5vk jälkivuotoa jo, neuvolan täti ihmetteli....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja arrgggggh!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

arrgggggh!!!

Vieras
Neuvolassa kävin tänää ja synnytyksestä 5 viikkoa. Neuvolan täti kysyi millon loppu jälkivuoto nii sanoin ettei oo loppunut.- oli välillä jo tosi niukkaa mut nyt taas tullu pari päivää ruskeen vuodon sijaan punasempaa. Pienellä siteellä pärjää kyllä mutta silti saan sitä vaihtaa useemman kerran päivässä. Neuvolan täti sanoi että yleensä kyllä jälkivuoto pitäs jo olla loppu.

Siis pitäiskö tässä nyt säikähtää jotain??? kiva kun on ens maanantaina se lääkäri neuvola niin kiva mennä sinne ku vuoto ei oo loppunu...... pelottaa muutenki koko sisätutkimus ku ei tulis mieleenkää työnnellä tonne mitää ku tuntuu et paikat edellee aika arat..

Itsellä on kaikkien kolmen synnytyksen jälkeen ollut jälkivuotoa noin 8 viikkoa ja aina on lääkärit sanoneet sen olevan normaalia. Myös keskenmenojen jälkeen pitkään vuotoa ja myös menkat kestävät noin 7 päivää. Lääkäri sanoikin viimeksi, että minä olen vain vuotoherkkä.

No mun mielestä jossain oppaissa sanotaan, että se kestäis 3-6 viikkoa. En ole edes kuvitellut, että mulle ousisi se kolmen viikon vuoto... Tämä viimeisen kohdalla se kesti reilut viisi viikkoa, ollen tosi niukkaa, välillä riitti pelkkä pikkuhousunsuoja ja sitten taas tuli enemmän ja sitten vähemmän ja enemmän jne... Meinas vähän käpy jäätyä mut loppui se kuitenkin ;).

Eli älä suotta huolestu.

Mulla loppui viikolla 4 ja alkoi melkein heti uudelleen - jälkitarkastuksessa sitten todettiin kohtutulehdus - ei kipua (paitsi painettaessa) tai kuumetta... ...eka lääkekuuri ei tehonnu ja sitten kävin jo ultrassakin ja sain uuden lääkekuurin - jos se ei olisi tehonnut niin sit olis ollu toimenpiteet edessä.

Hmm... no se mun neuvolatäti oli ihan HÄMMÄSTYNYT kun kerroin että viellä on jälkivuotoa... Ja sanoi ettei yleensä enää pitäis olla... Tiedä sitten miksi oli niin ihmeissään.. No hyvä kuulla että muillakin ollut pitkään! Miten siitä jälkitarkastuksesta selvii? :D Onks muilla ollu paikat viellä kuin kipeet kun on tullu jälkitarkastus? Kauhistuttaa koko ajatus :S

Mulla kesti myös pitkään, ja just jossain viiden-kuuden viikon tienoilla mut passitettiin sairaalan ultraan (meillä ei neuvolassa ole). Ei siellä mitään epänormaalia näkynyt.

Mulla oli vielä jälkitarkastuksen aikaan jälkivuotoa. Lääkäri sanoi että pitää hakea antibioottikuuri jos ei ole 2 viikon päästä loppunut. Loppui sitten itekseen siihen aikoihin

Yhteistyössä