Mä voisin kertoa pelottavan esimerkin... meillä kävi juuri noin. 4 kk ikäisenä yöheräilyt lisääntyi. tarjosin aina maitoa pullosta. nyt 9 kk iässä on saatu yösyöminen yhteen kertaan yössä, mutta helppoa se ei ole ollut. pahimmillaan pulloa vaadittiin 1-1,5 h välein. Eli meillä kävi niin, että tyttö ei osannut nukahtaa ilman pulloa enää. ja mihin sitten ikinä havahtuikaan - tarvitsi pullon nukahtaakseen.. Vieläkään meidän yöt ei ole helppoja. tuttia tarvitaan välillä tunnin välein ja nyt uutena on tullut sellainen, että herättyään itkemään, pitäisi päästä syliin... eli siinä seuraavan ""painin aihe"". Olen näin kohta puoli vuotta valvottuani niin väsynyt, että muuta vaihtoehtoa ei enää ole kuin huudattaminen uusien tapojen oppimiseksi. vielä olen kahden vaiheilla annanko kuitenkin tutin yöllä. ainakin periaate on, että sängystä ei ylös pääse ennen aamua.
Kuinka usein teidän poika syö päivisin? Jos ruokaväli päivällä on 3 h, minä yrittäisin pitää siitä kiinni myös yöllä - vaikka väkisin. minusta tuntuu, että hän pitää sinua nyt tuttina ja pelkona tosiaan on että kohta ei enää 2 h välein riitä vaan hän käytännössä vain ""nukkuisi rinta suussa"".
Alle 6 kk ikäiselle ei unikoulua suositella. Mutta jos vielä kuukauden päästä syö 2 h välein tai jopa useammin.. suosittelen jollakin tavoin pyrkimään edes 3 h ruokaväleihin. Ihan oman jaksamisesi ja parisuhteenne vuoksi!