40+ So what!! (vol.10)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jaa, että testitoimittajan mukaan tässä olisi sitten onnittelun paikka, mur-mur :headwall:
Hoh-hoh hoijaa.

Mun kaverille, jolle tuli keskenmeno 17 raskausviikon kieppeillä, sanottiin ensin, että sikiö on saanut alkunsa 2 viikkoa myöhemmin kuin kuukautisista lasketaan. Ystäväni sanoi, ettei ole mahdollista, kun hän teki raskaustestin 4 viikkoa edellisten kuukautisten alusta. Siihen lääkäri väitti, että raskaustesti on näyttänyt silloin oviksen, ei raskautta. Tämä keskussairaalan gyne oli ainakin sitä mieltä, että raskaustesti voi näyttää oviksen. Mutta oikeasti sitten seuraavassa ultrassa, sikiö olikin jo kuollut, joten sitä se edeltävä hidas kasvu tiesi. Valitettavasti. Mutta tämä tarina kyllä toteennäyttää mur-murin epäilyt.

Raskaustestit näyttävät kyllä oviksen, haamuna, vaikka mittaavatkin täysin eri hormonia. Johtuu ihan noiden hormonien valkuaisaineen samankaltaisuudesta. Erityisesti herkät testit voivat näyttää ovisaikana raskaustestissä plussaa

..tuo ihan "maallikko tietoa" ja noita oli paljon!!..mutta löysin kyllä myös ihan ammattilaisen antamaa tietoa..en vain sitä linkkiä enää mistään löydä?.. :/

Olisko se niin, että firman on pakko vaan vetää linjaa: "meidän raskaustestimme reagoi vain raskauteen", jottei maine mene ja sen myötä asiakkaat. Tärkeintä kuitenkin on se, että sinä tiedät missä mennään.

Näinhän se on - tärkeintä että itse tämän tiedän nyt!! =)
..vaan moni MUU ei tiedä ja tulee turhia toiveita vaan sitten.. :(

Wikipediasta löysin tietoa, siitä lyhykäisesti vain..

Väärä positiivinen tulos voidaan joskus nähdä verikokeessa, jos muut veressä olevat yhdisteet häiritsevät käytettyä testimenetelmää. Tällaisia yhdisteitä ovat mm. luteinisoiva hormoni (LH)..jne..

..eli sama juttu virtsassa - voi näyttää väärää positiivista!!

Kurjat nämä sivut nyt :(. Olen ainakin 4 kertaa kirjoittanut tänne eikä koskaan mene läpi :'(. Heti niinku olis henk.koht. sensuurin iskeny :headwall:.

Mur-mur Nyt sitten vain täysillä uutta plussaa päin :heart:!

Terri Tottahan tuo, ett harvoin hidas hCG:n nousu hyvää enteilee. Mulla ainakin kun viimeksi haamutti ja haamutti, oli lopulta tädin tulo helpotus, kun tiesi ett se raskaus ei voisi jatkua hyvin saati jatkua ylipäätään. Jos sais valita niin tietty mieluiten testausvaiheessa nuo negat ottaa kuin vasta sitten myöhemmin sen keskenmenon :(. Just kuulin veljeltäni, ett meidän kylällä haudataan huomenna rv 20 kuollut vauva :'(.

ON Mulla nippailee alamasua :saint:.

Omanapaista oireiden tarkkailua nyt vaan. Valkovuoto yltyi runsaaksi. Ällöttää jo itseäkin. Samoin alamasu on painon täyteinen, jomotus siirtynyt oikealle puolelle. Mitään en enää uskalla toivoa, mutta mennään nyt näin eteenpäin. Ai ni. Sit vielä huippaa. Nytkin kun tätä kirjotan juuri ja juuri pusun tuolilla. Taidan mennä pitkäkseni.

Mulla muuten meni pasmat ihan sekasin, kun en varastostani löytänyt enää ainuttakaan r-testiä. Olin varastoa tonkiessani luullut muuta. Niinpä täytyi testejä tilata. Vaikka huomenna tulisivatkin, aamupisut jää nyt kyllä kokeilematta.

