6,5veen sielmien räpsytys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Lapsi räpytellyt silmiään nyt muutaman viikon ajan jonkun verran. En tiedä johtuuko se siitä, että on ollut paljon jännitystä (joulu, uusivuosi jne) vai kuivasta ilmasta vai onko jonkinlainen tic-oire. Ei ole kuitenkaan voimakasta eli ei oikein purista silmiään kiinni räpytellessä vaan sellaista "tavallista" silmien räpytystä, mutta normaalia enemmän vain.

Itse en ole sitä sen enempää ihmetellyt, mies asiasta kerran mainitsi minulle ja minä totesin että tuon ikäisellä se on ihan normaalia ja ohimenevää tai että voi johtua tietysti kuivasta ilmastakin kun on tälläiset pakkaset. Kaverin samanikäinen poika tekee ihan samaa nyt tällä hetkellä.

Ja nyt eskarissa oli heti mainittu asiasta. Minua jotenkin harmittaa se, että kaikesta tehdään nykyään samantien joku numero. Tuon ikäisille kun ne tic-oireetkin on ihan tavallisia ja menee ohi itsestään.

Meidän 4,5veellä on ollut tic-oireita joskus ja aina ne on menneet ohi sen ihmeemmin kummastelematta ja puuttumatta. Ja kun ne tosiaan kuullu lähes jokaisen lapsen kehitykseen, kaikki ei vain sitä tajua.

Ja tosiaan tuo voi johtua ihan näistä kuivista ilmoistakin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tic-oire. jossei katoa vuoden sisällä niin mainitse seuraavassa neuvolassa. tyypillistä työnikäisille lapsille ja menee ohi itsestään!

No kuten minä kirjotinkin. Ja tosiaan se voi johtua myös kuivista silmistä ihan yhtä hyvin.

Meillä kans oli tuota räpyttelyä 3,5 vuotiaalla pojalla noin kuukauden verran. Olin pojan kanssa lastenlääkärillä käymässä muun asian takia ja hän sanoi, että näyttää ihan Tic-oireistolta. Hän määräsi kuitenkin jotain allergiasilmätippoja, josko silmät kuitenkin olisivat kuivat. En antanut kuitenkaan tippoja ja nyt vaiva on lähtenyt omia aikojaan.

Meillä oli tuolloin syntynyt uusi vauva ja nyt myöhemmin olen ajatellut, että josko tuo räpyttely olisi ollut joku stressireaktio..

Alkuperäinen kirjoittaja Huisi hippu:
joillakin jää päälle sellanen niksutus. en tiiä mistä johtuu. mun siskolla oli sitä pari vuotta.

Tuolla pojalla oli 2vuotiaana sellaista silmien räpsytystä, mutta se oli sellaista että enemmän puristi niitä silmiään kiinni. Tuo on nyt ihan tavallista siis, sellaista nopeaa räpsyntää vaan eli ei edes erityisesti kiinnitä siihen huomiota kun poikaa katsoo.

Alkuperäinen kirjoittaja kk:
Meillä kans oli tuota räpyttelyä 3,5 vuotiaalla pojalla noin kuukauden verran. Olin pojan kanssa lastenlääkärillä käymässä muun asian takia ja hän sanoi, että näyttää ihan Tic-oireistolta. Hän määräsi kuitenkin jotain allergiasilmätippoja, josko silmät kuitenkin olisivat kuivat. En antanut kuitenkaan tippoja ja nyt vaiva on lähtenyt omia aikojaan.

Meillä oli tuolloin syntynyt uusi vauva ja nyt myöhemmin olen ajatellut, että josko tuo räpyttely olisi ollut joku stressireaktio..

Joo meilläkin tosiaan tuo alkoi juuri ennen jouluaattoa ja sitten tietty uusivuosi ja lisäksi poika jännitti ihan kauheesti sitä eskariin menoa taas loman jälkeen. Viimeisen viikon itki sitä joka ilta ettei tahtoisi mennä. Vaikka tänään sitten olikin taas iloinen, kun siellä oli niin kivaa. On vainsellainen stressaaja.

Yhteistyössä