5kk vauva ja kakat pottaan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mamma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Samaa mieltä. KAverin vauva ei suostunu enään 6kk iässä tekee vaippaan kakkaa. Onpa kivat vatsakivut sittenkun ei vaippaan niitä suostunu tekemään.
Mä en tajuu, mikä hemmetin kiire ihmisillä on ?!?

Onko kaverisi pakko tehdä jotakin väärin, jos hän toimii eri tavoin kuin sinä? Vai voisiko kyseessä olla esim. ummetus?

Ja miten kiire liittyy siihen, että pyrkii hoitamaan kakka-asian mahdollisimman mukavasti lapselle? Kuvittelisin että kakattaminen nimenomaan ei ole kiireisen ihmisen hommaa.

[QUOTE="tuulevi";22940229]Ei varmaan ole kivaa vääntää niitä kikkareita mihinkään. Syötä hänelle vatsaa pehmittävää ruoka-ainetta enemmän.[/QUOTE]

Ei oo kyse kovista kikkareista, vaan sellaisista puolipehmeistä.. :D Hmm.. ehkä "mötkäleistä" olisi oikeampi sana kuin kikkareista?

no jaa, ei tuo nyt mitenkään uusi juttu ole.. tunnen aikuisia ihmisiä keiden äidit on ihan parin kuukauden ikäisestä kakattaneet pönttöön, jotta vaippapyykki olis iisimpää. Ihan tervepäisiä ihmisiä näyttäis tulevan silläkin tyylillä :)

Jokainen tyylillään, mutta itse en kyllä jaksaisi vaivautua moiseen. Meillä sukulaiset potattivat myös 5kk iästä lähtien vauvaansa ja oli vaan niin huvittavaa kun esim. kylään tullessaan sulkeutuivat koko porukka jopa puoleksi tunniksi kykkimään vessaan, että josko sieltä jotain saalista tulisi. Jotenkin naurettavaahan se oli. Nyt lapsi on jo 2,5v ja ei vieläkään ole päiväkuiva, joten eipä se intoilu ainakaan ole kuivaksioppimista edistänyt. Eikös viime aikoina ole vauvalehdissä ollut jopa juttua, että vanhempien liika intoilu pottailun kanssa voi hidastaa lapsen kuivaksioppimista.

[QUOTE="vieras";22940408]Jokainen tyylillään, mutta itse en kyllä jaksaisi vaivautua moiseen. Meillä sukulaiset potattivat myös 5kk iästä lähtien vauvaansa ja oli vaan niin huvittavaa kun esim. kylään tullessaan sulkeutuivat koko porukka jopa puoleksi tunniksi kykkimään vessaan, että josko sieltä jotain saalista tulisi. Jotenkin naurettavaahan se oli. Nyt lapsi on jo 2,5v ja ei vieläkään ole päiväkuiva, joten eipä se intoilu ainakaan ole kuivaksioppimista edistänyt. Eikös viime aikoina ole vauvalehdissä ollut jopa juttua, että vanhempien liika intoilu pottailun kanssa voi hidastaa lapsen kuivaksioppimista.[/QUOTE]

ei hidastanut,vaikkei erikoisen aikaisinkaan tapahtunut,1v8kk lähes itsestään.

[QUOTE="vieras";22940408]Jokainen tyylillään, mutta itse en kyllä jaksaisi vaivautua moiseen. Meillä sukulaiset potattivat myös 5kk iästä lähtien vauvaansa ja oli vaan niin huvittavaa kun esim. kylään tullessaan sulkeutuivat koko porukka jopa puoleksi tunniksi kykkimään vessaan, että josko sieltä jotain saalista tulisi. Jotenkin naurettavaahan se oli. Nyt lapsi on jo 2,5v ja ei vieläkään ole päiväkuiva, joten eipä se intoilu ainakaan ole kuivaksioppimista edistänyt. Eikös viime aikoina ole vauvalehdissä ollut jopa juttua, että vanhempien liika intoilu pottailun kanssa voi hidastaa lapsen kuivaksioppimista.[/QUOTE]

mnojaa..meillä pottailtu 7kk--> ja tyttö nyt ollut 2vuotiaasta päiväkuiva ja piakkoin on yökuivakin.. Yksilöllistä se kuivaksioppiminen on potatuksen kestosta riippumatta. Minusta vaan ei ole kivaa siivota kakkoja vaipoista (kuten nyt reilu 1v pojalla joudun tekemään, kun tekee vain pisuja pottaan) tyttö kun teki kakat pottaan.

Onko kaverisi pakko tehdä jotakin väärin, jos hän toimii eri tavoin kuin sinä? Vai voisiko kyseessä olla esim. ummetus?

Ja miten kiire liittyy siihen, että pyrkii hoitamaan kakka-asian mahdollisimman mukavasti lapselle? Kuvittelisin että kakattaminen nimenomaan ei ole kiireisen ihmisen hommaa.

Joo, ei mulle siitä ole haittaa. Jos on kiva, että lapsi panttaa kakkaa esim kauppakeskus reissuilla niinihan vapaasti.
Onhan se kiva kuunnella sitä itkua...

No meillä ei kyllä kykitä tai saalisteta. Poika on potalla sen n.3minuuttia ja se on siinä, tulee jos on tullaakseen ja yleensä tulee.
kuivaksioppinen ei,kuten jo monta kertaa sanoin, ole mikään määränpää tälle pottailulle. Syy on edelleenkin se, että lapselle se on mielestäni parempi ,mukavuus ja ihonhoito syistä.

Kukin tyylillään. Mun mielestä tosin ei ole kauheasti järkeä potattaa lasta ennen kuin hän osaa itse istua, mutta ei mulle kuulu muitten asiat. Itsellä ei riittäisi tuohon aika, koska meidän neitokainen kakkaa koska kakkaa ja on tuon isommankin tarpeet. Siis en lähde ulkoilemasta ja riisu kahden lapsen ja omia talvivaatteita vain siksi että roikottaisin vauvaa kakalla. Ja vaikka lähtisin niin luultavasti kakka olisi jo vaipassa ennen kuin potalle kerittäisiin :D Mutta mikäs siinä jos se näppärästi tulee, eipä tarvi vaihdella kakkavaippoja!

Kukin tyylillään. Mun mielestä tosin ei ole kauheasti järkeä potattaa lasta ennen kuin hän osaa itse istua, mutta ei mulle kuulu muitten asiat. Itsellä ei riittäisi tuohon aika, koska meidän neitokainen kakkaa koska kakkaa ja on tuon isommankin tarpeet. Siis en lähde ulkoilemasta ja riisu kahden lapsen ja omia talvivaatteita vain siksi että roikottaisin vauvaa kakalla. Ja vaikka lähtisin niin luultavasti kakka olisi jo vaipassa ennen kuin potalle kerittäisiin :D Mutta mikäs siinä jos se näppärästi tulee, eipä tarvi vaihdella kakkavaippoja!

ei kesken lähetty ulkoilemasta tms. pottailemaan.Potalla käytiin vaipanvaihdon yhteydessä,ei yhtään vaivaloista laittaa pientä siinä samalla hetkeksi potalle,jos ei halunnut niin sitten ei pottailtu.Jos ei ollut "potta-aika" jo alle 1v osasi viestiä hädästä itkemällä tai piereskelemällä.

Yhteistyössä