5 viikkoa sektiosta, normaalia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keisarileikkausäippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

keisarileikkausäippä

Vieras
5 viikkoa suunn. sectiosta ja viimeks eilen crp alle 5. takana ennen tätä sectiota 1 alatie ja 1 kiir.sectio.. nyt siis saman vaakaviillon päältä vedettiin. jälkivuotoa ollu vähän ja muutama viikko sitten ultrassakaan ei poikkeavaa paitsi hyvin ohut kohtulihas. no mut enempää ei suunniteltukaan:) oon koettanu ottaa rauhallisesti ja sillai nyt tänään kuitenkin pahentuneet seuraavat oireet : sectiohaavan ja navan väl.alueella kosketusarkuus..järjetön kosketusarkuus. liikkuessa kipu joka enemmän oik.puolella. lantioluuhun asti säteilee :O yskiminen liikkuminen ja kaikki sattuu. lihakset? varsinkin pystyasennossa kun koskee niin sattuu. kävely ym vihloo pistää ja sattuu. koko oikea puoli siis. välillä nivuseen asti.. vasemmalle säteilee myös. en osaa ees selittää. mutta lihakset? kerran kun lantioon ja kylkiinkin käy? ab kuuri (kefexin) iha muista syistä nyt muutenkin päällä. :/ hermosärky? revennyt haava??? päältäpäi on siisti. eikä lekuri eilen lyhyehkössä palpaatiossa mtn vuotohyytymää tm tuntenut. vuoto hyvin niukkaa ja vaihtelevaa ollut kokoajan.. onko syytä paniikkiin? vaiko nyt jotai peruskipuja? :/ anteeksi sekava sepustus...

Mulla tuli toispuoleista paikallista kovaa kipua n. viikko sektiosta, ilmeisesti turhan rempseän vartaloa kiertävän liikkeen jälkeen. Oli pari päivää tosi kipeä ja sitten hellitti, mutta alkuun oli samantyyppistä kipua kuin mitä kuvailet. Tosin kyseessä oli hätäsektio, joten ei voi ihan verrata. Käy kuitenkin tutkituttamassa uudestaan jos jatkuu tai kipu vielä pahenee. 5vko sektiosta pitäis kovasti olla jo paranemaan päin, eikä suinkaan pahenemassa. Ettei olisi kohtuun jäänyt jotain? Mulla loppui vuotokin n. viikossa-kahdessa kun kohtu kuivattiin.

Nosto ! vaiva ei vieläkään loppunu van taas yhtäkkiä nousemiset ym sattuu ja kiviatää. kosketusarkuus on edelleen ja tuntuu että turvottaa muuten jo hyvin kutistunutta vatsaa? :O lihakset?? ääk.

En tiedä, mikä vikana, mutta oma vointini sektion jälkeen kyllä vaan koheni kohenemistaan ajan kuluessa, eikä enää viikkojen päästä tullut mitään pahenevia kipuja - paitsi jos oli rasittanut vatsalihaksia, eli kipuun oli aina selkeä syy. Kyllä mulla oli kuitenkin kosketusarkuutta vielä kuukausien päästäkin.

Mullakin tuli tossa vaiheessa vaan jos rasitin itseäni. Esim.kun kävin ristiäisiä varten ostoksilla ja kannoin turhan painavaa kassia ja kävelin pidempään. Helpotti levolla.

Yhteistyössä