6kk vauva on varmaan joku demoni, rangaistus mun synneistä tms...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pakko avautua...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pakko avautua...

Vieras
Alkaa nimittäin nyt lämpimät tunteet tuota vauvaa kohtaan olla aika vähissä! Ekat pari kuukautta meni sen kanssa hyvin, söi ja nukkui ja oli tyytyväinen. Mut sit loppui nukkuminen, ja koko ajan on vaan menty pahempaan suuntaan. Vauva on KOKO ajan mun sylissä, kun ei viihdy missään muualla hetkeäkään (siis vauva on mulla oikeasti sylissä jopa kun käyn p***alla, nytkin se on mun sylissä), nukkuu kahdet päiväunet, toiset aamupäivällä n. 30min kun touhuan esikoisen 2,5v kanssa ulkona, toiset päivällä n. 2-3 tuntia ja koko ajan äidissä kiinni, eli munkin on pakko maata sängyssä tuo koko aika. Ei osaa nukkua yksin. Eikä yölläkään, ainoastaan mun vieressä. Heräilee 45min.-tunnin välein koko yön, pitää saada tissi suuhun että osaa nukahtaa uudelleen.

Vauva ei viihdy hetkeäkään yksin eikä kenenkään muun sylissä kuin äidin. Isän sylissä huutaa kuin syötävä. Olen yrittänyt n. kerran kuussa käydä jumpassa yksin, mutta jättänyt sen kun joka kerta vauva on huutanut suoraa huutoa koko sen ajan, ja isä on ollut siinä pisteessä että vetää itsensä kiikkuun. Jos vauvan jättää yksin lattialle, tai usein sylissä ollessaankin, kuuluu semmoinen jatkuva kitinä ja vikinä, mikään ei ole ikinä hyvin. Esikoinen on jo niin kylllästynyt tuohon vikinään ja siihen että joudun koko ajan hyysämään vauvaa, että on alkanut lyömään vauvaa aina kun siihen on mahdollisuus. Kiristää mun pinnaa entisestään.

Vauva ei osaa vielä edes kääntyillä kun miten se nyt sen oppis kun ei se ole ikinä lattialla, ainakaan tyytyväisenä. Ei ole oikein leluista kiinnostunut. Silloin vauva on tyytyväinen jos sitä vaikka hypyttää sylissä ja katsoo koko ajan silmiin ja lepertelee (mutta siis vain mun tekemänä, ei esim. isänsä), mutta hitto eihän tuommoista voi koko ajan tehdä! Vauva kaipaisi siis kamalasti virikettä ja seuraa, mutta ei ole mahdollista kun on esikoinenkin huomoitavana, joka siis on jo nyt niin mustasukkainen että lyö vauvaa!

Sit v*tuttaa myös se, että jos mennään jonnekin esim. perhekerhoon tai kylään niin tää pikku demoni on niin vieraskorea että siellä se vaan naureskelee... Ja kaikki lässyttää että taidatpa olla oikea hymypoika, sanon aina että tulkaa kuulkaas kotiin katsomaan! Hyväpä siinä on sitten yrittää purkautua siitä miten vaativa vauva on kun ulkopuolisen silmään tää on vain oikea herranterttu!

Tuntuu että tuohon mun kylkeen ja käsivarsille on ilmestynyt tuommoinen huutava hiton iso kasvain, kun saan tuommoista p***asäkkiä kannella 24/7. Ainahan vauvat vaatii, niin esikoinenkin, mutta ei se ollut mitään tämän rinnalla. Sentään joskus esikoisen kanssa saatoin käydä vessassa yksin tai jopa jumpassa, kun pärjäsi isänsä kanssa.

Niin, ja kaikki perusasiat pitäisi kyllä vauvalla olla kunnossa, ei ole nälkä, vaippa on kuiva ja lapselle annetaan mahdollisuus nukkua, mikäli kitinä johtuisi väsymyksestä.

Kun tätä on kestänyt jo monta kuukautta eikä loppua näy... Miten tästä selviää ja vielä niin että en alkais vihaamaan tuota pientä? Esikoinen tuntuu jo nyt niin rakkaalta lapselta tähän verrattuna, osaankohan olla tasapuolinen vanhempi sittenkään kun tää tästä vähän tasoittuu?

