5v ja 6v 15min kotona

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PikkuMyy-78
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

PikkuMyy-78

Jäsen
21.03.2006
151
0
16
Mitä mieltä olette jos jättää 5v ja 6v yksin kotiin 15min, käyt vaikka lähikaupassa hakemassa maitoa, kaupaan olissi vain matkaa n.300m?? itsellä on ton ikäiset lapset kohta ja en jätä niitä yksin käymme pisattaa aamusti koiratkin yhdessä ja sekin kestää vain 20min. Kaupaankin otan mukaan ja tästä kävelee muutamassa minuutissa kaupaan. Onko ihan hyvä ideä jättää sen ikäiset lapset kahdestaan?? Kaverini tekee niin ja huolestuttaa hiukan se. Olenko liian huolissani??

En kyllä jättäisi tuon ikäisiä yksin kotiin. Varsinkin, kun heitä on kaksi! Ei tiedä mitä saavat päähänsä.Tulee vaikka kaupparatsu oven taakse ja avaavat oven, niin mitäs sitten?! Varsinkin nykyään saa olla tarkkana, kun kaikenlaisia "pöljiä" liikkuu. :|

No en kyllä noin pitkäks aikaa jättäs, ja varsinkin jos noin etäs lähtee. Itse olen pojan, reilu 4-v, jättäny yksin kun käyttäny koiran ulkona nurkan takana, mihin menee aikaa 5min. Poika kun ei halua joka kerran lähtee koiraa käyttämään...

Riippuu ihan kamalan paljon lapsista! Voisin jättää jos on kyseessä tosi kiltit ja tottelevaiset lapset jotka ei saa tyhmyyksiä päähänsä silloinkaan kun vanhemmat on kotona. Omaa poikaani en jättäisi, se on varma!

Olen jättänyt oman poikani joka 5v yksin kotiin kun käynyt lähikaupassa tai pesutuvassa. Pisimmillään ollut yksin 20 min tai isomman kaverin kanssa yli puoli tuntia. Ihan hyvin on mennyt. Poika on varsin reipas eikä ole alkanut pelkäämään eikä avaa ovea jos en ole kotona. Tyhmyyksiäkään ei ole tehty. Mielestäni se riippuu lapsesta, voiko jättää.

kyllä mun mielestä vartiksi voi jättää... tietysti riippuhan se lapsistakin et miten vauhdikkaita ovat ja/ tai tottelevatko miten.
Meillä aikoinaan esikoinen rupes 6v pieniä pätkiä "harjoittelemaan" yksinoloa, suurin osahan joutuu ekaluokallakin olemaan yksin. Muistaakseni sillon alkuun katsoi videota sen ajan.

Mä oon kyllä jättäny meidän pian 4 ja 5-vuotiaat tytöt keskenään sisälle.Me asutaan maalla,ja lapset itse eivät halua mukaan noihin kaikkiin hommiin,enkä rupea pakottamaankaan. Ovat kilttejä ja rauhallisia lapsia!

Meillä ovat 5 v alkaneet harjoitella kun ovat kännykkää oppineet käyttämään. Ja juuri lähikauppa reissun ajaksi ovat jääneet. Poika oli 5 v pisimmillään puolituntia yksin ja 7 vuotiaana jo kaikki iltapäivät kun ei iltikseen suostunut menemään. Oli siis ihan hyvä aloittaa tuo harjoittelu ajoissa näin jälkikäteen ajateltuna. Mutta naapurin poika on nyt tokalla eikä ole koskaan ollut yksin! Vanhemmat ovat kovin holhoavia eivätkä tahdo saada poikaa aisoihin, kun vaan juoksevat pojan perässä ja hokevat että kulta ei saa... Ja tuota poikaa en kyllä iki maailmassa yksin jättäisikään. Voi saada päähänsä mitä vaan. :headwall:

Minä olen jättänyt 4 v. pojan sisälle siksiaikaa kun käytän esim. koiran pikaseen ulkona. Olen siis pihapiirissä koko ajan ja poika pääsee esim. ite ulos. Tämä onkin aika rauhallinen tai ainaskin kiltti tapaus, ettei saa päähänsä mitään älyttömyyksiä. Hän katsoo vaikka videoita tai leikkii jotain sen aikaa. Saatan myös jättää 1v. pinnasänkyyn lelujen kans esim. 5 min. Alussa kun jätin heitä yksin sisälle, jätin myös itkuhälyttimen josta kuulin koko ajan heidän äänet jne. Koskaan ei vielä ole ollut mitään ongelmia.
Sanoisin että riippuu hirveästi lapsistä ketä voi jättää yksin minkäkin ikäisenä.

Yhteistyössä