6-vuotiaan nukahtaminen... ei VOI olla näin vaikeeta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja juuei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

juuei

Aktiivinen jäsen
14.02.2005
7 292
0
36
Sanokaas ny mikä tota tyttöä oikein risoo.
Tällä viikolla alkanu merkillinen temppuilu nukkumaan menossa. Tai sitä oikein temppuiluksikaan voi sanoa, kun se itkee tihrustaa turhanaikaisia asioita jopa 2 tuntia...
Me ollaan aina nukutettu lapset, niin että istutaan vieressä niin kauan että nukahtaa. sopii mulle kunhan se kestää alle puoli tuntia. Siinä voi laps vielä viimeiset huolenaiheensa kertoa jos tulee mieleen.

Niin toissailtana ja taas tänään: se ei edes yritä nukahtaa, kun alkaa semmonen itkun viuraaminen, että pelottaa ja tarttis päästä äitin ja isän sänkyyn nukkumaan. (Ei käy koska siellä on pikkuveli ja sitäpaitsi olis syytä alkaa muutenkin nukkua enempi omassa sängyssään, nyt tulee jokseenkin joka yö meidän väliin, vaikka omassa nukkumisesta saa palkintoja.)
On nukahtanut/nukutettu omaan sänkyyn jo semmoset 4 vuotta.

Kuulema jännittää. Uusi huone (öhhh... ollut noin 3 vuotta, sängyn paikka vaihdettiin syksyllä) ja uudet huonekalut (pöytä ja tuoli, jotka hän itse halusi ja itse valitsi).
Mielikuvitus kuulemma sanoo, että niissä paikoissa, joihin ei sängystä näe, ilmestyy jotain kamalaa. Mitkään vakuuttelut ei auta, ei auta vaikka iskä tarkastaa kaapit yms.
Mulla vaan menee käämit aika nopsaan tän asian kanssa. Iskän kanssa nukahtaa vähän paremmin (silti "äitin vuoro" on kummallakin lapsella "se parempi" - vaikka nukahtaminen äitin kanssa kestää aina kauemmin. Missään temppuilussa en ikinä anna periksi - siitä se ei voi johtua.)

Mistä tuommonen voi johtua? Liittyykö se johonkin 6-v uhmaan tai mikä kausi se ny oli? Onko kenenkään muun 6-v yhtäkkiä tullut samanlaiseksi?

Mä en meinaan kestä jos mun loman (ollu viikon, ollaan oltu lähinnä kotona tekemättä "mitään") kaikki illat menee tähän et yks viuraa yhdeksästä yhteentoista...
|O

Ei muuta kun lopetat suosiolla sen "nukuttamisen" lapsi sänkyyn, hyvät yöt ja se on siinä, jos nousee sieltä niin joka kerta viet takaisin tyynen rauhallisesti! Meillä poika on aina käynyt nukkumaan edellä mainitulla tavalla, on toki yrittänyt tätä nousemista ni olen vaan viennyt takaisin sänkyyn! Ja niitä "huolen aiheita" ei ruveta purkamaan sillon kun nukkumaan pitäisi käydä!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
pelottaa ja tarttis päästä äitin ja isän sänkyyn nukkumaan. (Ei käy koska siellä on pikkuveli

6v on aika pieni nukkumaan yksin, jos koko muu perhe nukkuu yhdessä toisessa sängyssä toisessa huoneessa

Ihan samanlaista on meillä 6-vuotiaalla paitsi että häntä ei nukuteta vaan nukkuu pikkusiskonsa 4v. kanssa samassa huoneessa. Hyvät yöt ja iltarukous ja ovi kiinni. Hyvin ovat pysyneet huoneessa ja alkaneet nukkumaan. Tieténkin toisinaan on hirveä meno siellä huoneessa, mutta kun mä käyn komentamassa ja vähän uhkailemassakin pahimmassa tapauksessa niin johan loppuu ja väsyvät.

Nyt tälle 6-vuotiaalle on tullut kuvioihin tuo että pitäis päästä äitin ja isän huoneeseen nukkumaan patjalla. En ole suostunut ja en suostukaan, jotta siitä ei tule tapaa. Yritän antaa lapselle hellyyttää muuten ja kahdenkeskistä aikaa. Samaa on naapurinkin 6-vuotiaalla, että taitaa ihan ikään kuulua tuollainen. Eiköhän se mene ohi jossain vaiheessa!

Alkuperäinen kirjoittaja salla:
Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
pelottaa ja tarttis päästä äitin ja isän sänkyyn nukkumaan. (Ei käy koska siellä on pikkuveli

6v on aika pieni nukkumaan yksin, jos koko muu perhe nukkuu yhdessä toisessa sängyssä toisessa huoneessa

Pikkuveli nukkuu kyl omassa sängyssään, mut meiän makuuhuoneessa. Aamuyöstä nukumme kaikki samassa petissä...

Ja tästä mua on haukuttu! kun kuulemma vauvasta asti pitää nukkua omassa sängyssä eikä mikään syy ole riittävän hyvä perhepetiin! Ei edes se, että se on muotia, koska sitten se on hörhöilyä... (Me siis nukutaan salaa kaikki läjässä...)

Siis oikeesti, toinen sanoo, et pitää osata nukahtaa itse. Ole tässä sitte...

Ei muuten ole paljonkaan puhuttu eskarin alkamisesta. Hoitopaikka vaihtuu pph:sta päiväkodiksi, mutta se on tuttu pk ja sinne menee molemmat.

Mistä se noi "möröt" on keksiny, sitä en käsitä.

Yhteistyössä