5v. eikä osaa leikkiä mitään....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Minua on oikein ruvennu ärsyttämään ja huolestuttamaan tuo meidän poika. Hän on raju ja villi siis oikein uhmakas tällä hetkellä, päivät menee häntä komentaessa :kieh: Mutta, mutta... kun mikä on ettei hän osaa leikkiä leluilla yms.? itseasiassa ei ole oikein koskaan. Tykkää liikkua luonnossa ja pihalla reuhata. tykkää katsella kirjoja ja videoita. Mutta ei osaa ns. leikkiä esim. sisällä leluillaan. jos menee itse mukaan ja yrittää keksiä leikin ja leikkiä hänen kanssaan niin kauaa se ei kiinnosta :( Ei välitä piirtämisestä tai askartelusta. pitäisi vain riehua ja riehua :headwall:
5v. neuvolassa katsotaan kuulemma tarkemmin kun hän on siis tosi vilkas hölöpaltti :( ...
Mistä vois johtua? onko kellään samanlaista tapausta?
Toivon että pikkuveljensä tykkäisi leikkiä leluilla jottei menisi kaikki lelut hukkaan :whistle:

kuulostaa mun kaverin lapselta... tosin hän on nyt 7 vuotias ekaluokkalainen adhd epäilty.

hän ei myöskään koskaan leikkinyt leluillaan, juoksi vaan ja remusi.ihan mukava poika tosi vilkas.

enkä tarkoita että sun lapsellasi on adhd, kuulosti vaan niin samanlaiselta etä oli pakko vastata.

mitäs jos kävisitte yhdessä lelukaupassa ja poika valitsisi itselleen uuden mieluisan lelun? jos sitten leikki maittaisi paremmin? palapelit meillä kovin suosittuja.

kiitos mielipiteestä! olen itsekin miettinyt tuota adhd:tä! Tosin monet ystävimtämme on sitä mieltä että ei pojalla sitä ole ,on vain ehkä ylivilkas?
No, asiasta en itse osaa sanoa enempää... Eikös sitä adhd:ta ole monia erilaisia?
Olisikin kiva jos jonkun adhd:en tai ylivilkkaan äiti kirjoittaisi kokemuksiaan millaista heillä tuo elämä on ? :attn:

Tutulta kuullostaa , meilläkin 5-v poika, joka ei leiki yksin ja keskittymisessä on ongelmia. Ollaan menossa psykologin tutkimuksiin. Aikuisen haluaa yleensä leikkeihin mukaan tai isoveljen, mutta tätä ei enää leikit oikein kiinnostaisi (12-v). Kotona katselee itsekseen kirjoja, videoo tai pelaa tietsikkaa. Lauta- ja korttipeleistä tykkää aikuisen tai veljen kans. Joskus tekee palapeliä. Piirtämisestä ei tykkää. Reilun puol tuntia jaksaa leikkiä esim. legoilla, autoilla tms. kun siis mukana veli tai aikuinen. Ulkonakin tarvii aikuisen mukaan ollessaan naapurin 6-v pojan kans. Helposti muuten tulee riitaa niis riehumisleikeissä, kun ovat ritaria tai milloin mitäkin. Muutenkin nyt 5-v:na on jotenkin uhmakkaampi kuin aiemmin, ihme urinaa ja murinaa pitää ja suuttuu milloin mistäkin, että hermot on koetuksella :wave:

Tutulta kuullostaa , meilläkin 5-v poika, joka ei leiki yksin ja keskittymisessä on ongelmia. Ollaan menossa psykologin tutkimuksiin. Aikuisen haluaa yleensä leikkeihin mukaan tai isoveljen, mutta tätä ei enää leikit oikein kiinnostaisi (12-v). Kotona katselee itsekseen kirjoja, videoo tai pelaa tietsikkaa. Lauta- ja korttipeleistä tykkää aikuisen tai veljen kans. Joskus tekee palapeliä. Piirtämisestä ei tykkää. Reilun puol tuntia jaksaa leikkiä esim. legoilla, autoilla tms. kun siis mukana veli tai aikuinen. Ulkonakin tarvii aikuisen mukaan ollessaan naapurin 6-v pojan kans. Helposti muuten tulee riitaa niis riehumisleikeissä, kun ovat ritaria tai milloin mitäkin. Muutenkin nyt 5-v:na on jotenkin uhmakkaampi kuin aiemmin, ihme urinaa ja murinaa pitää ja suuttuu milloin mistäkin, että hermot on koetuksella :wave:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.10.2006 klo 18:37 vieras kirjoitti:
kiitos mielipiteestä! olen itsekin miettinyt tuota adhd:tä! Tosin monet ystävimtämme on sitä mieltä että ei pojalla sitä ole ,on vain ehkä ylivilkas?
No, asiasta en itse osaa sanoa enempää... Eikös sitä adhd:ta ole monia erilaisia?
Olisikin kiva jos jonkun adhd:en tai ylivilkkaan äiti kirjoittaisi kokemuksiaan millaista heillä tuo elämä on ? :attn:
Meitähän täältä löytyy, erityislapset osiosta varsinkin. Ja kaikkia eivät tehdyt lelut kiinnosta, vaan haluavat luoda leikin itse, ilman valmiita juttuja...

Kuulostaa hassulta, sanoa "adhd:en äiti", lapsihan adhd-diagnoosin saanutkin on, ei pelkää diagnoosi *siis ei pahalla, mutta olen tällainen nipo* itselläni on adhd/add ja tyttärelläni on myös adhd ja pojalla vahva epäilys... Jos olet rekisteröitynyt, voit laittaa yv:tä tulemaan, mami29 myös mielellään kertoo enemmän ja auttaa, missä voi.

Yhteistyössä