5-vuotias

05.05.2004
312
0
16
Onko muilla samanlaisia kokemuksia lapsisitaan kun meidän 5-vuotias ei halua käydä kerhoa. Aloitti sen noin kuukausi sitten ja halusi lopettaa muutaman viikon päästä. Kerho-ohjaaja haukkui minut huonoksi äidiksi kun en pakottanut lastani kerhoon takaisin. Ja sanoivat että lapsemme on henkisesti mjälkeenjäänyt kun ei halua olla kerhossa. Ja vielä ennustivat että hän ei tule koskaan koulussa pärjäämään. 5- vuotis neuvolassa todettiin että kaikki on normaalia ja poikamme on jopa kehitykseltään muita edellä. Nyt syksyllä pitäisi aloittaa esikoulu, saas nähdä miten käy. Pelottaa ihan kun nuo kerho-ohjaajat pelottelivat kaikella mahdollisella ikävällä. :(

Ei kyllä ole vastaavia kokemuksia mutta viisasta tuo minusta vaan on jos lapsi ei kerran halua käydä kerhossa niin miksi ihmeessä pakotta siihen. Oletko muuten jutellut miksi lapsesi ei halua käydä kerhossa? Jos kerran neuvolassa on todettu kehityksen olevan ihan ok niin eipä kai syytä huoleen ole. Mulla muuten pikkuserkku ei käynyt lainkaan eskaria kun oli eka päivänä laitettu sellaset nimilaput ja jätkä ei ollut tykännyt niistä lainkaan, ei siis ollut suostunut lainkaan menemään eskariin. No hyvin kai tuo on koulussa pärjännyt vaikka eskari jäikin väliin.

No voi hyvänen aika sentään!!! Ei kai kerho ole mikään mittari siihen miten kehittynyt lapsi on ja pärjääkö koulussa. Jotkut lapset vaan eivät yksinkertaisesti pidä kerhosta. Kyllä lapsi saa itse valita, haluaako kerhoon vai ei. Ei siihen saa pakottaa! Vaikuttaa aika itseriittoiselta ja ylipätevältä kerhotädiltä!!!

Lasta kannattaa aina kuunnella, kuten sinäkin olet tehnyt. Esikoulussa varmasti on mukavaa, kun saa tehdä isojen tehtäviä ja on uusia kavereita. Kaikki menee varmasti hyvin jatkossa. Jätä omaan arvoon kerhotätien hötkyilyt, ovat vaan noloina, kun lapsesi ei viihtynyt siellä :hug:

meillä pojan ollessa 4 tuli stoppi ettei halunnu kerhoon, kerhotäti sanoi ettei sille voi mitään pakottaa ei saa. Nyt 5 vuotiaana on käyny ja meilläkin eskari syksyllä. Mua pelottaa ruokahetket, kun ei todellakaan kaikki mee alas ja oon kuullu juttuja eskarinpitäjistä.

Olipa karmaisevaa luettavaa! Pätevä kerhotäti EI puhu tuollaisia!!!! Minä en lastani veisikään tuollaiseen kerhoon. Jos kerhontäti puhui sinulle tuollaisia, mitähän se mahtaa puhua/tehdä lapsille, kun vanhemmat eivät näe????

Yhteistyössä