5½kk risaset yöt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiisseli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiisseli

Vieras
Meijän plikka 5½kk ja on nyt alottanu hirmu kiukun nukkumaan mentäessä...?
Sillon ku neiti oli just 5kk ni alettiin antaa illal pe-po velli ja johan alko menee tosi hienosti nukkuu mut nyt se unipeikko on tullu takas vielä vihasempana.. Päikkäreille menee tosi hienosti (nukkuu vaunuissa pihalla).

Ja sit tos alkuviikost alotettiin yötissin vierotus ku ei sil voi olla nälkä jos syö illal 120ml vellii ja tissin päälle viel. Pari ekaa yötä meni sillee ku alko puhisee siel pedissään ni käännettiin vaan takas masulleen ja jatko uniaan mut nyt parina yönä on ollu yöt ihan tuskaa!!! =(

Likka ei rauhottus millään. Viimeyönä en sit enää jaksanu vaan annoin tissii...ja nyt huono fiilis siitä ku annoin perix.

Pitäiskö vaan tiukasti yrittää rauhottaa ja ottaa vaik syliin jos ei muu auta? Siis meinaan sit yöllä! Vai vieläkö jatkan näit yöllisiä imetyksiä..?

Mä sanoisin että anna tissiä.On vielä kovin pieni.Jos liki vuotta koitat uudestaan...Ei unikoulua ees aloiteta viel noin pienelle,tää ihan lastenlääkärin mielipide.

Ota nyt hyvänen aika ees syliin...

Meilläkin poika 5kk ja syötän 2-4krt/yö. Saanut soseita jo 3kk:n iästä juuri tuon tiheän syömisen vuoksi, mutta ei ole auttaneet. Nyt mukana jo vellit ja puurotkin ja sama vain jatkuu. Odotan todella, että yösyöminen jäisi pois - ei meinaa jaksaa päiviä tehdä töitä näin vähillä nukkumisilla... mutta eiköhän tämä tästä. Voimia Kiisseli!

meillä 6kk ja syö 1-2krt yössä, vaikka illalla vetää puuroo, tissii ja viel korvikettakin tarvittaessa. kato paljon syö yöllä kerralla ja harvenna vaikka mut pois en jättäis.

Kiitoksii vastauksist.

Tarttee sit jatkaa imetyksii =) Helpompaa se on kyl ku kuunnella sitä kitinää.

Ja tiedoksi Kaisalle että kyllä me ollaan otettu likka syliin jos on alkanu huutamal huutaan! Mä olen sitä sortimenttia et en voi huudattaa lasta.

Mä en voi kattoo oikeen paljo se syö yöllä ku se tosiaan syö tissii. Mut kyl se ainaki ihan nieleskelee kovasti ku maito alkaa kunnol herumaan.

Eikä tyttö syökkään ku kerran, korkeintaan pari.

Kiisseli ja Ella

Hei Kiisseli!

Ma yrittaisin kylla pikkuhiljaa vierottaa yomaidoista. Terve 6kk ei tarvitse yosyonteja (ja teidan pienihan on 6kk varmaan kohta). Ainakin rajottaisin syonnin yhteen kertaan ja vauva voi omaan tahtiin pudottaa sen pois. Kunhan pidatte huolen etta masu on taynna nukkumaan mentaessa ja paivisin syodaan hyvin. Sankyyn ei tiettykaan jateta itkemaan niin kuin et teekaan.

6kk jalkeen yosyomiset on enemman tapa kuin tarve terveella vauvalla. Ja nyt mut varmaan tapetaan kun sanoin tan mutta nain on!!

Tsemppia!

mulla on ""pullojuoppo"" kotona...

eli mun vauvalla oli jo 5 kk iässä ihan mieletön määrä yöheräilyjä. pulloa se koitti multa vinkua tunnin välein..
Mä annoin syödä yöllä, mutta pidin tiukasti kiinni 3 h ruokavälistä. sitä taajempaan ei pulloa tippunut. nyt vauva täytti just 7 kk. tiedän, että mitään tarvetta yösyömiselle ei ole. meillä se todellakin vaikuttaa olevan tapa. päivisin syö nykyään ihan hyvin ja puurokin on alkanut maistua iltaisin (pitää paremmin nälkää kuin velli). mutta... vihdoin saan nukkua yöni kunnolla, kun annan pullosta maitoa 2 krt yössä. jos en anna - valvon koko yön ja kanniskelen ja hyssyttelen vauvaa. tiedän että se menis muutamassa yössä ohi, mut mä en jaksa vielä. oon niin monta kuukautta valvonut, että omat akut täytyy ensin ladata. oon toistaiseksi tyytynyt vähentämään yöllä annettua kerta-annosta vähä vähältä.
mutta näin siis meillä...

Yhteistyössä