7 euroa rahaa seuraavaksi kahdeksi viikoksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "köyhä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
tiivistemehu:perujauhoilla siitä saa kiisseliä, hyvä jugurtin tms korvike, menee myös puuron kanssa

jauhoista ite leipää niin paljon ku kaapistä löytyy

kaupasta makaronia (20snt/pussi), nuudeleita, halpoja pakastevihanneksia ja soijarouhetta

pakastin ja kaapit tyhjäksi

kotoa löytyy jotain juureksia ja jauhoja. pakatimessa puolukoita jonkun verran. tonnikalaa muutama purkki. nuorimmainen syö korviketta, sitä riittänee ainakin melkein koko ajaksi, voi olla, että viimeisinä päivinä täytyy ostaa lisää. käytössä onneksi kestovaipat, joten vaippoja ei tarvitse ostaa.

OSta kaurahiutaleita, kuivia herneitä, makaronia, soijarouhepussi, porkkanaa, perunaa ja maitoa jos rahat riittää.
Aamuisin puuroa, ruoaksi hernaria, makaroni-soijarouhelaatikkoa, soijarouhe-perunamuussia, lisukkeeksi porkkanaraastetta.

Hakemaan ostolappu kauppaan. Tiesitkö, että jos sinulla on lapsia niin tuollainen tilanne on sitten jo lastensuojelukysymys. Sinulla ei ole varaa ruokkia lapsiasi terveellisesti tuolla rahalla. Joku voisi tuollaisesta tehdä ilmoituksen.

No aika taitava saat olla. Tuskin onnistut jos et yhtään lisää saa mistään. Montako ihmistä teidän perheessä on? Seuraava tuloko on sitten lapsilisä? Miten voi rahat noin pahasti loppua yhtäkkiä?

Mitä jos käyt esim työttömien yhdistyksellä kysymässä onko heillä jaossa ilmaista leipää ja eu-kasseja. Saisit makarooneja, maitojauhetta, kaurahiutaleita, näkkäriä, jauhoja, hapankorppuja..
Leipoisit itse vaihdellen sämpylöitä ja leipää ja jos ei ole hiivaa mutta leivinjauhetta löytyy niin vaikka teeleipiä, ne on helppoja ja hyviä lämpöisenä. Makarooneista saa lämmintä ruokaa, samoin puuro hiutaleista, puolukoista voi tehdä vispipuuroa + kiisseliä, syödä lisäkkeenä tai käyttää leivonnassa. Juureksista voi tehdä mm kasvisosekeittoa tai muussin tonnikalatomaattikastikkeen kera syötäväksi. Itse säästäisin sitä 7€ ihan vain tosi pakollisiin esim maitoon ja rasvaan leivänpäälle +paistamiseen.

no ei oikeesti voi pärjätä, jos 0.50e on rahaa per pv. Tai no tietenkin riippuis ihan siitä mitä kaapissa on valmiina. Mä oon alkanu hamstraamaan rahapäivinä kaappeihin kaikkee herneitä, säilykkeitä yms. Pakastimeen etin halppis lihoja. Nytkin ostin muutaman karjalanpaisti rasian ku oli 2.99 700g. Mulla on monesti tuossa jamassa rahatilanne, mut sit turvauduin kaapin antimiin.

[QUOTE="eräs";22630634]no ei oikeesti voi pärjätä, jos 0.50e on rahaa per pv. Tai no tietenkin riippuis ihan siitä mitä kaapissa on valmiina. Mä oon alkanu hamstraamaan rahapäivinä kaappeihin kaikkee herneitä, säilykkeitä yms. Pakastimeen etin halppis lihoja. Nytkin ostin muutaman karjalanpaisti rasian ku oli 2.99 700g. Mulla on monesti tuossa jamassa rahatilanne, mut sit turvauduin kaapin antimiin.[/QUOTE]

nminäkin hamstraan, mutta kune hastrattavat tuoteetkin joskus loppuu. Maitoa ei oikn voi hastrata

mun alakerran naapuri varastaa ja hankkii elantonsa sillä. Nytkin sillä olis uusia merkkilaukkuja myynnissä. Mä olin kerran kaupassa sen kanssa, niin se ostaa hedelmätki niin et punnitsee pari omppuu, laittaa hinnan ja laittaa sen jälkeen sinne omppuja. Kannattaa kokeilla. Meiltä se vei vessapaperirullan ku oli kahvilla :P Ihania naapureita mulla...

Yhteistyössä