7-vuotiaan tytön lahjat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "RillaMarilla"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

"RillaMarilla"

Vieras
Nyt olisi sitten tyttären lahjat kasassa:

Vaatteita (en tiedä mitä, tulevat kummeilta)
Yöpuku (mummolta)
Zhu zhu pets häkkyrä (en tiedä mikä, tulee kummilta)
Top model suunnittelukirja
Top model tarroja
Kirja
Kettukarkkeja
Suihkugeeli+shampoopakkaus

1-2 pakettia saattaa vielä tulla toisilta isovanhemmilta, mutta varmaa ei ole. Toisina jouluina laittavat ja toisina eivät...

Mitäs mieltä? Onko liikaa vai liian vähän?

liian vähän, tuon ikäiset tykkää varmaan pelata, osta koko perheelle sopiva lautapeli. sit kans jotku superpehmeät ja lämpöiset sukat. käyvät sit hyvin yöpuvun kanssa, tulee hemmoteltu olo.

Sukat voisin ostaa. Pelejä meillä on hurjan paljon, joten sellaista en varmaan viitsi ostaa. Olisiko vielä muita ideoita? Mietin vielä jotain (pientä) petshop juttua, niin tulisi muukin lelu kuin tuo zhu zhu häkkyrä. Rahaa ei ihan hirveästi ole lahjoihin laittaa tänä vuonna ja olen oikein tyytyväinen siihen, että noin monta pakettia sain kasaan.

parempi vaan jos lasta ei totuta saamaan liikaa lahjoja.
itse olen myös yrittänyt mahdollisimman minimaalisiin lahjoihin tänä vuonna. jos saa lahjaksi yhden sellaisen mitä on toivonut, niin kyllä se riittää lapselle. tai pitäisi riittää. nykymaailmassa kaikkien vain pitäisi saada niin älyttömän paljon! :(

Värikynät, hiusharja, pinnejä, pompuloita...Kun tulee toi shampoosettikin...
Ja ihan riittävästi on jo ilman lisäystäkin. Missä se on sanottu paljonko niitä pakettejä pitää olla? Rauhallinen tunnelma, yhdessä oleminen ja tekeminen ne tärkeintä on.

Kuulostaa riittävältä, mutta koska mulla on tapana joka vuosi vetää överiksi näiden lahjajuttujen kanssa niin ostaisin vielä jotain Littlest Pet Shop- juttua, tms.

Tai jotain helmiaskarteluhommaa; mun melkein 7 v tyttö ainakin rakastaa kaikkea sellaista, ja ne eivät maksa paljon & niistä riittää näperreltävää pitkäksi aikaa :)

Tuon shampooidean varastan, kiitos siitä ;), lapset varmaan tykkää saada ihan oman shampoon missä on joku kähee kuva purkissa :)

En ole vielä koskaan törmännyt siihen, että lahjoja olisi ollut jollakulla liikaa...mikä sen määritelmä on? Mikä määrittelee puolestaan sen, mikä on liian vähän.

Jokainen antaa sen määrän lahjoja, mikä tuntuu hyvälle. Eikä kaikkien lahjojen tarvitse olla viihdykkeitä, vaan myös hyödykkeitä ja ei-materiaalista voi antaa, jottei muiden tarvitse olla vetämässä kulutushysteria-korttia esiin.

Jos kerran vuodessa kuluttaa kunnolla ja kulutus sisältää paljon materiaa, niin se tuskin koko pakkaa vavisuttaa kaatumiseen saakka, jos muu osa vuodesta (huom, 1 päivä vastaan 364 päivää) on kulutuksen yms. osalta kunnossa.

Ja mitä lasten joulun pilaamiseen tulee, niin meillä se joulu menee kyllä ennemminkin multa piloille, kuin lapsilta, jos paketteja on vain pari. Mä kun aidosti nautin antamisesta, ottamisen ohella.

Tuo helmi-idea oli hyvä, kiitos! Munkin tyttö tykkää näpertelystä, joten on varmasti mieluinen. Eli taidan vielä ostaa helmiä, jonkun petshopin ja sukat. Rahallisestikaan ei mun budjettia kaada, kun reilulla parilla kympillä varmasti nuo saa.

Mielelläänhän sitä antaisi vaikka ja mitä, mutta velkaantua en kuitenkaan joulun takia halua. Kiitos kaikille kommenteista :)

Nii en ymmärrä tosiaan mistä tuo kulutushysteria vetästään aina esiin... Meillä ei juuri muuna aikana vaatteita kummempaa osteta, mutta sitten jouluun satsataan oikein kunnolla. Minusta on kiva antaa lahjoja eikä ne aina ole edes tarpeellisia ;) Syödään, juodaan, ulkoillaan, leikitään uusilla leluilla, sukuloidaan jne. Silti meillä ei lapset luule saavansa ihan aina kaikkea ympärivuoden. Minun mielestä se on ihan muista kasvatusmetodeista kiinni ku siitä monta lahjaa lapsi saa jouluna !!!!!!

Sopiva määrä, mutta koska tyttö kuitenkin vasta 7v, tykkäisin itse et olis muutama lelu vielä tohon lisää (tai koska en ite osta vaatteita lahjaks, niin mulla ois just ehkä noin monta pakettia, mut vaatteiden tilalla leluja). Jotain semmosta mikä tyttöä kiinnostaa, uusi zhu zhu hamsu, petsejä, bratz tms... Tykkää kuitenkin ehkä enemmän leluista kuin hyötytavaroista...

Ei jouluna tarvi säännöstellä lahjojen kanssa! Jos sinua ap epäilyttää, ettei ole riittävästi niin sitten ostat lisää :) Tärkeintä on, että lapsi saa mieluisia lahjoja!

