Tarkoitus ei ollut haukkua lapsen äitiä sanomalla että hänellä on mieliala häiriö
Mutta kyllä se lapseen vaikuttaa. Pahoina aikoina äiti ei pääse sängystä ylös, antaa lapsen huolehtia itsestään. Lapsi kantaa myös huolta omasta äidistään ja minusta ja muistakin se on hieman liikaa pienelle lapselle. Lapsi haluaa myös epätoivoisesti miellyttää, häneltä ei löydy omaa tahtoa vaan hän menee aikuisten tahdon mukaisesti, tähän olemme miehen kanssa puuttuneet, emme enää kerro hänelle mikä meistä on hyvä ja kiva, lapsi saa itse päättää minkä haluaa.
Lapsella on myös kova näyttämisen tarve, koko ajan pitää häntä katsoa ja hän näyttää milloin mitäkin. Hän myös haluaa huomiota, voi kyse olla jopa ihan siitä että ottaa yhden palan liikaa vessapaperia ja siitä tulee sanomaan itkien että otti liikaa, joka kerta olen sanonut että ei se haittaa mutta silti
Menettämisen pelko on myös kova, hän voi itkeä isäänsä kun eroavat yön ajaksi, eli lapsi laitetaan nukkumaan omaan sänkyynsä ja lapsi ei kestä sitä että isi menee toiseen huoneeseen, samaten lapsen on pitänyt pitää äitinsä kuva tyynyn alla ja myös häntäkin itkee
Aika moni noista kuulostaa myös aika normaalilta, myönnän sen, ainakin omat lapseni itkevät välillä ikävää. Mutta, vaikea tässä on selittää miten paljon äidin sairaus vaikuttaa, täällä on osa joka sitä ei ymmärrä ja saan paskaa niskaani kun kuulemma haukun lapsen äitiä
Tiedoksi vain olen väleissä mieheni exän kanssa, ei minun häntä tarvitse haukkua
Sossut tosiaan on mukana, he tietävät ja jos tässä tulee vielä yksikin huostaanotto tarve niin lähdemme hakemaan tyttöä meille asumaan oikeudelta