7kk vauvat, mitä syövät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?

Vieras
Hei,

Kuinka ja mitä teidän 7kk ikäiset vauvat syövät? Meillä tämä juniori sairaudesta johtuen tod huono syömään enkä tiedä enää miten saisin hänet syömään. Kiinteää ruokaa menee kerralla ehkä 1rkl, max 2rkl tod harvoin. Allergioita on, siksi myös hankalaa tämä syöminen.

Meillä vielä maisteltiin tuossa iässä.. lähinnä kasvis- ja hedelmäsoseita, kaikki kolme lasta. Esikoinen oli/on allergikko, joten hitaasti mentiin. Keskimmäisen ja kuopuksen kanssa en pitänyt myöskään kiirettä, pikkuhiljaa lisäiltiin.

söi vielä 7kk ikäisenä, oli vaan maidon perään. Ihan muutamia lusikallisia meni. Tosin tuo on aina kasvanut hyvin, niin ei tarvinnut stressata asiasta. On jo nykyään leikki-ikäinen ja liki kaikkiruokainen..

voisko olla että sun tarjoamat ruuat ei uppoa pahan maun takia? jos et tiedä, maista itse niitä taikka seuraa ilmeitä. juoko se jotain erikoismaitoa? anna edes sitä.

Me aloiteltiin ekoja kiinteitä noin 5,5 kkn ikäsenä. Oon just viime päivinä aatellu oonko edenny liian lujaa vauhtia ku nyt melkein tasan 7 kk:n iässä menee jo kerralla purkillinen (se pienempi) sosetta ja esim. yks banaani muussina.

Vauvalla on vain vatsa aika kovalla, joten tuntuu että oon työntäny sinne liikaa tavaraa. Toisaalta ku on kerran maistunu.

Ja lihaa syödään jo, sekä kaurapuuroa

Meillä poika oli tuossa iässä niin kova syömään että olis vaikka 2 purkillista liharuokaa menny kerralla ja puuroakin söi ison lautasellisen aamuin illoin.Imetyksen loppuessa joi 2,5 dl tuttipullollisen kerralla ja joskus sai antaa lisääkin.Ja on siis vieläkin todella kova syömään, ikää on 9 kk..Vähän jo mietin että onko normaalia että on noin hyvä ruokahalu. Isosisko oli taas hankala tapaus saada syömään yhtään mitään..

Meillä (7,5kk) syödään kasvis-, hedelmä-, liha-, ja kalasoseita sekä tattari- ja kaurapuuroa. Mutta pääasiallinen ruoka on kyllä edelleen tissimaito. 5kk ikäisenä aloitettiin soseet ja 1-2 ruoka-ainetta viikossa on lisätty. Ei oo ollut allergioita, joten sikäli on ollut helppoa. Annokset olivat pitkään myös tosi pieniä, samaa luokkaa kun teillä. Nyt on vähän tuo annoskoko kasvanut, hedelmäsoseita saattaa jo mennä pilttipurkillinen, mutta muut soseet eivät uppoa yhtä hyvin.

Mä en oo pakottanut syömään, jos ei maistu niin sitten oon siivonnut ruuat pois. Ja tarjoan tissiä aina ruuan päälle.

Meillä on tuo kuopus ( nyt 8kk ) syöny jo pidempään melkein mitä vaan. Ja kuukaus sitten jo söi 4-5 ateriaa päivässä+maidot päälle. Liharuokia, hedelmäsoseita ja illalla puuroa. Ruokien jälkeen vettä muutama hörppy, tykkää samalla hieroo kutiavia ikeniä nokkamukiin :)

Meillä menee aamulla noin desi kaurapuroa ja joukossa on jotain hedelmäsosetto noin kolmasosapurkillinen, sit seuraavaksi ottaa puolisen purkkia hedelmä-tai juuressosetta, sitten puoli purkillista jotain lihasosetta, jossain väissä yleensä puoli purkkia jugurttia tai hedelmää ja illalla desin puuroa lisättynä noin kolmasosapurkillisella hedelmää. Ja tissiä välillä ja jlkkäriksi.
Hoikan käyrillä kasvetaan, mut on kasvettu koko ajan.

meijän 7kk ikänen syö aamupuuron (4-viljan) lounaan liha/kala/kana-kasvissose välipalaks maitoo lounaaks kasvissosetta ja iltapalaks puuro ja iltamaidon enne nukkumaan menoa ja joka ruokailulla n. 50ml maitoa vielä jokaista ruokaa menee n. desi. mutta me on alotettu kiinteet jo 4kk ikäsenä ja allergioita ei ole,joten ei voi oikein verrata, mutta jos juuri oot alottanut niin eihän sillä mikään kiire ole, voithan koittaa antaa vaikka 2-3 krt päivässä sen ruokalusikallisen jotta alkaa tottuun kiinteään ruokaan ja jos allergioita on paljon niin kannattaa edetä varovasti. eikö teillä ole neuvolassa saanut mitään apuja,jos kerta paljon allergioita? eiköhän kaikki jossain vaiheessa opi kiinteitäkin syömään :)!!

Alkuperäinen kirjoittaja :
Me aloiteltiin ekoja kiinteitä noin 5,5 kkn ikäsenä. Oon just viime päivinä aatellu oonko edenny liian lujaa vauhtia ku nyt melkein tasan 7 kk:n iässä menee jo kerralla purkillinen (se pienempi) sosetta ja esim. yks banaani muussina.

Vauvalla on vain vatsa aika kovalla, joten tuntuu että oon työntäny sinne liikaa tavaraa. Toisaalta ku on kerran maistunu.

Ja lihaa syödään jo, sekä kaurapuuroa

tähän voisin kommentoida sen verran että banaani kovettaa vatsaa aika paljon useimmilla vauvoilla,joten sen antamista vois vähentää jos saa siis useanakin pvnä viikossa? ja luumulla saa hyvin pehmennettyä jos tuntuu että menee liian kovalle..

Tyhmä kysymys, mutta miten 7kk:n ikäisestä tietää, et sillä on allergioita? Meillä neiti on kovin kuivaihoinen ja kysyin, et voiko olla merkkijostain allergiasta, ni neuvolatäti vain sanoi, et on atooppinen lapsi, ei tarkoita allergioita.

Uusimmat

Yhteistyössä