70 Mustelmaa jaloissa, normaalia???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Auttakaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Auttakaa

Vieras
Siis ihan totta... laskeskelin eilen illalla varsin mustelmia jaloistani, kun niitä näytti olevan niin paljon.. ja tulos oli yli 70 mustelmaa!!!=( Suurin osa tosi pieniä, sormenpään kokoisia, ja lähellä toisiaan. Joukossa myös pari tosi isoa ja kirjavaa mustelmaa.

Minulle on aina tullut mustelmia suht herkästi, mut ei ikinä näin paljoa! Nyt niitä tulee päivittäin ja paljon... enkä edes huomaa jalkojen osuvan mihinkään..

Voiko tällainen mustelmaherkkyys olla enää mitenkää normaalia????

Pelottaa :(

mulla on sama ongelma :wave:

saattaa siis ittestään tulla mustelmia ilman että mihkää osu.

on olemassa sellasta raskaa mustelmille niin että ne katoaa nopeemmin.
on se vähän noloa ku jalat täynnä mustelmia ...

Hmm, mulle tuli yhteen aikaan paljon mustelmia ja kerran oli reiden sisäreunaan ilmestynyt TOSI iso mustelma enkä ollut sitä todellakaan loukannut mihinkään. Mustelman synty on edelleen arvoitus :/ . En kyllä osaa onko nuo sinun mustelmat normaalia, kun itsekin olen mustelmaherkkä.

Ihan ekaks tuli mieleen että syötkö veren ohennus lääkkeitä?

Mustelmat voi johtua jostain taudista/sairaudesta.

Minulla ei ole mitään noista mutta mustelmia tuee tosi herkästi. Pahimpina aikoina oli yli 100 mustelmaa jaloissa (yhteensä). Eikä tietoa mistä tulleet. Minulla vaan on ohut iho ja verisuonet niin pinnassa, kuten äidilläni, isoäidilläni, ja tyttärilläni, että mustelmia tulee toisinaan jo pelkästä hipaisusta :/

Kiva heilua ulkona hame päällä kun taas on toinen sääri ihan mustana!

Sulla ei ole mustelmia muualla kuin jaloissa? Jos mustelmia alkaa ilmaatua ympäri kroppaasi niin suosittelen että käyt verikokeissa sulkemassa pois esim. leukemian mahdollisuuden.. mutta jos mustelmia on vain jaloissa, itse en olisi kovin huolissani moisesta jos kerran mustelmaherkkä olet ennestäänkin.. mutta ainahan voit käydä antamassa sen verikokeen labraan niin saat ainakin mielenrauhan jos asia sinua kovasti mietityttää =) :flower:

Minua pelottaa kovasti leukemian mahdollisuus....=( Hirvittää edes katsoa illlalla jalkoja, kun riisuu housut pois, kun aina tullut uusia mustelmia! Ja hame tai shortsit päällä ei voi kuvitellakkaan olevansa!

Mut oon miettinyt sitä, et jos tää ois leukemiaa, niin kai mustelmia tulisi muuallekkin, kuin jalkoihin? Onko kellään siitä tietoa?

Aion kyllä varata heti maanantaina lääkäriajan, että saan varmuuden peloilleni...

Leukemian oireet ovat usein hyvin epämääräisiä ja niitä tavataan myös tavallisissa, täysin vaarattomissa taudeissa.

Tyypillisiä potilaiden kuvaamia ongelmia ovat väsymys, kalpeus ja pitkittyneet tai toistuvat infektiot. Verihiutaleiden vähyydestä johtuen vuoto-oireita (mm. pienet pistemäiset verenpurkaumat ja yleinen mustelmataipumus) saattaa esiintyä. Luusärky (jalkakivut, selkäkivut) on myös tavallinen johtuen syöpäsolujen pakkautumisesta luuydinonteloon. Lääkärin tutkimuksessa todetaan usein suurentunut perna tai maksa (suurentuneet imusolmukkeet kaulassa, kainaloissa, nivusissa sekä vatsan alueella ovat mahdollisia), mikä voi lapsilla aiheuttaa vatsan pömpötyksen.

Leukemiaepäilyä vahvistaa verikokeessa nähtävä kahden solutyypin (punasolut, valkosolut tai verihiutaleet) epänormaali määrä, poikkeava valkosolujen erittelylaskennan tulos tai epänormaalien solujen näkyminen erittelylaskennassa. Leukemiadiagnoosin lopulliseen varmistamiseen vaaditaan kuitenkin aina luuydintutkimus.

Mm. hyytymistekijäsairaus aiheuttaa mustelmataipuisuutta. Siinä kyllä yleensä muitakin oireita esim. runsaat ja pitkät kuukautiset, mahdollisesti nenäverenvuotoja...
Mutta lievä tauti ei sisällä kaikkia oireita.

Mulla on tuota mustelmaherkkyyttä, mutta on ihan toisenlaisesta sairaudesta epäilys. Siihen liittyisi myös murtumaherkkyyttä, mahdolliset siniset silmänvalkuaiset, jne. Ei pelkästään siis mustelmia ja niitä olisi ollut aina.

Yhteistyössä