7 päivän ruokavaliokokeilu ja painonpudotus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eiku osta yks hyvä, vaikka isompi, niin se riittää. Scarecrow organic, testaa ihmeessä. Maun (paljonko hiilaria siinä, olis kiva nähdä) vuoksi vaan(y)

On muuten aapisessakin kuu väärinpäin sellaisella sivulla, missä lukee "Uu uusi kuu veteen heijastuu" PIIRRETTY väärin päin. Luepa tuolta:
http://www.ylakuu.com/suomi/kuu.htm
Noin se nyt on - illalla näkyy teidänkin taivalla:D

Mä kylvin chilit, laventelit ja artisokat jo. Ja sunnuntaina multaan tuikkaamassani mangon siemenessä on jo sentin itu! Se oli tosiaan vikkelä kasvuunlähtö!

Kiva!
Mulla on omien paprikoiden kypsentämiä siemeniä ja aion kylvää niitä. Kylvömultaa ostin, mut kokeilen nyt laittaa kahvinporoja (luomu Mundosta) siihen pinnalle, kun ne ei ainakaan ole homehtuneet, mitä keräsin kuivumaan. Noissa multapusseissa on niin erilaisia ---- ei siis välttämättä johdu peukalosta, jos ei idäkään - ikä kuustakaan! Homeinen bataatti ei tee itua ollenkaan, vaikka sitä olis kuinka vähän.

Äsken sahattiin pois muuan kattoon kasvanut varsi, joka oli todella upea, mutta ei vaan mahdu enää: sahalaitainen leipäveitsi piti olla ja neljä kättä:LOL:

Aijoo, kun ottaa oksia juurtumaan (korkeaan maljakkoon sen laitoin ja se maljakko saa olla paksua lasia, ettei kaadu), täytyy alalehtiä raivata sen verran, mitä tulevan ruukun korkeus on. Vettä täytyy vaihtaa kans välillä, mut kuinka usein, en tiedä. Eikä sa alaittaa urtinkoon niitä oksiam eikä patterin viereen. Joku hämärä nurkka niin kauan, et juuria olkaa olla ja sitten vasta istutus isoon ruukkuun.

Ketju olikin ruoka-aiheinen, joten tässä vinkkejä kananmunista tehtyihin sapuskoihin, jos alkaa kyllästyttää munakkaat. Luomumunista sitten ne, kun ne maissijäämät ym eivät voi olla vaikuttamatta ihmiseenkään: turvotus esimerkiksi voi olla sitä, kun myrkyt kerää nestettä. Vahvistetut ovat linkkejä tuolla:

"Munista syntyy niin....

Lähi-Idän shakshukaa, aamiaispannu.

taiwanilaisia osteriomeletteja,

meksikolaisia huevos rancheros -munia,

italialaista frittataa kuin

japanilaista okonomiyakia.(ilman daishi-lientä jossa on merilevää tai kalaa), pannaria (ilman leivinjauhetta!)

- MTV-

---Ja sunnuntaina multaan tuikkaamassani mangon siemenessä on jo sentin itu! Se oli tosiaan vikkelä kasvuunlähtö!
Niin, johtui just siitä uudestakuusta, mikä nyt kasvattaa kaiken maanpäällisen. Eikai se mikään ylösnousemus ole, mutta miten asian haluaa nähdä:whistle:

Toinen asia, mikä usein ohitetaan, on se vyöhykekartta, mikä juontuu auringosta, kun se aamu valkenee esimerkiksi Joensuussa aikaisemmin kuin Turussa, eikö?

Päivänselviä asioita, mut täytyisi kai kirjoittaa erikseen isolla?

Mut nyt mun päiväkävely jää tekemättä, jos en lopeta tällä erää:censored:

Tänä aamuna paino oli tasan 72 kg. Eli vaikuttaisi siltä ettei ihan kiloon päästä tällä ruokavaliolla, loppupunnitus huomenna. Hyvin pitänyt ruokavalio paitsi pari päivää sitten repsahdus jolloin tuli syötyä pikkuinen Geisha-patukka. Rankaisin siitä itseäni vetämällä hikisen treenin 20 minuuttia. Muuten liikkumiset olleet normaalilla tasolla, kävelyä lähinnä mutta ei mitään salilla käyntiä. Samoin monia aterioita on jäänyt välistä mutta se ei haittaa kun painokaan ei ole tuon enempää laskenut. Iho kukkii tosin ja housut ovat alkaneet väljentyä.

Kirjaa syömäsi ruoka tarkasti ruokapäiväkirjaan. Siirrä tiedot Finelin ruokakoriin ja laske sen avulla saamasi makrot. Voit ladata tiedot Exceliin ja kaivaa esimerkiksi Finravinto 2012 tutkimuksesta vertailutiedot sille mitä muut keskimäärin syövät ja verrata omaasi niihin. Kiinnitä huomiota kivennäisiin, vitamiineihin, rasvahappoihin ja erityisesti sokereista fruktoosiin.

