45v. ja raskaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eli olen 45-vuotias nainen ja vähän näyttää merkit siten, että saattaisin olla raskaana.
Täytyy mennä heti tiistaina (kun pyhät on ohi) ostamaan raskaustesti.
Mietin vaan, jos olen raskaana, alanko olla jo liian vanha äidiksi?
Minulla on 10 v. nuorempi mies ja meillä on kaksi teini-ikäistä lasta jo ennestään.
Mitä mieltä te olette?

Tätini sai tietää olevansa raskaana saman ikäisenä kuin sinä, nyt on iloinen 3-vuotias pikkupoika perheessä, täysin terve yms. Hyvin on jaksanut, sanoi että nyt osaa ottaa vanhemmuuden aivan erilailla kuin ennen ja vanhemmat sisarukset hänellä auttavat lapsen hoidossa. Mies oli nuorempi, heidän ensimmäinen lapsenlapsi ja aika innoissana hoitamassa pikkuista :]

Kuinka niin liian vanha äidiksi, jos kerran olet raskaaksikin tullut? Mun kaverini tuli raskaaksi 45-vuotiaana, hänellä vaan ei ollut lapsia ennestään. Ei siis ollut koskaan halunnut lapsia. Jatkoi kuitenkin raskautta ja terve lapsi syntyi. Nyt lapsi on äitinsä silmäterä, jo 16-vuotias.

Tosin, voihan kyse olla sulla mahdollisesti vaihdevuosista? Niitä kaverinikin ensimmäisenä epäili, ennen kuin raskaus varmistui.

Riippuu varmaan täysin ihmisestä. Jos susta tuntuu hyvälle ja sellainen sulle vielä suodaan, niin miksipäs ei. Hirmuinen sitoumus se on taas uudestaan, jos edelliset on jo kasvattanut ja ne on pesästä lentäneet. Jos se sopii loppuelämän kuvioihin niin mikä estää :P Ihmiset haluaa eri asioita eri elämäntilanteissa.

Onneksi olkoon. Mun tutava on saanut nuorimmaisensa tuossa iässä. Jos on terve ja lääkäri ei epäile mitään suurta riskiä sinulle ja haluaa lapsen niin miksi ei.