6v rokotukset (mpr ja polio) lapsen käsi turposi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kai se on ihan normaalia, sellaset myrkyt ku laitetaan yhtäaikaa vielä. Ilmoita terkkarille jos jatkuu, mutta varaudu siihen että neuvolassa ei kiinnitetä siihen mitään huomiota eikä se todellakaan heidän mielestään johdu rokotteista.

Omalla lapsellani meni toinen jalka käyttökyvyttömäksi (=ihan kova ja punainen koko jalka, sekä kuuma) noin viikoksi ja sen jälkeen ei ollakaan rokotteita otettu. Mutta ei se sentään terkkarin mielestä rokotteesta johtunut, vaikka alkoikin pari tuntia rokotuksen jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja koppis:
Meidän pojalle ei tullut mitään reaktiota. Kävisin näytillä, vaikka varmaan reaktio kuuluu ns. normaalikirjoon.

Samaa mietin. Vien heti aamusta näytille päivystykseen. Toivottavasti turvotus ei leviä -pitäisiköhän ottaa lapsi viereen nukkumaan?

Lisäys vielä: Se on just tuo MPR, joka voi aiheuttaa noita reaktioita, ei poliopiikki. Mua kans vähän "pelottaa" kaikki rokotukset (kaikki kyllä otan, koska tiedän, että se on parempi kuin olla ottamatta), mutta pojalle otettiin nuo 6v. rokotukset nyt vasta yli vuoden myöhässä.

Alkuperäinen kirjoittaja koppis:
Lisäys vielä: Se on just tuo MPR, joka voi aiheuttaa noita reaktioita, ei poliopiikki. Mua kans vähän "pelottaa" kaikki rokotukset (kaikki kyllä otan, koska tiedän, että se on parempi kuin olla ottamatta), mutta pojalle otettiin nuo 6v. rokotukset nyt vasta yli vuoden myöhässä.

Mietin sellaistakin vaihtoehtoa että pitäisikö nuo mpr:n rokotteet ottaa yksitellen. Silloin joutuu maksamaan itse mutta ei olisi niin kova satsi kerralla. Joka kerta kun mpr:llä on rokotettu meidän lapset on tulleet kipeäksi. Ja nyt tuo turvotus näyttää oikeasti ihan pelottavalta :/

Mä otin tammikuulla itelle tuon mpr ja mulla oli käsi kipeänä noin viikon päivät.
Meillä koulussa ei kukaan muu joka otti tuon mpr:n tullut kipeäksi paitsi mä...
Sama kävi jäykkäkouristuksen kanssa kuin myös sikapiikin jälkeen...

Yhteistyössä