4v ja 5.5v lapsia ei saa enää millään sisälle näillä ilmoilla!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vastuutonko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vastuutonko

Vieras
Painavat pitkin rivarin pihaa muitten talon lasten kanssa, välillä ovat jonkun omalla pihalla leikkimässä, välillä yhteisellä pihalla ja välillä metsän reunassa. Tottelevat hyvin kieltoa ettei saa lähteä pois rivarin pihasta, mutta eivät aina muista ilmoittaa jos menevät jonkun omaan pihaan ja sitten joudun haeskelemaan että missä ovat. Eivät tahdo enää muuta tehdäkään kun olla ulkona leikkimässä (vielä pari viikkoa sitten vaan olivat sisällä ja pelasivat pleikkaria ja katsoivat telkkaa..), ja itse en tietenkään voi siinä olla koko päivää vahtimassa. Antaisitteko lastenne mennä tällä tavalla?? Itseä vähän huolettaa, mutta käyn toki n. 10min välein varmistelemassa missä menevät ja ovi on koko ajan auki eli kuulen ovatko lähistöllä. Kaverit ulkona ovat n. 5-6-vuotiaita. Lapsilla on hauskaa ja itselläni vähän vapaata aikaa, mutta olenko vastuuton kun annan heidän olla omin päin pihalla ja luotan että osaavat olla kunnolla??

Minustakin on raskasta olla vahtimassa saman ikäisiä lapsia ulkona. Meillä tosin lapset ovat vähän sellaisia, että eivät sitten yhdessä kavereiden kanssa muista enää niitä sääntöjä jotka on sovittu, kun ulkona ollaan. Turvallinen ympäristö kyllä on, mutta eihän sitä tiedä mitä ne lapset yhdessä keksivät. Olen ehkä "ylihuolehtivainen", mutta minun on vaikea antaa lasten olla keskenään pihalla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mee ittekin pihalle!

joo olen itsekin usein lukemassa kirjaa omassa pihassa, meidän piha vaan on pieni eikä siinä voi oikein mitään tehdä, eivät lapsetkaan omassa pihassa viihdy, ja sen lisäksi on vain leikkipaikka rivarin pihassa, lapset viilettävät lähinnä taloa ympäri ja muitten pihoissa joten eivät ole näköetäisyydellä koko ajan.

Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:
Minustakin on raskasta olla vahtimassa saman ikäisiä lapsia ulkona. Meillä tosin lapset ovat vähän sellaisia, että eivät sitten yhdessä kavereiden kanssa muista enää niitä sääntöjä jotka on sovittu, kun ulkona ollaan. Turvallinen ympäristö kyllä on, mutta eihän sitä tiedä mitä ne lapset yhdessä keksivät. Olen ehkä "ylihuolehtivainen", mutta minun on vaikea antaa lasten olla keskenään pihalla.

Ja siis me viiletetään mennä tuolla pihalla 5-6 tuntia päivässä. Muulla ajalla yritän saada muut hommat hoidettua.

Ja siis me viiletetään mennä tuolla pihalla 5-6 tuntia päivässä. Muulla ajalla yritän saada muut hommat hoidettua.

Niin no siis minä en olekaan kotiäiti, töitten jälkeen siis ja kun haen lapset tarhasta puolilta päivin, jäävät suoraan ulos ja käyvät jossain vahieessa välipalalla kotona ja ruualla, ja sitten yleensä 19 aikaan kokonaan sisälle ja silloinkin tappelun kanssa tulevat.

on meidänkin lapset (5 ja 7v) pihalla aamusta iltaan (paitsi esikoinen eskarissa 1/2 pv) ja hyvä niin. Eiköhän viime talvena kökötetty sisällä ihan tarpeeksi. Seuraat vaan säännöllisesti niin hyvä tulee.

Kyllä mä antaisin, jos on rauhallinen alue ja kaikilla lapsilla sama alue, jolla saavat liikkua. Oletan, että muidenkin vanhemmat vähän katselee porukan perään. Käy juttelemassa muiden kanssa, että on samat säännöt kaikilla.

Yhteistyössä