4D ultra

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ninanina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ninanina

Jäsen
29.09.2011
208
0
16
Pakko oli tänne tulla suosittelemaan Lahden yksityistä äitiysneuvolaa.

Vertailtiin hintoja Helsingissä ja täällä hinnat pyörivät n.180e tuntumassa ja vastaanottoaika on 20min.
Lahdessa taas piti maksaa 150e ja KELAlta saa takaisin noin 70e eli itselleen jää maksettavaa n.80e ja siellä aika oli 60min!
Mukaan saatiin muutama kuva ja DVD :heart:

Todella osaava ja asiantunteva lääkäri Juhani Koskinen hoiti sen ja en voi kun suositella!
Eli jos joku on miettinyt 4Dssä käyntiä ja Lahteen ei ole hurjan pitkä matka niin kannattaa käydä siellä.
Siellä myös on ilta-aikoja, meillekkin paras oli vasta illemmalla kun kumpikin on pk-s.eudulla töissä ja saimme ajan 17.30-18.30.

• Tykkää
Reactions: MySweetBaby
Kuulostaa kyl tosi halvalta ja hyvält paikalta! :) Mut miten työ saitte Kela-korvauksen jos ei ollu lääkärin lähetettä siihe 4D:hen? Olitteko käyny kunnallisella erikseen rakenneultrassa vai oliks tuo yksityisen neuvolan 4D teiän rakenneultra? Sillon ois vissiin just mahollista saaha Kela-korvaus jos rakenneultraa ei oo kunnallisella tehty ja menee rv 18-22 sinne 4D:hen. Oonko ihan väärässä?

Moips,
ku soitin sinne ni sano että KELA korvauksen saa varmasti takasin rv18-22, ehkä 22-24 ja rv24 jälkeen ei.
Tää kait jotenki liittyy siihen että jos siellä huomattais jotain vakavaa niin keskeytys ois mahdollista tonne rv24 asti.
Me oltiin käyty jo aiemmin Kättärillä rakenneultrassa eikä se vaikuta tohon mitenkään.
Näin ainakin tuolla kyseisessä paikassa ja muistaakseni Femedassa saa suoraan siinä tiskillä KELAkorvauksen rv24 asti ja silti siellä sitä hintää tulee 100e enemmän :p

Okei. :) On kyllä halpa 4D! Meil kunnallinen rakenneultra on vaa vasta rv22, ni ei vissii sit heti parin viikon sisällä ois tarvista tolle 4D:lle. Ajateltii vähä myöhemmi, mut suht edullinenha toi on kyllä, vaikkei Kela-korvausta saiskaan. Esim. Felicitaksella taitaa olla jo pelkkä omavastuu enemmä, ku tuolla hinta ilman korvauksia. :) Täytyy miettiä. :)

• Tykkää
Reactions: ninanina
Minä olen käynyt 4d ultrassa raskauden aikana 3 kertaa (rv 17, 26, 35) vuonna 2008 ja v. 2010-2011 kaksi kertaa.

Joka kerta olen mennyt ilman lääkärin lähetettä, eihän sitä muutenkaan tarvita yksityiselle lääkärille mennessä. Ainoa ehto kelakorvauksen saamiselle on se, että käynnille on lääketieteellinen syy, ja sillä tiedolla mitä lääkäri kirjoittaa sinne kelan korvaustietoihin käynnin syyksi.

Jos sinne 4d-ulraan mennään "huvin" vuoksi vauvaa katselemaan, niin kelakorvausta ei saa, mutta jos sille on lääketieteellinen syy, niin korvauksen saa.

Mulla nuo kaksi raskautta on olleet riskiraskauksia kohtukuoleman jälkeen (napanuorakomplikaatio), joten ihan vaan olen käynyt katsomassa, että kaikki on ok ja joka kerta kelakorvaus on saatu.

Meillä oli nimenomaan hupikäynti ja siitä kyllä saa korvauksen kunhan käy tiettyjen raskausviikkojen sisällä.
Sama on ainakin Femedassa, Felicitaksessa ja Lahden yksityisessä äitiysneuvolassa. Jos epäilyttää saako varmasti korvausta niin kannattaa soittaa, mutta mulle ainakin joka paikassa sanottiin että saa =)

Ihana kuulla, että Lahden yksityisessä äitiysneuvolassa kannattaa käydä :) Itse olen menossa kyseiseen neuvolaan 4d:hen ensi viikolla ja kiinnostaisi tietää millä viikolla ninanina kävit? Kiinnostiko sukupuoli ja jos kiinnosti, niin selvisikö se? Minulla on ultrauspäivänä viikot 21+4 ja kovasti kiinnostaisi myös sukupuoli nähdä, kun kunnallisessa ei sitä kuulemma näkynyt.

• Tykkää
Reactions: ninanina
lourou käytiin rv21+2 ja sanoin siinä ultratessa että sukupuoli kiinnostais kovasti. Hän ekana katteli kaikki rakenteet ja tärkeät asiat ja oikein moneen kertaa tarkasti sukupuolen sen jälkeen :) Eli meille on tyttö tulossa ni halusi moneen kertaan kattoa eri suunnista ettei pippeli olisi jossain piilossa :p
Joten voin senkin puolesta suositella jos sukupuoli kiinnostaa, ei kattonut yhtään pahalla että se haluttiin selvittää :)
Onnea ultraan, toivotaan että sukupuoli selviää :heart:

• Tykkää
Reactions: Lourou

Yhteistyössä