Katotaan pääsenkö viestini kanssa läpi. Useaan tuntiin en ole koko keskustelusivuja saanut auki.

VINKKI!! taavi166..

Ota sitä aamupisua jemmaan mukiin ja laita jonnehin suht viileään(itselläni wc:n ikkunalaudalla).. testaile sitten kun posti on tullut ja tuonut testit, niin mie tänään tein!! :wave:

Taavi166 Komppaan mur-muria. Sulla on kyllä vahvat r-oireet :heart:. Maltahan vaan vielä odotella ihan rauhassa sitä plussaa. Kaikilla ei todellakaan vielä dpo10-11 näy mitään eikä ennen kuin menkkojen olisi jo pitänyt alkaa. Uskotaan loppuun asti, että RKTT!!

Alkuperäinen kirjoittaja mur-mur:
VINKKI!! taavi166..

Ota sitä aamupisua jemmaan mukiin ja laita jonnehin suht viileään(itselläni wc:n ikkunalaudalla).. testaile sitten kun posti on tullut ja tuonut testit, niin mie tänään tein!! :wave:

Hyvä idea!! Tästä pitäis myöntää dippimestarin ansiomitali tai jotain :laugh:.

En ole kyllä sata varma, miten pitkään sitä voi noin säilyttää..mutta uskoisin että 2-3h ehkäpä.. =)

Yhtyneiden labrojen sivustolta: Säilöntäaineeton virtsanäyte säilyy jääkaappilämpötilassa 24 h.

Muistinkin, jotta esikoista odottaessa, säilytin aamuvirtsan jääkaapissa hyvin säilöttynä ja vein sen sitten neuvolaan iltapäivällä.

..ja miehän en noussut kovin aikaiseen ;) ..mutta kyllä pisu oli jääkaapissa muutaman tunnin(4-6h)

Terri rankkaa on testailla noita negoja. Lohtu :hug: Jospa seuraava kierto tärpin tuo sinulle kuitenkin. Sulla on täti oireet vahvatko? kun et enään itse usko testin plussaksi muutuvan..vaan ymmärrän ettei koko testailu huvita kun ei jaksa uskoa siihen plussaan , kuitenkin monet ovat plussanneet vasta silloin kun jo 14 dpo päivä..
Taavi66 Halit myös sinne :hug: Onnea myös sinulle ensikiertoon.

Ninnillä onkin komeat vahvat viivat r-testissä ONNEA vielä kerran, paljon super vahvaa liimaa ja tarra sukkia pienelle.Onnellista odotus aikaa.

Tänään tein sen vihon viimeisen Apteekin oman testin ja negahan se oli, ei haamun haamua..
Lämpö vielä 37.1, alamasussa painon tunnetta, välillä vain hiukan etoo, ja saman tien menee ohi, tisut eilen iltasella hiukan pipit mut ei enään, josko se täti sieltä saapuisi.
Päivittäjä Minut voisi ottaa pois roikkumasta rkkt listalta..

tämä toisiaan tökkii.

Ninni ihana kuva =)

Taavi negasta huolimatta hyvät oireet, peukutuset!

Terri tämä lääke yhdistelmä ( zumenon + luge ) on minulla ekaa kertaa, joten saa nähdä milloin täti tulee tänne. Tänään on vika päivä lääkkeitä. Normaalisti minulla lugejen jälkeen menee n.3 pvä vuodon alkuun. Aika samaa aikaa varmaan kuljetaan alkukierto.

Liiza harmi, kun kuluva kierto meni noin. Uuteen kiertoon parempaa onnea.

Iida-K negasta :hug:

Mur-Mur nyt se on todistettu, r-testissä näkyy vahva ovis :)

Ottis tuo 33% on kuitenkin niiiin paljon enemmän, mitä noi jotkut lääkärit tälle iälle lupaa, joten toivoa on meillä kaikilla.

Hyvä yötä ja +++++++ kaikille!!!!!

