M
mie
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja .:Alkuperäinen kirjoittaja En ole rekkakuski:Alkuperäinen kirjoittaja oletko:Alkuperäinen kirjoittaja ...:Alkuperäinen kirjoittaja Juuri näin:kärry oikenee jos saa lisää vauhtia!
Juuh, juuh.
Lissää vaan.
Vauhtia meinaan.
Lisää ja lisää vaan, pääseepähän se tavarakin odottelemaan sinne terminaaliin sitäkin nopeammin.
koskaan ajanut yhdistelmää? Minä olen ja tiedän mitä puhun
luin kokeneiden ammattikuskien lausuman siitä, miten perävaunu oikenee ja sehän tapahtuu nimenomaan kaasua lisäämällä! Missään tapauksessa ei saa painaa jarrua. Nopeuden pitäisi sitten olla sen verran alhainen muuten, niin että on varaa painaa sitä kaasua hätätilanteessa. Onkohan tuolla Leppävirran rekkakuskilla ollut know-how:ta miten toimia, kun on kuitenkin nuori kuski ollut kyseessä? Pahoin pelkään, että jarrua on paineltu ja lopputulema on surullinen...
Nyt tavallaan niin sinä, kuin tuokin, joka kuvittelee tietävänsä mistä puhuu, missasi ns. pointin.
Tärkeä osa siitä pointista on ns. kokonaisuuden ymmärtäminen. Kokonaisuudessa puolestaan olennainen näkökulma on ns. oikea tilannenopeus ja siihen liittyvät seikat.
Ettet nyt itse missannut pointtia? Tottakai oikea tilannenopeus on se juttu, mistä lähdetään. Jos on huono keli, niin pitää ajaa sen mukaan eli hiljaa. Mutta siinä vaiheessa, kun kakka on jo niin sanotusti housussa, pitää myös tietää miten toimia oikein eli ei jarruteta vaan kaasutetaan! Ja kaasutetaan sen verran, että perävaunu palaa takaisin ruotuun. Tietävätkö myös nuoret rekkakuskit tämän?