Ps: Nyt päässä kiehuu, mutta yleensä kyllä olen vauvan kanssa ihan rauhallinen ja lempeä, että tyytymättömyys ei varmaan ole siitäkään kiinni.

Isän olisi syytä ottaa isompaa roolia teidän arjessa. Minkä verran hän yleensä on lasten kanssa?

"Olen yrittänyt n. kerran kuussa käydä jumpassa yksin, mutta jättänyt sen kun joka kerta vauva on huutanut suoraa huutoa koko sen ajan, ja isä on ollut siinä pisteessä että vetää itsensä kiikkuun."

Mjaah, ... mä neuvoisin ihan raakapeliä, lasket vauvan vaan lattialle, leikkikehään tm vaikkei viihtyisikään. Kyllähän ihmisen pitää vessaan rauhassa päästä ja muutenkin saada olla välillä hetki yksin.

Alkuun voi olla raastavaa mutta kyllä vauva lattialla pärjää vaikka kiukuttaskin. Ja varmasti sielä oppii olemaan itsekseenkin.

En tietenkään tarkota että sun pitäs hyljätä vauvas lattialle kokonaan, mutta ala opettamaan häntä siihen, itkusta huolimatta.

• Tykkää
Reactions: emppu75
Olet liikaa vauvan kanssa, jätä iskälle hoitoon vaan useammin, vaikka se huutaiskin. Olis pitänyt jättää heti alusta saakka välillä iskän kanssa, eikä vain kerran kuussa!

Jos vauvaa kantaa koko ajan se myös oppii siihen eikä suostu olemaan muualla kuin sylissä.Vauva myös nukkuu omassa sängyssä kun sen siihen opettaa.Laita vaikka itselles korvatulpat niin ei kitinä kuulu.
Ei se loputtomiin huuda,alkuun varmasti huutaakin kun ei syliin pääse joka vikinästä mutta oppii kyllä.
Mun mielestä on itsessä vikaa jos paskalle mennessäänkin pitää ottaa vauva mukaan.

isän syliin tenava ja sinä säännöllisesti ulos kämpästä, meillä samanlaista menoa ollut osittain ja päähän siinä hajoaa, ei se lapsi kuole isänsä sylissä vaan tekee hyvää molemmille huomata, että joskus se huuto loppuu isänkin sylissä... se vaatii tooodella pitkää pinnaa ja kärsivällisyyttä, mutta johan sun tekstistäkin paistaa, ettei kaikki ole kunnossa ja tarvitset taukoa!
meillä menoon osasyynä refluksi ja lopuissa sitten minulta peritty temperamentti, kai... ;) tolla menolla ei teillä hyvä heilu, kokemusta on...

Kyllä isän pitäisi kerran kuussa tai jopa kerran viikossa kestää vauvansa itkua sun jumpana ajan.

Sinulla on vauva, joka kaipaa paljon läheisyyttä. Ei siinä mitään outoa ole. Outoa on asenteesi: miksi et kestä olla vauvalle läsnä?

Selkeästi kaipaat tuollaisia hengähdystaukoja. Eli painu sinne jumpalle ja jätä vauva isänsä hoiviin.

Ja sitten tärkein kohta: huolehdi ehkäisystä hyvin. Teidän perheenne ei kestäisi enempää lapsia.

Hankala tilanne.
Sun pitäis varmaan pyytää apua teille ihan neuvolasta tai lääkäreiltä.

Ihan noin pahasti meillä ei ollut, mutta kolmas lapsemme oli lähes tuollainen. Huusi isänsä sylissä vaikka 3 tuntia, tuijotti mua silmiin syyttävästi ja huusi ja huusi.
Osasi kyllä olla itsekseen hetkiä mutta vielä nytkin, 6 v hänen on todella vaikea kohdata erotilanteet (siis eskariin jääminen jne. ) ja edelleen todella helposti saa hervottmia itkuraivarikohtauksia jos koko maailma ei pyöri hänen mielensä mukaan.

