5 viikkoinen vauva kipeenä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmailen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmailen

Vieras
Miten voisin helpottaa vauvan oloa? Apuja kaipaan! Eli vauvalla flunssa ja nenä aivan tukossa. Hengitys hiukan hankalaa välillä. Nenätippoja olen laittanut useaan kertaan ja niistänyt nenää niistäjällä.. hetken aina auttaa. Onko vielä muita keinoja? Hirveää katsoa vierestä kun lapsella vaikea olla :(

meillä oli sama tilanne, kun vauva oli 4 viikkoa. lekuri käski laittaa suihkun lämpimälle ja mennä vauvan kanssa höyryiseen suihkuun hengittelemään.

yöksi voisit nostaa vauvan sängyn pääpuolta esim. laittamalla sängyn jalkojen alle toiseen päähän kirjoja alle. pystyasennossa ei mene paikat niin tukkoon ja vauva saa kenties paremmin nukuttua yöllä.

hei, keittistippoja voit käyttää vaikka kuinka paljon, niistä ei ole haittaa. Voit myös kohottaa pääpuolta ylmmäksi sängyssä ja antaa höyryhengittelyä kylppärissä, hana vain valumaan kuumalle ja siihen viereen sitten otat tuolin ja istuskelet vauvan kanssa. Noin pienellä nenän tukkoisuus yleensä johtuu ihan siitä, että limakalvot totuttelevat vasta tähän kohdun ulkopuoliseen elämään =)

nenäimuri apteekista ,maksaa noin 3 e.keittosuolatippoja ja frida nenään ja toinen pää omaan suuhun.imetään räkä joka menee säiliöön. suihkuhuoneessakin voi laittaa suihkun päälle pidikkeeseen ja menee tarpeeksi kauas vauvan kanssa istumaan ja ovet kii.tulee hyvä höyry wc hen

Meillä sama nuhatilanne, tosin tyttö on jo 3 kk. Mua on mietityttäny se, et meillä on keinutassut sängyn alla et uskaltaako sitä toista päätä nostaa ettei romahda? Onko jollain kokemusta nostaa patjan alta? ja millä jos on?

käydä katsomassa lastentarvikkeessa .auttaa 3kk alkaen.huoneeseen tulee tietty höyry.kasetit siinä jotka vaihdetaan.eukalyptys tuoksu.ei sovi astmaa sairastaville.kyllä pysyy parhaasti nenä auki!saa myös prismasta mutta ohjeet ehkä paremmat kun kysyy lastentarvikkeesta .hinta 25 e

Alkuperäinen kirjoittaja Edla-Mamma:
Meillä sama nuhatilanne, tosin tyttö on jo 3 kk. Mua on mietityttäny se, et meillä on keinutassut sängyn alla et uskaltaako sitä toista päätä nostaa ettei romahda? Onko jollain kokemusta nostaa patjan alta? ja millä jos on?

voit laittaa tyynyn patjan alle, toimii hyvin!