E
eksyksissä
Vieras
Nyt kuusiviikkoinen vauvamme on kova imuttelemaan, mutta tuttia hän ei ole vielä oppinut syömään. En vielä osaa tulkita, milloin vauvalla on nälkä ja luulen, että olen ylensyöttänyt vauvaa, koska hän pulauttelee paljon - joskus jopa kesken imetyksen.... Vauvan suu käy lähes jatkuvasti kun hän on hereillä - työntää kieltä ulos ja kiljahtelee - onko tämä nälkä? Entä kun joskus itkee ja kun imettää alkaa heti paskomaan, onko ollut oikeasti nälkä vaiko itkenyt vain kakkaa...? Entä jos pulauttelee kesken imetyksen, onko vauva täynnä...? Entä kun alkaa rimpuilemaan ja riehumaan kesken imetyksen, mutta itkee jos ei rintaa anna takaisin? Rinta kelpaa aina. Joskus iltaimetykset kestää jopa 6 h... välillä kun vauva nukahtaa, irroitan itseni, mutta herää puolentunnin kuluttua (usein tulee puklu) ja haluaa heti syödä. Yritän sitten välillä hyppäytellä olkapäällä, mutta kun alkaa hetken kuluttua huutaa tarjoan taas rintaa ja on tyytyväinen. Nukahtaa 99 % rinnalle, muutamia kertoja syliin. Meillä imutellaan usein jopa 10 h päivässä, mikä ei tunnu normaalilta. Nyt olen yrittänyt vähentää imettämistä - toki saa rintaa jos huutaa eikä muut keinot tepsi.
Toinen juttu, kun tuntuu ettei vauva ole koskaan tyytyväinen. Vauva ei vielä hymyile paljoa, mutta onko se tyytyväinen sitten kaiken muun ajan kun ei itke.......? Päästelee paljon ääniä, kiljahduksia ym ja potkii jaloilla ja samalla käy suu........onko hän silloin tyytyväinen vai nälkäinen? Välillä tulee hymyjä ja äiti on aivan tohkeissaan, mutta kun perässä tulee puklu niin...onko se sitten ollut aito hymy vaiko ilmavaiva.
Toinen juttu, kun tuntuu ettei vauva ole koskaan tyytyväinen. Vauva ei vielä hymyile paljoa, mutta onko se tyytyväinen sitten kaiken muun ajan kun ei itke.......? Päästelee paljon ääniä, kiljahduksia ym ja potkii jaloilla ja samalla käy suu........onko hän silloin tyytyväinen vai nälkäinen? Välillä tulee hymyjä ja äiti on aivan tohkeissaan, mutta kun perässä tulee puklu niin...onko se sitten ollut aito hymy vaiko ilmavaiva.