4-vuotias/3 h yksin.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mandikka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos palautteesta.

Saattaishan noina tunteina äitin ikävä yllättää. Olemme vuorotelleet lapsenhoidossa mutta tilanne muuttuu. Järjestän pojalle hoidon tai keksin tavan valvoa. Onhan se pieni vielä.

4-vuotias aina silmien alla.

Ihanko tosissasi olet tätä mieltä? Kyllä meillä jo 2-vuotias meni välillä omaan huoneeseensa leikkimään omia leikkejään, enkä mä sinne mukaan tunkenut. Olen kotona ja kuulen, että lapsi touhuaa sielä, niin se on meillä riittänyt. Lapsi tosin on melko rauhallinen, että ehkä jonkun vilkkaamman nelivuotiaan on sitten pakko olla koko ajan silmien alla. Mutta siis en minä tätä minään absoluuttisena sääntönä pitäisi.

Kiitos palautteesta.

Saattaishan noina tunteina äitin ikävä yllättää. Olemme vuorotelleet lapsenhoidossa mutta tilanne muuttuu. Järjestän pojalle hoidon tai keksin tavan valvoa. Onhan se pieni vielä.

saattaa tosiaan yllättää ikävä. Mun 4v saattaa leikkiä kauan yksikseen mutta aina se tarkistelee että joku on sielä kotona. Ei sitä samassa kamarissa tarvi istua mutten uskaltas jättää yksin sisälle ja olla itse toisaalla.

No, mullaoli sosiaalityöntekijä-kaverin kanssa puhetta 4v lapsen yksinolosta ja kun isän luona lapsi on jätetty yksin kauppareissun ajaksi yms. kaveri oli sitä mieltä, että asiasta on parempi keskustella lastensuojelun kanssa. Näimpä siis keskustellaan. 4v ikäinen voi keksiä ihan mitä vaan ja se mihin exä on lapsen yksin jättänyt asunnosta poistumiseen liittyy suurkaupungin kaikki riskit, mukaan lukien alueella runsaasti asuvat ongelmista kärsivät ihmiset. Yksillä kavereilla oli yleensä lapsi jomman kumman vanhemman mukana maatalon töissä ja tuli käytyä auttelee joskus siellä hommissa ja tiiän kyllä ettei se navetta+lapsi oo ihan simppeli yhdistelmä :( Varmasti jos vauvasta asti on ollu kaikessa mukana sujuu myös riiviö-iässä, mutta yllättäen voi olla tosi hankalaa.

Yhteistyössä