7kk päivä ja yö unet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mamma

Vieras
minulla on 7 kuukautinen poika ja en saa sitä päivällä nukkumaan puolta tuntia pitempään päivä unia ja yöllä herää 5kertaa mut kun annan maitoa ei ole sitä vailla. voiko joku antaa mulle ohjeita miten saisin sen rytmit kohalleen??

millainen on ennen ollut nukkumaan? kuuloistas vähän siltä että tarvitsee pientä ohjausta noissa nukkumis asioissa. ite en ois niinkään huolestunut noista päiväunista, yöunista enemmänkin. Oletko harkinnut tassuttelu/vastaavaa unikoulua? Tassuttelu on lempeä unikoulu, meillä apu löytyi siitä 6kk tiheiden heräilyjen jälkeen. Nyt poika 7kk ja nukkuu 21-8. 5-6 aikoihin syödään ja jatketaan unia. Ei tuon ikäinen tarvitse enää montaa imetys/pullo kertaa yössä, tekin varmasti jo syötte kiinteitä kovaa vauhtia?

Jos on vaan muutaman päivän nukkunut huonosti päikkäreitä, voisiko johtua näistä keleistä?

poikani nukku yöllä ennen semmosia 6-7 tunnin unia ja ruoka ja muut rytmit olen pitäny samassa koko ajan. kun herää yöllä niin olen tehny silleen et olen laittanu soittorasian soimaan ja yrittäny saada nukkumaan ja jos hermostuu niin tutin suuhun ja silitelly selästä tai päästä se rauhoittuu vähäksi aikaa ja sit alkaa nauramaan ja ei meinaa rauhoittua nukkumaan vaan rupee nousemaan istumaan ja konttailemaan siellä sängyssä. saan parhaillaan joskus valvoa kolme tuntia sen kanssa yöllä.

Jos meillä vauva (7kk) itkee yöllä, laitan tutin suuhun ja usein sillä rauhoittuu. Vauva syö vielä kerran yössä, jolloin tutti siis ei rauhoita vaan ruokaa on saatava.

Jos poika herää hihkumaan ja juttelemaan yöllä, huutelen vaan että ""nyt on yö, nyt nukutaan"". Hihkuu aikansa, ja vasta kun alkaa itkemään (ellei nukahda itsekseen) laitan tutin suuhun ja nukahtaa.

Meillä on myös niin, että jos poika nukkuu huonosti päiväunet (meillä hyvät päiväunet on edelleen kolmet lyhyemmät unet), ei uni yölläkään ole levollista.

Soittorasi on huono juttu. Vauva yhdistää sen leikkiin ja siksi naureskelee. Yöllä mahdollisimman hiljaa pitäisi asiat toimittaa.
Minulla on sellainen 7kk just nyt, että hän nukkuu koko yön putkeen ja joskus aamulla tissittelee ja nukahtaa vielä n.tunniksi.
Jos herää yöllä tissille, mikä on harvinaista, mutta tapahtuu, annan tissiä hiljaa pimeässä, en katso silmiin, en silittele, en puhu, tissi vaan suuhun ja vauva unen kuuhun :)

Yhteistyössä