4kk istuu ihan väkisin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja linnea
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

linnea

Vieras
Meidän poju täytti juuri 4kk. Sylissä lötkötellessään hän yleensä alkaa änkeämällä ängetä istumaan ja suuttuu, jos pidetään selällään. Tänään jeppe vietti aikaa sitterissä kun laittelin ruokaa. Ihan yhtäkkiä huomasin, että siellähän sitä istutaan, käytännössä ilman tukea. Oli onnistunut vääntäytymään pyrstölleen, vyöt pitivät pojan onneksi sitterin kyydissä... Vyö oli siis ainoa noja ja sekin tietty etupuolella. Palautin pojan selälleen, kallistin sitteriä vähän loivempaan kulmaan, että pikkumies pysyisi aloillaan paremmin, mutta eikös tuo onnistunut vielä toisen kerran sieltä nousemaan. Mitä minä teen tämän kanssa, kun ei vielä saisi noin istuskella?

joo meidän poika on kans 3 kk asti tehny samaa, ei nyt sentään viel istu noin hyvin, mut sylis jos on makuulla niin yrittää istumaan ja istumas istuu kaikkein mieluiten. mä oon ajatellu et ei se ole niin vaarallista kun kumminkin tuetaan jos sylissä istuu niin kunnolla, mun toinen poikahan oppi istuun 5 kk!

Neuvolan mukaan 4kk ikäistä saa pitää esim sylissä istumassa. Ja jos hän kampeaa väkisin istualleen, niin eiköhän se ole jo merkki siitä että on tarpeeksi kehittynyt istuakseen. Kyllä meilläkin vauvana sitterin remmejä vasten nojailtiin, varsinkin jos vauvalla oli sylissä joku lelu niin pakkohan sitä oli kurkottaa katsomaan.:)

treenaa vatsalihaksiaan. kyllä meidän 4kk mimmi istuu jo sylissä enkä yritä estellä. sitterissä tekee ihan samaa eli pönkää pystyyn. haluaa nähdä enemmän.

:D . Mulla kumpikin punki aikaisin istumaan ja tytöstä kysyin neuvolassa että saanko jo istuttaa vaikka oli kovin pieni, niin katsoivat selän suoruutta ja sanoivat et istui niin ryhdissä että lihakset on jo kehittyneet kannatteleen ja siksi sain istuttaa. Kysy sinäkin varmistus neuvolasta niin, että viet muksun näytille.
Siskon 4kk poika oli meillä kylässä ja se punkee seisoon istumasta kun ottaa käsistä kiinni :D . Yritin panna istuun takas niin ei, ei sitten millään. Siinä sit seistä napotti :laugh: . Ei seisottaminenkaan ole varmaan suositeltavaa mutta kun otti vaan käsistä kiinni niin se ponnas aina pystyyn ja jäi sinne eikä suostunu taipuun alas.
Vauvat on niin erilaisia.

Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
:D . Mulla kumpikin punki aikaisin istumaan ja tytöstä kysyin neuvolassa että saanko jo istuttaa vaikka oli kovin pieni, niin katsoivat selän suoruutta ja sanoivat et istui niin ryhdissä että lihakset on jo kehittyneet kannatteleen ja siksi sain istuttaa. Kysy sinäkin varmistus neuvolasta niin, että viet muksun näytille.
Siskon 4kk poika oli meillä kylässä ja se punkee seisoon istumasta kun ottaa käsistä kiinni :D . Yritin panna istuun takas niin ei, ei sitten millään. Siinä sit seistä napotti :laugh: . Ei seisottaminenkaan ole varmaan suositeltavaa mutta kun otti vaan käsistä kiinni niin se ponnas aina pystyyn ja jäi sinne eikä suostunu taipuun alas.
Vauvat on niin erilaisia.

Kiva kuulla, että muillakin on aikaisin alkanut nämä seisomisharjoitukset :)..meillä oli tismalleen sama tilanne pari kk:ta sitten saman ikäisenä...nyt jo uudet metkut mielessä :)

Toi on hassua tuo "ei saa istua" =)
Mun äitini jaksaa kauhistella tuollasia, mutta jos vauva itse itseään punkee istumaan niin on se sillon valmis siihen.

Kuopus punkesi kans tuossa 4kk ikäsenä istumaan sylissä ja sitterissä ja viime neuvolassa katsottiin selkää ja oikeen hyvä on. Punkeaa myös kovasti jaloilleen.

Kiitos vastauksista. Mun ei siis varmaan tarvi nitoa poikaa olkasaumoista kiinni tuohon sitteriinsä... Pari viikkoa tämä on yrittänyt ylös ihan tosissaan, tänään sitten onnistui 4kk-juhlan kunniaksi. =)

Yhteistyössä