Toivottelen kaikille mukavaa illan jatkoa ja kauniita unia!!!
k025.gif

..plussasätehiä myös tästä..
d045.gif

Paljon plussa pölyä toivonkin nyt sinne, josko huomenna saa onnitella..
Mitenkä Mahdotontako, oletko testaillut vai/milloin testin teet..? Onnea testailuun ja pärähtäköön komeat viivat myös sinne..
Aika huonosti olen ja edin taas lukemaan jää paljon huomioitta ja ei pysy kärryillä lain.
:/ :(

Kiitos haleista, helpottaa pettymys kun tätsky tulee ja kai sitä vaan taas alkaa toivoa kun kierto uusi alkaa ja etenee. Jotain yritystä taisi olla vaan heikoksi jäi tulos minulla, mutta parempaa onnea muille testailioille.
Alkaa muniksissa nippailemaan ja sehän tietää tätiä saapuvaksi, selkää kanssa jo juimii.
Juupa ja alkaa tuota ukkoa tehdä mieli :kieh: SE on varma tädin tuloa enteilevä merkki..jospa ehtis ennen sen tuloa..saas nähdä ny :wave:

Hyvvee yötä sisaret..

I-K Metka juttu, ett sulla alkaa tehdä miestäs mieli ennen tädin tuloa. Muistanpa ajan kun meidänkin suhde oli vielä tuore ja veres, ett yleensä pyrin ennen menkkoja saamaan ukon petiin, ett menis sit 'helpommin' ne punaiset päivät :). Nykyäänpä noilla ei enää niin väliä olekaan, kun miestä ei haluta koskaan :|.

v.gif
a.gif
u.gif
v.gif
a.gif
empty.gif
h.gif
a.gif
a.gif
v.gif
e.gif
i.gif
s.gif
s.gif
a.gif
[/url]

Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

haave3 (41).................kp4/28-36..............y.2v................3.
onlydream (37)...........kp8/23-29.........yk?.................3.
ikiemo (45)..................kp9/20-50........y?....................4.
mur-mur (44)..............kp15/26-28..yk11 (km2/10)......3./2. yht.
liiza (43)......................kp18/24-27..........yk24..............4.
Ottis (42)....................kp18/23-28..........yk10.................1
Sariella09 (43)...........kp19/40..............yk?.............5./1.yht.
happihyppy (39)..........kp20/28............yk6(27).........3./1.yht.
Lumisydän (45)...........kp21/28-32.........yk?..................?
Rominas (40)...............kp22/25-27........yk10.................2.
Inia (43)....................kp23/26-30......yk20...........1.
oivikki (41)..................kp26/23-27........yk10...............1.
Terri (45).....................kp26/27-32........y.2,5v.............2.
Iida-Karoliina (45)......kp27/23-26.......yk12...............5./1. yht.
nillanilla (42)...............kp29/28-33.........yk9.................1.
Mahdotontako (45)......kp30/29.............yk6...............1.yht.
taavi166 (38)..............kp33/28-42.........yk12...............3.
Taikakuu (41)..............kp34/27-32........y.n.3v..............2./1.yht.

RKTT

ninni-70 (39)..................dpo16......PLUSSA dpo12 :heart: :heart: :heart:
mahdotontako (45)........dpo16
Terri (45)........................dpo13
Taavi166 (38)................dpo11
Rominas (40)..................dpo10
happihyppy (39).............dpo7
mur-mur (44)..................dpo4
Ottis (42)........................dpo4
[/b]
[/i]

ovistestiplussapäivä = dpo-1
seuraava (eli oletettu ovispäivä, myös ilman testiä itse oletettu ovispäivä ) = dpo0
sitten dpo1, jne.
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.

Huomenia!

Aloitanpa ihan omalla navalla: En ehtinyt, ennen töitä käydä ostaan r-testiä, joten ei testata tänäänkään. (Ja töiden jälkeen se kiska ei ole auki.)
Meidän toinen auto huollossa, joten olen poikasen kanssa ihan vankina tänään kotona.
Lämmöt oli 36,8.

Uusimmat

Yhteistyössä