Vauva-aikana meillä oli vielä se raskasta, että isänsä halusi "opettaa " lasta, eikä kertakaikkiaan antanut vauvaa mulle rauhoittumaan , vaan piti väkisin sen itsellään.
Olin hulluuden partaalla, suunnittelin jo eroa moisen jästipäisyyden takia jne.

Vuosien saatossa homma helpotti, mutta sinulle voin sanoa, että hae apua nyt, ennenkuin oikeasti vihaat lastasi.

Vauva varmasti vaistoaa negatiivisyytesi ja siksi kitisee ja hakee turvaa. Ymmärrän väsymyksesi ja turhautumisesi,mutta tuntui pahalta lukea miten nimittelet pientä vauvaa p'''säkiksi ja demoniksi...

Voi huh. Minulla kuvaamasi kaltainen vauva. Nyt jo 13kk ja viihtyy jo hetkittäin isänsä kanssa. Ajoittain olen ollut kateellinen tutuille, joiden vauva on hymissyt itsekseen jossain kehdossa tai jopa ihan toisessa huoneessa lattialla yksikseen vaikka ja kuinka kauan, mutta nyt tekstisi luettuani olen entistä kiitollisempi, että juuri minä sain tämän vaativalla luonteella varustetun vauvan. Jollekulle muulle hän olisi ollut demoni, minulle rakas kulta, jota en vaihtaisi mistään hinnasta. Jokaisella pitäisi olla joskus tälläinen vauva. Se antaa perspektiiviä ja luo oikeanlaisen arvoaailman. Eihän maailmassa tällä hetkellä ole mitään tärkeämpää,kuin olla vauvan kanssa. Esikoisenkin voi ottaa mukaan touhuiluun. Meillä oli käytössä sitteri, joka oli ihan pystyasennossa (baby björn baby balance) ja josta vauva näki minut koko ajan. Näin pystyin esim. ottamaan ruokaa, pukemaan itseni ym. vaikka vauva olikin tyytymätön. Myös kävelyopettelutuoli oli käytössä suhikujeni ajan. Kannoin kantoliinassa ja manducassa, päiväunet nukkui ekat 10kk sylissä tississä kiinni tai liinassa tissi suussa. Kyllä se koko ajan helpottaa, nyt tosiaan nukkuu jo päiväunet sängyssään, yöllä 3-5h pätkiäkin jopa (vauvana vain 1h max.). Ja kun oppi liikkumaan ja konttaamaan, niin viihtyy jopa hetkittäin yksikseen.

[QUOTE="akka";24653894]Jos vauvaa kantaa koko ajan se myös oppii siihen eikä suostu olemaan muualla kuin sylissä.Vauva myös nukkuu omassa sängyssä kun sen siihen opettaa.Laita vaikka itselles korvatulpat niin ei kitinä kuulu.
Ei se loputtomiin huuda,alkuun varmasti huutaakin kun ei syliin pääse joka vikinästä mutta oppii kyllä.
Mun mielestä on itsessä vikaa jos paskalle mennessäänkin pitää ottaa vauva mukaan.[/QUOTE]

Voi luoja. Onneksi et ole minun vauvani äiti. Ei vauvoja hoideta noin, ei vaan hoideta.

Hae pikaisesti apua, kiintymys-suhteesi vauvaan ei ole normaali. Ihan tosi.
Sitäpaitsi ei puolen vuoden ikäistä jätetä vahtimatta, edes vessa reissun ajaksi, varsinkaan jos esikoinen käyttäytyy väkivaltaisesti.
HAE APUA!

Kantoliina äidille käyttöön ja iskä säännöllisesti kärryttelemään pihalle vauvan kanssa, että äitikin saa hengähtää.

Ei tuo vaihe ikuisesti kestä, vaikka nyt saattaa tuntuakin siltä.

Voimia kovasti ap! Kuulostaa kamalalta, varsinkin kun teillä on se esikoinenkin siinä eikä sulla ole kaikkea maailman aikaa viihdyttää vauvaa. En osaa muuten auttaa, mutta nukkuisko se vauva edes kantoliinassa ne pitkät päiväunet, niin sun ei tarvitsisi maata vieressä koko aikaa?

Nuo tuomitsijat ovat ihmisiä, joilla ei ole mitään kokemusta asiasta, jätä ne siis omaan arvoonsa.

