4-vuotias pilaa siskojensakin yöt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ö-mappi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ö

Ö-mappi

Vieras
Olikohan tarpeeksi houkuttelevasti otsikoitu...

Meillä siis keskimmäinen on jo pitkään valvottanut yöllä siten, että huutaa klo 02 ja 04 maissa (vähintään) äitiä/isiä kurkku suorana. Milloin mistäkin syystä (näki pahaa unta, valoa ei ole tarpeeksi, kuuli ääniä, ei saa unta, liian vähän pehmoleluja sängyssä...) ja vaatii vahtimaan häntä hänen huoneessaan. Ei olla kuitenkaan jääty kökkimään sinne, mutta ainainen ramppaaminen rasittaa vanhempiakin. Huutajan huoneessa nukkuu myös isosisko, joka oikeasti onneksi nukkuu melko sikeästi. Vanhempien huoneessa nukkuu taaperoikäinen pikkusisko, joka myöskin on onneksi toistaiseksi nukkunut melko hyvin huudoista johtuen.

Keskimmäinen on luonteeltaan helposti tulistuva jankuttaja. Hyvällä tuulella ollessaan oikea päivänsäde, mutta mutta... En tiedä johtuuko pimeästä ajasta vai mistä, mutta yöt ovat meillä todella risaisia tämän takia -> päivällä väsyttää -> ollaan kiukkuisia jne.

Lapsi pelkää pimeää, mutta olemme laittaneet hänelle niin paljon valoa, kuin mahdollista. Ei nyt kuitenkaan voi kattolamppua sytyttää, sillä sitten esikoinen ei nuku.

Viime yönä ei menty huoneeseen, vaikka lapsi huusi, vaan juteltiin (välillä tiukkaankin sävyyn) omasta huoneesta. Kaikki tietämäni fraasit kävin läpi; ei ole mitään hätää, hali nallea, ajattele kauniita asioita, nyt on yö nyt nukutaan... Vartin sain jankuttaa (molemmilla kerroilla) näitä ja muita, kunnes loppui se huutelu. Itse vaan olin sitten niin ärtynyt, etten nukahtanutkaan tuntiin...

Mitä mä teen?

vähempi jankkaaminen?kerran kaks käy sanomassa/tai huutaa toisesta huoneesta et nyt on yö nyt nukutaan(käskevään sävyyn) ja sitten ei vastaa huuteluun ollenkaan..

Meillä saa tulla isin ja äidin sänkyyn noissa tapauksissa. Emme edes herää tuon takia. Ja koska he tulevat vasta yöllä, niin saadaan illalla olla kahden kesken.

Jos en sille vastaa, se jankuttaa vaan ja alkaa kitistä ja vääntää tekoitkua. Jos olisikin vain mun ja miehen uni kyseessä niin sitten, mutta pelkään, että kas muutakin heräävät ja siitä vasta show syntyy... Keskimmäinen näetsen osaa pitää meteliä välittämättä muiden unista.

Vanhempien sänkyyn tulemista en ala sallia, sillä pienin tulee jo sinne välillä. Ja kun keskimmäinen ei kuitenkaan lähde seikkailemaan itse (kokop) yöllä.

Meillä on vähän vastaavaa vuotta nuoremman kanssa, mutta ei oikeasti pelkää, vaan on vaan keksinyt mihin pilliin puhaltamalla äiti hyppää korkeimmalle. Olen ottanut sen linjan että muutaman kerran käyn, ensin nätisti puhumassa ja sitten tiukasti, ja jos ei mikään auta niin jäähylle. Jäähy on toiminut hyvin, siinä vaiheessa leikki ei olekaan enää kivaa ja jää nätisti nukkumaan jäähyn päätyttyä.

Meillä ihan samanlainen 4-vuotias :'( Välillä oon ihan loppu ja neuvolasta sanovat vaan että "kuuluu ikään".No ei kuulu!Samoiten pelkää pimeää ja illat pitää olla mahdollisimman rauhallisia ettei yöllä elä päivän tapahtumia...Pelkää myös pimeää,sen kans aavistuksen helpottanut kun annetaan ajan vaan kulua.

Alkuperäinen kirjoittaja Ö-mappi:
Vanhempien sänkyyn tulemista en ala sallia, sillä pienin tulee jo sinne välillä. Ja kun keskimmäinen ei kuitenkaan lähde seikkailemaan itse (kokop) yöllä.

Meillä taas nelivuotias ja viisivuotias tulee usein sänkyyn yöllä. Ei tuo ole haitannut.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Meillä taas nelivuotias ja viisivuotias tulee usein sänkyyn yöllä. Ei tuo ole haitannut.

Kiva, ettei teitä haittaa :flower: :)

Meitäpä se haittaisi, sillä se pikkuinen, joka jo tulee yöllä, potkii ja pyörii ja tekee vanhempiensa olon hiukan tukalaksi eli ahtaaksi :flower: :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Meitä ei haittais vaikka tulisi,mutta meillä nukkuu nuorempi myös meidän sängyssä ja tämä vanhempi ei tykkää nukkua ahtaasti...Eli lapsi on se joka ei halua tulla :/

Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:
Meillä on vähän vastaavaa vuotta nuoremman kanssa, mutta ei oikeasti pelkää, vaan on vaan keksinyt mihin pilliin puhaltamalla äiti hyppää korkeimmalle. Olen ottanut sen linjan että muutaman kerran käyn, ensin nätisti puhumassa ja sitten tiukasti, ja jos ei mikään auta niin jäähylle. Jäähy on toiminut hyvin, siinä vaiheessa leikki ei olekaan enää kivaa ja jää nätisti nukkumaan jäähyn päätyttyä.

Meillä 3,5v:n kanssa auttoi tämä.Oli just tuommoista turhaa juoksuttamista ja tekoitkua yöllä,koitti siis juoksuttaa meitä vanhempia.Eikä se kätinä loppunut vaikka luokse meni.Sitten aloin sanomaan,että silloin kun äiti tulee luokse,niin pitää olla hiljaa,muuten lähtee jäähylle.Pari kertaa kävi jäähyllä,sen jälkeen pari kertaa kävin "uhkailemassa" jäähyllä(hiljeni kun menin huoneeseen kysymään mikä hätänä) ja nyt nukkuu (kop kop)taas toistaiseksi niin,ettei herätä kaikkia vaikka yöllä heräiskin.Meillä siis toimi tuommoinen vähän ehkä raakalta kuulostava linjakin,mutta tuo ei ole ikinä mihinkään lepertelyihin tyytynyt.

Siis yöllä jäähylle? :o
Tuo oli mulle uusi ajatus - joka kyllä kieltämättä on käynyt mielessä, mutta pidin sitä ihan hulluna. Ehkei se sitten olekaan. Jos ei puhe auta, niin sitten on mentävä siihen. Paikkakin ois katottuna valmiina :D

meillä tuolla 5v on vastaavai kausia heräilee yöllä tai sitten itkeskelee unissaan on muutamia öitä kerralla ja sitten taas rauhallisempaa.
Meillä pääse sänkyyn jos ei nukuminen onnistu omassa sängyssä ja yllensä siihen rauhoittuu. Siitä ei kumminkaan ole tullut tapaa. Ja joka ilta menee kumminkin omaan sänkyyn nukkumaan.
Itse pääsen helpomalla kun annan tulla sänkyyn, kuin ravaisin monta kertaa rauhoitelemassa aina ei edes halua tulla, mut sit olen sanonut että muut nukkuuu ei saa huutaa turhan takia.