskat ostaa mummo.

Miten arvasin että tähänkin ketjuun tullaan kommentoimaan kuinka vähälläkin rahalla pärjää jne..Tarkoitus kuitenkin ostaa lapselle vain yksi kosteussuojattu ulkoilupuku. Näin ollaan pärjätty tähänkin mennessä vaikka vaatteita pestään niin hyvin ovat ehtineet kuivua ennen seuraavaa ulkoilua. :) Kauppareissuja ym. varten löytyy sitten muuta vaatetta. Kirppareilla käydään ahkerasti mutta kovin huonokuntoisia ovat olleet tämänikäisten poikien ulkovaatteet.

keväällä vkhaalarin aika on aikas lyhyt, nopeasti alkaa riittämään kosteussuojatut housut+huppari ja tpaita. en ehkä itse ostaisi enää vkhaalaria 4vlle, mutta talvihaalari sitten erikseen.
tai 4vnä' meillä ei ole ollut välikauteen kuin takkeja ja housuja, mutta tänävuonna 6v täyttävällä on vielä haalari kun ollaan koettu se lumessa kivammaksi.

Kiva kun edes joku ymmärsi oikein tän aloituksen. :) Just tota mietin että jos käyn sen haalarin hakemassa niin onko kuitenkin "turha" ja päädyn lopulta ostamaan housut ja takin..

jos nyt välttämättä haluaa haalarin esim päiväkotiin, ostaisin syksyksi sellaisen koska käyttöikä on siellä päässä pidempi. haalari on nopeampi pukea siellä päälle itse.
4vllä oli 3x kosteussuojattuja takkeja+housuja, plain rain lämpösemmälle. ja hyvin pärjättiin ilman haalaria :) ihan pienellehän se on ehdottomasti käytännöllisempi..

Meilläkin on ollut molemmat, mutta takki+housut on mun mielestä välttämätön. Takkia voi käyttää lämpimällä kelillä yksinäänkin samoin kuin housuja märällä leikkipaikalla, kun kuitenkin aurinko lämmittää. Takki on meillä ollut käytössä pitkin kesää.

4 v:t yleensä liikkuvat niin paljon, että haalari käy keväällä pian tukalaksi. Meidän 4-v:llä on talvihaalari, mutta välikaudet sitten takki-housu-yhdistelmä. Helpompi säätää vaatetusta sopivaksi sään mukaan. Vuosi sitten ostin kevääksi haalarin, ja se jäi jo 3-vuotiaalla kovin vähälle käytölle sitten kuitenkin. Pienemmillä, jotka viettävät enemmän aikaa vielä maassa istuen, haalari on sitten tarpeen keväisin ja syksyisinkin. Isommille riittää mun mielestä haalari vain talvisin, koululaisille ei enää silloinkaan.

• Tykkää
Reactions: Salla07
Kyllä mä etsin meidän 4-vuotiaalle vielä kevääksi haalarin. Pihasellaisen, mihin voi sitten vetää kurikset päälle eli jonkun halvan version. Poika itse tykkää enemmän haalarista, on kätevämpi pukea kuin esim. henkselihousut ja takki. Lapsi ei ole päivähoidossa, mutta sinne ostaisin myös haalarin, silloin ehkä vähän paremman eli kosteussuojatun.

Yhteistyössä