5 VUOTIAAT!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja papuski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

papuski

Jäsen
11.12.2004
217
0
16
Onko 5-vuotiailla jokin uhmakausi tms. vai onko meillä joku todellinen ongelmalapsi???
Alan olemaan todella väsynyt siihen, että kiusaa koko ajan pienempiä sisaruksia, sotkee leikkejä jne. En voi kuin selkäni kääntää, niin jo jompi kumpi pienemmistä huutaa suoraa huutoa, kun veli sitä ja veli tätä. Näyttää kieltä, tönii tai lyö pienempiä, sanoo tyhmäksi/typeräksi...jne jne. Viimeksi oli seurakunnan kerhossakin mennyt sotkemaan toisten leikkejä.
Onko tämä edes jollain lailla ohi menevä kausi vai mistä on kyse. Nyt olen laittanut tekosista ihan selviä rangaistuksia, pelikieltoa jne.
Miten muilla 5 vuotiaiden kanssa menee?

Kuulosstaa valitettavan tutulta :/

Kerhossa ja muissa harrastusjutuissa ja kavereiden luona käyttäytyy hyvin, mutta äidille ja pikkuveljelle uhitellaan ja koetellaan. Erilaisia rangaistuskeinoja käytössä, uhmaa välillä niitäkin.

Uskon olevan vaan joku kausiluontoinen juttu. Toivon :whistle:

kuulostaa tutulta. rauhoittui kovasti ku 6.vuotta tuli täyteen, mutta hetken jo epäilin, ettei kaikki ole kunnossa tai ollaan ihan menty kasvatuksessa metsään, niin vaikeaa tytön kanssa välillä oli.
eniten kävi kiuhuttaa, ku sen ikäinen tekee jo ihan tahallaan kiusaa ja hermostuttaa niin pitkälle ku vaan uskaltaa. jänkkäs vastaan, uhitteli, kiusas, huijas jne..huh

No huh helpotus jos muillakin on jotain vastaavaa. Tuntuu että oon välillä jo niin täynnä tuota touhua, että kuvittelen jo silmissäni kun lapsi joutuu jonnekin kasvatuslaitokseen tai -kotiin, kun ei kotona pärjää sen kanssa

oho,meillä myös 5v. poika ja on kuin ihmisenmieli! tarhassa ja kotona, kylässä ym. hyvin kohtelias ja aina pärjää leikeissä, ei kiusaa sisaruksia ym. Voihan tuo uhmis tulla vaikka lähempänä kuutta vuotta tai sitten ei tule ja murrosiässä tulee tuplana...

Meillä neiti 5 v ja todella paha uhmis päällä. Ei kiusaa sisaruksia mut huutaa (sillä on kuulemma NIIN kova ääni et...) suuhun tulee itekseen paska sanoja, ym kaikkea todella ärsyttävää uhittelua. Nyrkeillä kyl hiutoo ja uhkailee... Todella neiti :)

Toisaalla sit haetaan prinsessa vaatteita, leikitään kotia nukeilla, ollaan keijukaisia ym normaalia. Välillä ei kyl tiiä miten suhtautu noihin uhmis kohtauksiin...

Sama juttu meidän 5v7kk pojalla.
Nipistelee siskoaan joka päivä muutamia kertoja.
Saa kunnon raivokohtauksia jos suuttuu jostain tai joku asia ei mene niin kuin hän haluaa.
Huutaa äiti on niin tyhmä.
Ja joka päivä kuuluu että mä teen mitä mä haluan, sä et mua määrää.
Kuopuksen on jättänyt rauhaan siihen ei ole koskenut. Mutta 1v5kk nuorempaan pikkusiskoonsa kyllä.

sitten noi kiroilut, haukkumasanat(kuten läski ja kakkapää ja TYHMÄ), kaikki aivan kaikki johtuu muiden tekemisistä, ei mahtavasta 5-vuotiaasta itsestään. olen pilannut tyttäreni elämän mm.antamalla värät vaatteet(joka päivä), kurahousuilla, nukkumaan menolla, liian lyhyellä iltasadulla. on muutamassa muualle asumaan, ei rakasta meitä enää tai vaan isää, kaikki on tylsää....jne