Lahjokaa lapsianne nyt kun siihen on mahdollisuus ja unohtakaa se sota-ajan pula-aika! Nyt kun on mitä antaa niin annetaan. Ei ruokita lamaa. Jos nyt tulisi sota-aika takaisin niin aivan varmasti jokainen lahjoja pihdannut katuisi sitä, ettei silloin lapselleen antanut kun pystyi. Lahjokaa myös läheisiänne, tuttuja ja tuntemattomia. Lahjan antaminen ei ole koskaan väärin, jos se tulee sydämestä :)

Meilläkin lapsi kääri 27 lahjaa Viipurin lapsille. Jos aikaa olisi ollut enemmän, olisimme paketoineet lisää, nyt meni paketoimattomana loput. Toivottavasti jolla kulla on aikaa jossain kohdin niitä paketoida. Joulu on antamisen aikaa :)

En ole vielä koskaan törmännyt siihen, että lahjoja olisi ollut jollakulla liikaa...mikä sen määritelmä on? Mikä määrittelee puolestaan sen, mikä on liian vähän.

Jokainen antaa sen määrän lahjoja, mikä tuntuu hyvälle. Eikä kaikkien lahjojen tarvitse olla viihdykkeitä, vaan myös hyödykkeitä ja ei-materiaalista voi antaa, jottei muiden tarvitse olla vetämässä kulutushysteria-korttia esiin.

Jos kerran vuodessa kuluttaa kunnolla ja kulutus sisältää paljon materiaa, niin se tuskin koko pakkaa vavisuttaa kaatumiseen saakka, jos muu osa vuodesta (huom, 1 päivä vastaan 364 päivää) on kulutuksen yms. osalta kunnossa.

Ja mitä lasten joulun pilaamiseen tulee, niin meillä se joulu menee kyllä ennemminkin multa piloille, kuin lapsilta, jos paketteja on vain pari. Mä kun aidosti nautin antamisesta, ottamisen ohella.

No meiän pennuilla oli viime jouluna liikaa lahjoja. Jos mie hillitten itseni, niin ukko ei. Lapset vaan auko paketteja ja seuraavan kimppuun, eikä välitetä mitä sieltä löytyy ja vartin päästä ei ees muisteta mitä saivat. Saas nähdä mikä show tänä jouluna on. Oon yrittäny houkutella ukkoa, että ostettais yks yhteinen isompi lahja (kosketinsoittimet) ja sit vähän(paino sanalla vähän) pienempää. Sukulaisilta ja kummeilta tulee kuitenkin paketteja.

[QUOTE="mä";22605962]Ei jouluna tarvi säännöstellä lahjojen kanssa! Jos sinua ap epäilyttää, ettei ole riittävästi niin sitten ostat lisää :) Tärkeintä on, että lapsi saa mieluisia lahjoja!

Lahjokaa lapsianne nyt kun siihen on mahdollisuus ja unohtakaa se sota-ajan pula-aika! Nyt kun on mitä antaa niin annetaan. Ei ruokita lamaa. Jos nyt tulisi sota-aika takaisin niin aivan varmasti jokainen lahjoja pihdannut katuisi sitä, ettei silloin lapselleen antanut kun pystyi. Lahjokaa myös läheisiänne, tuttuja ja tuntemattomia. Lahjan antaminen ei ole koskaan väärin, jos se tulee sydämestä :)

Meilläkin lapsi kääri 27 lahjaa Viipurin lapsille. Jos aikaa olisi ollut enemmän, olisimme paketoineet lisää, nyt meni paketoimattomana loput. Toivottavasti jolla kulla on aikaa jossain kohdin niitä paketoida. Joulu on antamisen aikaa :)[/QUOTE]

mitä kautta voi lähettää sinne viipurin lapsille lahjoja?

[QUOTE="xyz";22605973]No meiän pennuilla oli viime jouluna liikaa lahjoja. Jos mie hillitten itseni, niin ukko ei. Lapset vaan auko paketteja ja seuraavan kimppuun, eikä välitetä mitä sieltä löytyy ja vartin päästä ei ees muisteta mitä saivat. Saas nähdä mikä show tänä jouluna on. Oon yrittäny houkutella ukkoa, että ostettais yks yhteinen isompi lahja (kosketinsoittimet) ja sit vähän(paino sanalla vähän) pienempää. Sukulaisilta ja kummeilta tulee kuitenkin paketteja.[/QUOTE]

Sä näet nuon negatiivisenä asiana, mutta mä en. Enkä mä tajua miksi sitä pitää negatiivisesti ajatella.

Meillä lapset saa paljon paketteja ja me tehdään niin, että silmät kiiluen ja joulupaperit pöllyen kiskotaan lahjapapereita pois pakettien päältä. Se on ihan sikakivaa :D Eli avataan melko rivakasti lahjoja yksi toisensa jälkeen ja vasta sitten kun kaikki paketit on auottu, niin syvennytään niihin enempi ja pohditaan millä leikitään heti ja millä vasta myöhemmin.

Me avataan paketit vasta illalla, joten kaikkia lahjoja ei ehditä aattona edes sen kummimmin ihmettelemään, mutta onhan meillä aikaa koko vuosi, ennen kuin seuraava suurempi pakettiryökkiö tulee pukinkontissa kuusen alle.

Eli meillä se on ihan vaan positiivista, kun niitä paketteja revitään kiljahdellen auki...eikä sillä ole väliä, jos ei heti muista mitä lahjoja tuli. Niihin kun on tosiaan monta päivää aikaa tutustua ja niitä ihmetellä :)

[QUOTE="jens";22606050]mitä kautta voi lähettää sinne viipurin lapsille lahjoja?[/QUOTE]

Meillä Prismojen edessä oli keräys 1.12.. Muuten en tiedä, valitettavasti.

Yhteistyössä