5 v tyttö haluaa korvakorut - kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Liila"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Liila"

Vieras
Onkohan liian aikaista luvat 6-vuotislahjaksi korvakorut. Tyttö hinkuu kovasti sellaisia, kun kaverinsakin oli saanut. Olen varoitellut, että reikien laittaminen sattuu kovasti ja reiät voivat helposti tulehtua ennen paranemistaan. Ei ollut kuulemma sattunut kaveria.

Miten teidän pienten lasten reikien laitto korviin on sujunut? Onko ollut ongelmia paranemisen kanssa?

Meidän likalla (2v) ei vielä ole, mutta itse olen saanut korvakorut 4-vuotiaana, eikä niiden kanssa ollut mitään ongelmia, kun äiti puhdisti lävistykset huolellisesti niin kauan, että paranivat.

Mä sain korvikset neljävuotiaana piiiiitkän kinumisen ja vinkumisen jälkeen. Äiti halus varmistaa, että oikeasti haluan ne ja ymmärrän, että se sattuu ja että reikiä täytyy hoitaa. Sain ja ei ollut ongelmia. Omanikin saa sitten, kun pyytää ja ymmärtää edellämainitut seikat.

Meillä lapset sai viime kesänä korvikset, poika tuolloin 4v ja tyttö juuri täyttänyt 3v. Poika selviyty hienosti, neitokaista nippaisi aika kovasti ensimmäinen koru, itku tuli, mutta antoi laittaa toisen. Eivät tulehtuneet ja ovat onnessaan kun saa uusia korviksia :)

Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;23659844:
Meillä päin ei rei'itetä alle 7-vuotiaiden korvia koruliikkeissä. Lävistysliikkeissä ikäraja oli 12 v korvien lävistykselle kun pari vuotta sitten asiaa kysyin.

Tuo on nykyään aika yleinen kanta että ei alle 7v.
Meillä tyttö on vinkunut niitä 3vuotta ja nyt kun täytti 6v niin menimme koruliikkeeseen.
Ja löytyhän lopulta onneksi eräs liike joka suostui ne laittamaan vaikka ikää olikin vuosi vähemmän kuin suosituksissa ;)
Asiaan kai vaikutti sekin että tyttö itse ilmoitti hyvin pontevasti haluavansa korut ja sanoi että tietää sen jotta voi hiukan nipata mutta haluaa korut silti. Myyjä näytti lävistyspyssyn ja likka työntää korvaa itse siihen että paina nyt,
yleensä lapset kuulemma tuossa tilanteessa juoksee karkuun :D
Myyjä sitten painoi korvikset korviin ja nyt on ollut korvissa kohta 6kk ja hyvin on mennyt :)

Meillä laitettiin 5-vuotiaalle, kun hän halusi. Korviin vaan Emla-rasvaa paksulti ennen laittoa, ja antaa vaikuttaa, niin ei tunnu ollenkaan kun reiät laitetaan. Näin ainakin meillä.

[QUOTE="Joo";23659912]Meillä laitettiin 5-vuotiaalle, kun hän halusi. Korviin vaan Emla-rasvaa paksulti ennen laittoa, ja antaa vaikuttaa, niin ei tunnu ollenkaan kun reiät laitetaan. Näin ainakin meillä.[/QUOTE]

Jos ilman rasvoja ei kestä korujen laittoa ei todellakaan ole valmis ottamaan korviksia

Mulle laitettiin 6-vuotiaana kun mummo halusi (:D), omasta mielestäni tosin liian aikaista. Mutta eihän siinä mitään jos lapsi tykkää. Itse kyllä mieluummin odottaisin pari vuotta, ei ne ikärajatkaan ihan turhan päiten ole. Ja ehdottomasti neulalla, ei pyssyllä.

Tyttö sai vähän vajaa 6v:nä korvikset. Ei ongelmia. Sattui kuulemma mutta ehkä vähemmän kuin pyörällä kaatuminen. Putsailtiin ja hoidettiin alussa huolella mutta nopeasti reiät parantuivat.
Nyt täyttää 8v ja mitään ongelmia ei ole reikien takia tullut.

Ja ei, ei ole tahtonut lävistyksiä tai tatuointeja.. ;)
Mun mielestä on todella huono peruste kieltää korvakorut siksi että "sitten lapsi tahtoo lävistykset isona". No hohhoijaa, on meillä lapsilla pyörätkin enkä pelkää että tahtovat kevarin 10v:nä.

meillä laitettiin 4vuotiaalle. oli jo vuoden tahtonut. ensimmäinen meni hyvin, mutta itku tuli. tahtoi väen vängällä laittaa toisenki :) ei oo ollut ongelmia.

tyttö oli 5v, kun käytin lävistysliikkeessä laitattamassa korut. halusin nimenomaan, että lävistetään, koska siten tehden ei rikkoonnu kudokset laajemmalta alueelta kuten käy, jos korut "ammutaan" paikoilleen. ei mitään ongelmaa ole ollut, paitsi että korut on välillä hukassa. tyttö nyt 8v.

Esikoiselle laitettiin 5-vuotiaana, kun oli niitä aikansa narissut. Vähän nipisti ja siinä se, mitään ongelmia ei ole ollut.

Pienempi oli silloin 2,5v. ja kun mukana oli, halusi omat. Sanoin, että se sattuu, mutta oli ne saatava. Kysyin vielä, että "uskallatko varmasti laittaa?"
"No EN!! Mutta setä kyllä uskaltaa." Totesi tyttö.

Ja laitettiin ne sitten. Putsauksesta toki pidin huolen minä, ei lapset itse.

Eilen taas vaihdettiin koruja, ja nyt tuo kolmaskin alkaa jo ymmärtää kiiltävän päälle. Kovasti se ruinutti itselleenkin korviksia, mutta katsellaan. Ikää 3v.

Alkuperäinen kirjoittaja plöp;23660030:
Mulle laitettiin 6-vuotiaana kun mummo halusi (:D), omasta mielestäni tosin liian aikaista. Mutta eihän siinä mitään jos lapsi tykkää. Itse kyllä mieluummin odottaisin pari vuotta, ei ne ikärajatkaan ihan turhan päiten ole. Ja ehdottomasti neulalla, ei pyssyllä.

Miksi neulalla, miksei pyssyllä?

Alkuperäinen kirjoittaja meillä näin;23660372:
Lahdessa toisesta Timanttiset liikkeestä käännytettiin meidätkin pois kun lapsi ei ole 7v.
mutta toisessa Timanttiset liikkeessäpä laitettiinkin ne ja ihan kysyin että laittaako kun tyttö täytti vasta 6v :D

Meki käytiin siin trion isommas liikkees kysymäs ku meni toinen korvisreikä umpeen ku kävi pieni fiba... ne ei suostunu laittamaan sitä yhtä.. Ei edes silloinkaan vaikka siin oli jo aikasemmin ollut.

käytiin sit seuraavalla vaasan reissulla laittamas se siellä missä oli alunperinki laitettu.

sanottiin et heille on annettu sellaset ohjeet ettei alle 7v:lle laiteta.

Meillä oli lävistyspyssyssä ainoasteen ihon kanssa kosketuksissa se tuleva korvakoru ;)
ja tulevan korvakorun terä ja ihoa vasten tuleva kantakaan ei koskettanut tuota pyssyä,ainoasteen ne mitkä näkyy ulospäin oli pyssyn kanssa kosketuksissa ;)

Yhteistyössä