Olen koko ajan imettänyt vauvaani ahkeraan ja vauvakin oli aiksemmin kovasti tissin perään. Nyt noin kuukauden ajan, hän on toisinaan rimpuillut ja mekastanut tissillä ettei haluakkaan sitä, nälkä ja ruoka-aika on eli vastike kelpaisi mutta ei tissi. Maito välillä jopa pakkaa rintoihin ja puserokin kostuu ja haluaisin kovasti imettää mutta poika haluaa vaan tuttipulloa!! Olen ollut asiasta jopa masentunut, kun en halua vielä lopettaa imetystä. En ymmärrä mikä on muuttanut vauvan käytöksen kun vielä alle 4-kuisena tissi oli paras ja pulloa ei huolittu. Kiinteitäkin on noin kuukauden nyt syötetty ja niitäkin syö hyvin. Maitoa kuitenkin haluaa ja pyytää. Toisinaan on sellaisia päiviä jolloin rintakin kelpaa paremmin. Haluan pitää lapsen vielä vauvana, enkä halua lopettaa imetystä, se on parasta äidin ja lapsen välillä. Kysyin neuvolassakin asiasta eikä siihen suhtauduttu ollenkaan vakavasti koko asiaan vaikka kerroin asian vaivaavan minua. Lisäksi olen alkanut jännittämään imetyshetkiä jolloin maito voi herua huonommin ja maito pakkaantuu vaan entisestään kun vauva lopettaa syömisen herkästi jos maidon tulo heikkenee.
Neuvoja?
Neuvoja?