70- ja 80-luvun nimet. Mitä et antaisi lapsellesi, minkä voisit antaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En antaisi lapselleni nimiä mm. Piia/Pia, Niina/Nina, Sari, Anne, Tuija, Tuire, Tiina, Minna... jne. Just niitä nimiä, joita koko luokka oli täynnä kun vuonna -80 aloitin koulun. Allekirjoittanut itse siis Pia nimeltään myös...

Alkuperäinen kirjoittaja poikkeava:
Mä taas voisin antaa minkä tahansa noista, mut en näitä nykyisiä Siirejä, Veetejä, Elloja ja Micoja, jotka on mun mielstä karmeita

Sama täällä! Toi Veeti varsinkin on sellainen vetelääkin vetelämpi nimi, että huh.

Ei mitään Sannaa, Jonnaa, Jaanaa, Hennaa, Minnaa, Saria, Terhiä, Hannaa, Maria, Riikkaa, Virpiä, Virvaa, Aria, Kimmoa, Petriä, Karia, Jaria, Mikaa, Pasia, Teroa, Akia, Jania...
Ehkä Johanna, Tuulia, Tuuli ja Susanna menis, tai Mikko, Janne tai Jukka.

Alkuperäinen kirjoittaja 50-luku tulee:
Alkuperäinen kirjoittaja edelläkävijä:
Noi 70-80-lukujen nimetkin tulee vielä muotiin!

tulee tulee, mutta joskus monen kymmenen vuoden kuluttua. Mutta sitä ennen muodissa ovat vielä pirkot ja pirjot, eskot ja jyrkit... HIh!

Ai kamala. ja Tarja ja Riitta. Kyllä olisi hurjaa nähdä pikkuinen Tarja-vauva :X

Mutta kyllä nykyajan NiCot ja Micot C:llä saa myös karvat nousemaan pystyyn.

Alkuperäinen kirjoittaja nooo:
Ei mitään Sannaa, Jonnaa, Jaanaa, Hennaa, Minnaa, Saria, Terhiä, Hannaa, Maria, Riikkaa, Virpiä, Virvaa, Aria, Kimmoa, Petriä, Karia, Jaria, Mikaa, Pasia, Teroa, Akia, Jania...
Ehkä Johanna, Tuulia, Tuuli ja Susanna menis, tai Mikko, Janne tai Jukka.

Unohdin Piiat, Ninat ja Niinat, Annet, Miiat, Tiinat ja Mervit. Ei kiitos näitäkään.

Hassu juttu muuten, noista luettelemistanne nimistä voisin antaa lapselleni melkein kaikki. Mutten kykenisi antamaan aikaisempien sukupolvien nimiä, siis esim. Sirkka, Paavo, Pentti, Terttu, Martti, Hilma, Vilma, Helvi jne. Noh, mun lapsilla on ruotsinkieliset nimet, ehkei siis kovin ajankohtaista eides pohtia moista.

Yhteistyössä