7v kakkaa ja pissaa housuihinsa

duubbarijuuppari

Uusi jäsen
17.09.2008
21
0
1
Eli

Mieheni ex pyysi että puhuisimme heidän lapselleen joka on 7v, joka päivä kuulemma tulee kakat housuun, kuulemma on aina vahinko

Lapsen äiti huutaa lapselle asiasta ja tyrkkäsi siis selvittelyn meille, millä mä saan lapsen tajuamaan että voisi mennä vessaan vähän aikaisemmin?
Mitä mä oikein teen?

Alkuperäinen kirjoittaja ****:
Ensin lääkäriin, tuo voi olla ihan elimellinen vika. Sen jälkeen psykologille jos syytä ei löydy.

lapsella on ongelmia, jonka vuoksi käy perheneuvolassa, osa syy lapsen ongelmiin on hänen äitinsä mieliala häiriö
Niin ja tää ongelma on juuri vasta alkanut

Alkuperäinen kirjoittaja duubbarijuuppari:
Ensin lääkäriin, tuo voi olla ihan elimellinen vika. Sen jälkeen psykologille jos syytä ei löydy.

lapsella on ongelmia, jonka vuoksi käy perheneuvolassa, osa syy lapsen ongelmiin on hänen äitinsä mieliala häiriö

joo ja ukon exää haukutaan...tää kai viestin pää pointti onkin.

Olisko helpompi ottaa lapsi teidän luokse asumaan ja antaa äidin selvittää päänsä ensin?

No sitten pitäisi ensisijaisesti etsiä syitä äidistä,ei lapsesta! Tietenkin terapia voisi olla paikallaan ainakin lapselle.

Eli

Mieheni ex pyysi että puhuisimme heidän lapselleen joka on 7v, joka päivä kuulemma tulee kakat housuun, kuulemma on aina vahinko

Lapsen äiti huutaa lapselle asiasta ja tyrkkäsi siis selvittelyn meille, millä mä saan lapsen tajuamaan että voisi mennä vessaan vähän aikaisemmin?
Mitä mä oikein teen?

Koska tuo on alkanut?
Voisko pelätä jotain sillä hetkellä kun kakat tulee housuun?

Alkuperäinen kirjoittaja öhöm:

joo ja ukon exää haukutaan...tää kai viestin pää pointti onkin.

aijaa, haukuinko? sanoinko häntä pahaksi, ämmäksi, vittumaiseksi, horoksi?
En, koska hän sitä EI ole, mutta tosiasia on että hänellä on sairaus, joka vaikuttaa myös lapseenkin

Alkuperäinen kirjoittaja mamma ja pojat:
Eli

Mitä mä oikein teen?

Koska tuo on alkanut?
Voisko pelätä jotain sillä hetkellä kun kakat tulee housuun?

Kuulemma voi tulla kesken leikkien, pari kertaa meilläkin käynyt niin että tulee ulkoota sanomaan että pissat tuli housun
alkanut nyt kesän aikana

Alkuperäinen kirjoittaja äippä-85-:

No sitten pitäisi ensisijaisesti etsiä syitä äidistä,ei lapsesta! Tietenkin terapia voisi olla paikallaan ainakin lapselle.

lapsi käy ja, äiti käy terapiassa
Ja vastaus eräälle toiselle : helpompaahan se olisi ottaa tyttö tänne asumaan, äiti ei vain suostu. Sossut on mukana, on kerran meinattu huostaanottaa lapsi äidiltä, joten tällä hetkellä me seuraamme tilannetta

Tarkoitus ei ollut haukkua lapsen äitiä sanomalla että hänellä on mieliala häiriö
Mutta kyllä se lapseen vaikuttaa. Pahoina aikoina äiti ei pääse sängystä ylös, antaa lapsen huolehtia itsestään. Lapsi kantaa myös huolta omasta äidistään ja minusta ja muistakin se on hieman liikaa pienelle lapselle. Lapsi haluaa myös epätoivoisesti miellyttää, häneltä ei löydy omaa tahtoa vaan hän menee aikuisten tahdon mukaisesti, tähän olemme miehen kanssa puuttuneet, emme enää kerro hänelle mikä meistä on hyvä ja kiva, lapsi saa itse päättää minkä haluaa.
Lapsella on myös kova näyttämisen tarve, koko ajan pitää häntä katsoa ja hän näyttää milloin mitäkin. Hän myös haluaa huomiota, voi kyse olla jopa ihan siitä että ottaa yhden palan liikaa vessapaperia ja siitä tulee sanomaan itkien että otti liikaa, joka kerta olen sanonut että ei se haittaa mutta silti

Menettämisen pelko on myös kova, hän voi itkeä isäänsä kun eroavat yön ajaksi, eli lapsi laitetaan nukkumaan omaan sänkyynsä ja lapsi ei kestä sitä että isi menee toiseen huoneeseen, samaten lapsen on pitänyt pitää äitinsä kuva tyynyn alla ja myös häntäkin itkee

Aika moni noista kuulostaa myös aika normaalilta, myönnän sen, ainakin omat lapseni itkevät välillä ikävää. Mutta, vaikea tässä on selittää miten paljon äidin sairaus vaikuttaa, täällä on osa joka sitä ei ymmärrä ja saan paskaa niskaani kun kuulemma haukun lapsen äitiä

Tiedoksi vain olen väleissä mieheni exän kanssa, ei minun häntä tarvitse haukkua
Sossut tosiaan on mukana, he tietävät ja jos tässä tulee vielä yksikin huostaanotto tarve niin lähdemme hakemaan tyttöä meille asumaan oikeudelta

Alkuperäinen kirjoittaja Siipien havinaa:
voisko se äiti suostua siihen että lapsi tulisi Teille joksikin aikaa...olisi äidille lomaa...kerrotte asian kohteliaasti :hug: ...tiedät mitä tarkoitan :heart:

lapsi on meillä hyvinkin useasti kesällä ollutkin, mutta tällä hetkellä hankaluutensa tuovat tuohon asiaan se että olen kotona kyllä, täällä on 3 lasta ja minulla ei ole ajokorttia eikä autoakaan jos se miehellä on. Mies tekee 3 vuorotyötä ja hyvin useasti tekee vuoroja jotka alkavat jo viideltä aamulla, joten periaatteessa se on mahdotonta ottaa lasta tänne koulupäivinä koska minä en kykene kahdella bussilla viemään lasta kouluun kun pitää toinen viedä eskariin jne... :'(

Alkuperäinen kirjoittaja Magister:
Käsittämätöntä, ettei lasta anneta isälle..

me seurataan, olishan se hyvä että lapsi olisi äitinsä luona, mutta missä vaiheessa aletaan miettimään sitä onko se lapselle hyvä vai huono.
Jäämme edelleenkin odottelemaan ja katsomme tilanteen kehittymistä.
Tiedän että lapsi on äidilleen kaikki kaikessa, ja isäkin lasta rakastaa ja aina etenemme pikkuhiljaa koska ei koskaan tiedä mitä seuraavaksi tapahtuu

Yhteistyössä