4000 kuollut possutautiin :-O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt alkoi oikeasti pelottamaan :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyt alkoi oikeasti pelottamaan :(

Vieras
Lähes 4000 kuollut sikainfluenssaan USA:ssa
12.11.2009 22:26

Yhdysvalloissa arviolta 3900 ihmistä on kuollut sikainfluenssaan, arvioivat terveysviranomaiset torstaina.

H1N1-virustaudin on sairastanut arviolta 22 miljoonaa amerikkalaista. Taudin takia sairaalahoitoon on joutunut 98000 ihmistä, laskee tartuntatautien valvonta- ja ehkäisyvirasto CDC. Luvut perustuvat laskelmiin, jotka on tehty 10 osavaltiosta kerättyjen tarkkojen tietojen perusteella.

Terveysviranomaisten mukaan sikainfluenssan tekee poikkeukselliseksi se, että kuolonuhrien joukossa on suhteellisesti enemmän lapsia verrattuna kausi-influenssan kuolonuhreihin. Keskimäärin kausi-influenssaan kuolee noin 80 lasta, kun sikainfluenssan arvioidaan nyt vaatineen 540 lapsen hengen.

Kausi-influenssaan kuolee keskimäärin 36000 amerikkalaista ja sairaalahoitoon influenssan takia joutuu 200000 ihmistä.

STT-Reuters-AFP

Mun mielestä tää uutinen taas on huojentava!

Kausi-influenssaan kuolee vuosittain n. 36 000 joka on 9 kertaa niin paljon kuin on kuollut h1n1seen vaikka se on jyllännyt jenkeissä jo kesästä asti.

Kaikenlisäksi taudin on sairastanut 22milj ihmistä joista tuo 4000 on AIKA pieni prosentti. Vielä kun ottaa huomioon jenkkien terveydenhuollon.

Alkuperäinen kirjoittaja Tinii harmaana:

Kausi-influenssaan kuolee vuosittain n. 36 000 joka on 9 kertaa niin paljon kuin on kuollut h1n1seen vaikka se on jyllännyt jenkeissä jo kesästä asti.

Kaikenlisäksi taudin on sairastanut 22milj ihmistä joista tuo 4000 on AIKA pieni prosentti. Vielä kun ottaa huomioon jenkkien terveydenhuollon.

Samaa mieltä!

Amerikan terveyden- ja sairaudehuolto on huonompi kuin meidän. Rikkaille toimii, keskituloiset varmaan pystyvät maksamaan vakuutukset, mutta köyhyiä on paljon. Lähtökohdiltaan ovat jo muutenkin heikossa asemassa, eivätkä sitten pääse yhtä helposti hoitoon kuin Suomessa.

Lisään vielä että nopeasti unen pöpperössä laskettuna eikös toi tarkoita sitä että kuolleisuus on ollut n. 0,02% luokkaa..? Aika vähän maassa jossa vähävaraiset ei saa kunnollista terveydenhuoltoa!

Pastori David Wilkerson, NY ;Sanoma Jumalalta
(SUOM.) Sanoma David Wilkersonilta 5.3.2009
Koen voimakasta Pyhän Hengen kehotusta lähettää kiireellisen viestin postituslistallemme, sekä ystäville ja seurakuntien johtajille, joita olemme tavanneet ympäri maailmaa.

JÄRKYTTÄVÄ KATASTROFI ON TAPAHTUMAISILLAAN.

SE TULEE OLEMAAN NIIN PELOTTAVA, ETTÄ SEN TÄHDEN KAIKKI, JOPA KAIKKEIN HURSKAIMMAT KESKUUDESSAMME, TULEVAT VAPISEMAAN.

Kymmenen vuoden ajan olen varoittanut tuhannen tulipalon syttymisestä New Yorkin kaupungissa. Ne tulevat nielaisemaan suur-New Yorkin alueen, mukaan luettuna osia New Jerseystä ja Connecticutista. Suurimmat kaupungit kaikkialla Yhdysvalloissa saavat osakseen mellakointia ja roihuavia tulipaloja - sellaisia joita näimme Wattsissa, Los Angelesissa vuosia sitten.

Mellakointia ja tulipaloja tulee olemaan kaupungeissa ympäri maailmaa. Tulemme näkemään ryöväämistä-mukaan lukien Times Squarella, New Yorkin kaupungissa. Se mitä koemme nyt, ei ole taantumaa, tai edes lamaa. Olemme Jumalan vihan alaisuudessa. Psalmissa 11 sanotaan,

"Kun kaikki perustukset revitään, mitä vanhurskas voi enää tehdä?" (jae 3).

Jumala tuomitsee Yhdysvaltojen ja kansakuntien hillittömät synnit. Hän tuhoaa maalliset perustukset.

Profeetta Jeremia vetosi syntiseen Israeliin, "Sano nyt Juudan ja Jerusalemin asukkaille: Näin sanoo Herra: Minulla on suunnitelma teitä vastaan, minä valmistan teille onnettomuutta. Kääntykää siis kaikki pahoilta teiltänne, tehkää hyvää ja eläkää oikein! Mutta he vastaavat: 'Vielä mitä! Me elämme niin kuin itse haluamme! Jokainen meistä tekee oman pahan ja paatuneen sydämensä mukaan" (Jer.18:11,12).