Alkuperäinen kirjoittaja olet nyt juuri se huono äiti;24653988:
Hae pikaisesti apua, kiintymys-suhteesi vauvaan ei ole normaali. Ihan tosi.
Sitäpaitsi ei puolen vuoden ikäistä jätetä vahtimatta, edes vessa reissun ajaksi, varsinkaan jos esikoinen käyttäytyy väkivaltaisesti.
HAE APUA!

Meinaatko oikeasti että puolivuotiasta (tai pienempääkin ) pitää siis aivan oikeasti vahtia joka sekunti, eli että vauvan jättäminen vaikka turvalliseen paikkaan / lattialle vessareissun ajaksi on noin paha

(toki lyövää isosisarusta pitää valvoa, mutta siis että lapsi ei pärjää noin kolmea minuuttia ilman metrin päässä olevaa valvontaa?? )

Mullakin oli tuollainen vauva! Helpotti, kun lähti liikkeelle. Jaksa nyt vaan kannella, ja googlaa apua "haastava vauva". Lapsestasi tulee vielä ihana, älykäs, innostunut, utelias, herkkä, luova ja hieno pieni ihminen.

[QUOTE="äiti";24653950]Voi luoja. Onneksi et ole minun vauvani äiti. Ei vauvoja hoideta noin, ei vaan hoideta.[/QUOTE]

Mitä ihmeen väärää on siinä ettei kanna vauvaa sylissä 24/7?? Kyllä vauvan pitää oppia olemaan vähän poissa äidin iholtakin, omassa sängyssä, isän sylissä jne!

Ymmärrän toisaalta ap:ta. Meidän pojalla oli tuossa vaiheessa sama vaihe että piti kantaa sylissä joka paikassa. Hommasin sitterin ja otin pojan vessan puolelle mukaan aina kun kävin "asioilla". Siinä alkoi viihtymään. Alussa pidin sitten kantoliinassa ja siirryin kantoreppuun. Tuossahan tuo hyvin tuli mukana. Kokeilin jopa alussa että kun nukahti laitoin varovasti lattialle (viltille) nukkumaan ja sitten kun ei enää herännyt liikutteluun niin vein sänkyyn nukkumaan kun syliin nukahti.

Joo ja mä taas en kestä, kun EDES täällä netissä ei sais näitä kiellettyjä tunteitaan tuoda esille, aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh --- on se vaan niin tabu >:/ Ei musta ole huono äiti vaikka pinna kiristyykin, kaikkia meistä ei ole veistetty samasta puusta -- esim. masennuksen vaikutuksia ei kukaan tiedä, joka ei sitä itse ole kokenut..! Mutta ilman muuta, jos jaksaminen on tiukilla, niin hae ihmeessä apua -- jos ei muuta, niin ainakin neuvolapsykologin kanssa juttelu voi auttaa jo paljon..! <3

törkeää miten te syytätte väsynyttä äitiä. Kyllä mäkin vaikka miksi perkeleiksi joskus ajattelen lapsiani ja silti niitä rakastan. Kyllä ajatella saa ja purkaa turvallisella tavalla tunteitaan. Ei se äitiys ole mitään ruusuilla tanssimista. Ja aplle isot tsemppihalit ja yritä saada lapsesi tutkimuksiin. Mahavaivoja, allergiaa, kehitysvammaa, jotain tuommoise jatkuvan huutamisen taustalla on. Olo helpottuu sitten vähän vain äidin sylissä ja muiden sylissä vain huudetaan.

• Tykkää
Reactions: emppu75
onko tutkittu, ettei ole allergioita?
Jos ei fyysistä ongelmaa, niin yrittäisin opettaa nukkumaan ekaksi yksin, vaikka nukkuiskin lyhyviä pätkiä. Saako (illalla) riittävästi ruokaa, ettei tarvi sen takia heräillä yöllä? En usko, että vika on sinussa. Kai nyt jokainen pitää vauvaansa sylissä jos muualla itkee... toivottavasti...
Ja totuttaisin vauvaa pikkuhiljaa isään, lyhyviä aikoja ensin ja vaikka vaan niin että itse eri huoneessa.
Tsemppiä hankalaan vaiheeseen.

Yhteistyössä