Ruokaremppalaiset! Miten menee? 7 päivää tuli täyteen ja saldoksi jäi painoa 71,6 kg:a. Kilo viikossa on mielestäni kohtuullinen pudotus? Osaltani jatkan kokeilua toiset 7 päivää. Päämääränä saada paino alkamaan numerolla 6-.

Onko teillä vaikuttanut vielä?

Täällä selkeästi vaikuttaa vaikka olut kiusaa ja himotuttaa ja saa sortumaan. Mut jokaisena oluettomana päivänä paino on pudonnut parisensataa grammaa.

Olen kyllä liikkunut joka päivänä noin tunnin joko uiden tai kävellen, se ehkä auttaa asiaa.

Ruokavaliokokeilu on jatkunut, nyt menossa päivä 15 eli parisen viikkoa on mennyt näin. Kilot tällä hetkellä 70,8 kg eli melkein kaksi kiloa on lähtenyt 2 viikossa ainoastaan syömällä tiettyjä ruoka-aineita.

Mutta nyt paino vaikuttaisi jämähtäneen samaan lukemaan! Aiemminkin olen jäänyt tähän lukemaan 70,8 kg jossa keho alkaa pinnistellä laihtumista vastaan. En ole vuosikausiin painanut alle 70 kiloa. Miten päästä yli tästä kohdasta kun paino jumittaa päivästä toiseen? Nyt on menty 4-5 päivää tällä painolla. Tavoite olisi että paino alkaisi sillä 6-numerolla!

Ruokavaliokokeilu on jatkunut, nyt menossa päivä 15 eli parisen viikkoa on mennyt näin. Kilot tällä hetkellä 70,8 kg eli melkein kaksi kiloa on lähtenyt 2 viikossa ainoastaan syömällä tiettyjä ruoka-aineita.

Mutta nyt paino vaikuttaisi jämähtäneen samaan lukemaan! Aiemminkin olen jäänyt tähän lukemaan 70,8 kg jossa keho alkaa pinnistellä laihtumista vastaan. En ole vuosikausiin painanut alle 70 kiloa. Miten päästä yli tästä kohdasta kun paino jumittaa päivästä toiseen? Nyt on menty 4-5 päivää tällä painolla. Tavoite olisi että paino alkaisi sillä 6-numerolla!

Täh? Minulla lähtee 2 kg kolmessa päivässä pelkästään jättämällä herkkujen mässytys pois.

Kyl tää nyn niin men plörinäks kun on ruunebergei ja syntymäpäivii ja ystävänpäivii ja laskiaisii ja vaiks mitä kissanristiäisii missä tarjotaan herkkuleivonnaisia!

Paino onneksi jatkaa laskuaan tai ei ainakaan oo noussut kun olen rangaissut itseäni herkuista kävelylenkeikkä tai kuntofillarilla.

Munapaasto :whistle:

Kyl tää nyn niin men plörinäks kun on ruunebergei ja syntymäpäivii ja ystävänpäivii ja laskiaisii ja vaiks mitä kissanristiäisii missä tarjotaan herkkuleivonnaisia!

Paino onneksi jatkaa laskuaan tai ei ainakaan oo noussut kun olen rangaissut itseäni herkuista kävelylenkeikkä tai kuntofillarilla.
Noista monet on helppo muuttaa vaihtamalla vehnäjauho mantelijauhoon. Niitä ei sit pystykään syömään paljon, koska ovat täyttä proteiinia. makeutukseen ei tietenkään käytetä sokeria. vaan nokare luomuhunajaa - eikä aina sitäkään, jos laittaa esim banaania sekaan.
Tässä on tärkeää luettavaa kaikille (y)

Ruokaremppalaiset! Miten menee? 7 päivää tuli täyteen ja saldoksi jäi painoa 71,6 kg:a. Kilo viikossa on mielestäni kohtuullinen pudotus? Osaltani jatkan kokeilua toiset 7 päivää. Päämääränä saada paino alkamaan numerolla 6-.

Onko teillä vaikuttanut vielä?
Tiedän että tämä on vanha viesti vanhassa keskustelussa mutta viikon perusteella ei voi sanoa mitään varmaa. Päivittäinen vaihtelu painossa on suurempi kuin yksi kilo. Vain pidemmän ajan trendillä on todellista painoarvoa.

Mutta nyt kuulisin mielelläni miten jatkui kun rempasta on jo reilut kaksi vuotta.

• Tykkää
Reactions: Elena777

Yhteistyössä