Psalmissa 11 jakeessa kuusi Daavid varoittaa, "Hän antaa sataa jumalattomien päälle pauloja, tulta ja tulikiveä; polttava tuuli on heidän maljansa osa." Miksi? Daavid vastaa, "Sillä Herra on vanhurskas" (v. 7). Tämä on vanhurskas tuomio-aivan kuin Sodoman ja Nooan sukupolven tuomiot.

Mitä vanhurskaiden tulee tehdä? Entä Herran kansan?

Ensinnäkin, annan sinulle käytännöllisen sanoman, jonka sain henkilökohtaiseksi ohjeistuksekseni. Varastoi ruokaa, hygieniatuotteita ja muita perustarpeita 30 päivän ajalle. Suurissa kaupungeissa tavaratalot tyhjenevät tunnissa kun merkit uhkaavasta katastrofista tulevat tietoon.

Hengellisellä tasolla voimme reagoida kahdella eri tavalla. Tämä tulee esiin Psalmissa 11. Joko pakenemme "vuorelle kuin lintu" tai, voimme tehdä kuten Daavid teki ja kiinnittää katseemme Herraan, joka "on pyhässä temppelissään, hänen valtaistuimensa on taivaassa. Hänen silmänsä näkevät kaiken, hänen katseensa tutkii ihmissydämet" (jae 4)." "Herraan minä turvaan" (jae 1).

Sanon itselleni: ei ole tarpeen juosta tai piiloutua. Tämä on Herran vanhurskas teko. Katselen Herraamme hänen valtaistuimellaan hänen lempeän, rakastavan katseensa seuratessa jokaista askeltani-luottaen että hän pelastaa kansansa tulvien, tulipalojen, onnettomuuksien, kaikenlaisten koetuksien keskellä.

Huom.! En tiedä milloin nämä asiat tulevat tapahtumaan, mutta tiedän että se hetki ei ole kaukana. Olen vuodattanut sydämeni teille. Tehkää tälle sanomalle kuten parhaaksi näette.

Herra siunatkoon ja varjelkoon teitä.

Kristuksessa,

5.3.2009
DAVID WILKERSON

Alkuperäinen kirjoittaja d:

Samaa mieltä!

Peesaan myös.

Noissa jenkkien luvuissa kurjaa on toi, että lapsia kuollut miltei 7 kertaa enemmän sikaan kuin tavalliseen kausi-influenssaan. Saisivat Suomessakin pistää vauhtia lasten rokotuksiin, myös perusterveiden.

Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
ja montako kuolee nälkään, kotiväkivaltaan tms vuodessa?

Pitää suhteuttaa asiaa. Nälkään ja onnettomuuksiin ja väkivaltaan ja sairauksiin yms kuolee ihmisiä koko ajan maailmassa. Kyllä me se tiedetään. Mutta maailmanlaajuinen pandemia voi koskettaa JOKAISTA ihmistä ja sitä vastaan voi ja pitää taistella.

Mutta ajatelkaa sitä että jos jenkeissä on väestöä yli 305milj joista alle kymmenesosa eli 22milj on sairastunut ja heistä taas kuollut tämä 4000henk (0,02%) ja tästä 20% on perusterveitä eli 800henk.

800 kuollutta perustervettä ja väestöä 305milj, mikä lienee prosentti?
Pyöristettynä 0,0003% eli Suomen väkiluvusta (n.5milj) tämä tarkoittaisi 15 kuollutta perustervettä. (ilman pyöristystä prosentti muistaakseni 0,000282 joka tarkoittaisi 13 kuollutta)

Onko tässä nyt todellakin aihetta hysteriaan??

Itse olen kovasti pelännyt kyseistä tautia mutta tämä uutinen oli minulle hyvin positiivinen ja silmiä avaava :)

Jos vaihtoehtona on että minä tai sinä kuollaan on kuolleisuusprosentti 50% joka on aika eri luokkaa kuin yllä mainitsemani.

Hyvällä todennäköisyydellä kummankaan meistä koko lähipiiristä/tuttavista ei kuole yhtään!

Jos vaihtoehtona on että minä tai sinä kuollaan on kuolleisuusprosentti 50% joka on aika eri luokkaa kuin yllä mainitsemani.

Hyvällä todennäköisyydellä kummankaan meistä koko lähipiiristä/tuttavista ei kuole yhtään!

Sehän on ihan saatanan sama, mikä "todennäköisyys" on. Kun kuolema korjaa, ei takaisin ole tulemista vai mitä oikein luulet?

Haha, hyvä asenne :D

Onhan se ihan sama jos se omalle kohdalle sitten sattuukin mutta ihmisten pitäis vähän osata suhteuttaa todellisuutta kauhukuviin.
Kyllä se kuolema jyllää tuolla turvallisen kotioven takana niin monella tehokkaammalakin tavalla että eikös kaikki kaivauduta maan alle omaan koloon eikä enää ikinö tavata toisia ihmisiä ettei vaan kuolema korjais!

Yhteistyössä