K
"Kipsu"
Vieras
Tuntuu, että en saa itse nukuttua tarpeeksi kun aina jää jotain siihen kun vauva on jo nukkumassa. Pyykin ripustamista, keittiön siistimistä, suihkussa käymistä yms. Aikaisemmin nukkui noin 10 tuntia yöllä tosin heräsi silloin syömään yöllä. Nut nukkuu (on nukkunut jo varmaan kohta kuukauden) tuon 7-8 tuntia ja sitten herää pirteänä ja iloisena eikä enää suostu nukkumaan vaikka kuinka yrittäisi. Jokeltelee, potkii jaloilla patjaa ja huitoo käsillä, että haluaa syliin, kääntyy mahalleen ja kiskoo reunapehmusteen alas ja hymyilee minulle pinnojen välistä jne. Usein olen vain koittanut syöttää hiljaa ja nostaa sänkyyn mutta vauva ei sinne rauhoitu nukkumaan uudestaan. Yleensä noin tunnin olen koittanut josko vielä nukkuisi. Sitten kuitenkin nukahtaa 30 min - tunnin päiväunille kun on ollut hereillä pari tuntia. Tällöin minua ei tietenkään enää väsytä, että voisi nukkua päiväunet vauvan kanssa.
Pitenevätkö vauvan yöunet jossain vaiheessa taas? Vai onko joillain vauvoilla sekä lapsilla vain tarve lyhyisiin yöuniin? Itsellä ennen raskautta yöunien pituus oli vähän reilu 8 tuntia, että olin pirteä niin nyt tuntuu ettei riitä kun ehdin nukkua yleensä sen 6 tuntia. Päiväunia en oikein osaa nukkua en vain saa unta päivällä kuin silloin kun olen aivan rättiväsynyt esim. Kokoyö mennyt valvoessa enkä ole aamustakaan vielä päässyt nukkumaan.
Pitenevätkö vauvan yöunet jossain vaiheessa taas? Vai onko joillain vauvoilla sekä lapsilla vain tarve lyhyisiin yöuniin? Itsellä ennen raskautta yöunien pituus oli vähän reilu 8 tuntia, että olin pirteä niin nyt tuntuu ettei riitä kun ehdin nukkua yleensä sen 6 tuntia. Päiväunia en oikein osaa nukkua en vain saa unta päivällä kuin silloin kun olen aivan rättiväsynyt esim. Kokoyö mennyt valvoessa enkä ole aamustakaan vielä päässyt nukkumaan.