7v synttäritarjoilut? Mitä ohjelmaksi?

Big Bang Theory

Aktiivinen jäsen
05.07.2011
9 533
5
36
7 muksua tulossa + 3 omaa

Täytekakku, keksejä, popcornia, sipsejä löytyy pöydästä. Viime vuonna olin laittanut piirakoita, nakkeja, lihapullia ym. suolaista ja pullaa ym. niin kaikki jäi pöytää ja vain noita mitä nyt ajattelin pöydässä tarjota meni.

Myöhemmin jäätelöbaari

Naamiaiset teemana, joten pitäisikö jotain ohjelmaa olla. Onginta on. Ja tuolileikkiä ajattelin. Vapaata leikkiä varmaan enimmäkseen. 2h aikaa.

Vinkkejä...

Oma tyttö oli juuri viime viikon lopulla kaverinsa 7v synttäreille.

Kotiin hakiessa juttelin synttärisankarin äidin kanssa, juuri siitä, että MITÄÄN ohjelmaa ei kyllä tarvittu.
Tuon ikäiset kyllä viihdyttää itse itseään.

Näillä synttäreillä oli ollut disco ja lapset oli tanssinut itsensä ihan hikeen.

Ja pöydässä eivät olleet kuulemma meinanneet malttaa olla lainkaan. Mutta itse olin kyllä TOSI tyytyväinen, että tarjolla oli ollut lihapullia ja nakkejakin sillä me menimme synttäreille suoraan päiväkodista (alkoivat arki-iltana klo 17) ja lapsi söi mennessä autossa vain yhden eväsleivän. Niin että kyllä meidän tytölle ainakin oli suolaset hyvin maistuneetkin. Eri asia tietysti, jos kaikki tulee kotoa suoraan ruokapöydästä.

Sen jälkeen oli ollut jätskiä, keksejä, karkkia ja sipsejä.

Meillä on ollut niin että suolaset pyödässä ensin, on edes maistettava ja sen jälkeen saa herkkuja.. moni vanhempi ollut tyytyväinen kun lapsille muutakin tarjottavaa kun vain karkit ja muut herkut =)

meillä synttärit lauantaina ja alkaa klo. 11. Varmaan aika moni tulee suunnilleen suoraa aamiaispöydästä. Katsotaan nyt mitä kehittelen pöytään...

Tuohon aikaan meillä normaalisti syödään kyllä jo lounasta, joten jos itse veisin lapseni lauantaina tuohon aikaan synttäreille, niin kyllä olettaisin lapsen saavan alkuun jotain suolaistakin.

Muuten ohjelmasta sitä mieltä, että on hyvä olla varalta jotain mietittynä (siltä varalta, että lasten oma touhu menee ihan riehumiseksi tai eivät keksi tekemistä). Mutta jos juhlat tuntuvat sujuvan hyvin lasten itse keksimissä leikeissä niin en lähtisi niitä katkasemaan.

Toki joku onginta tai aarteen etsintä on lapsista aina mukavaa...

meillä synttärit lauantaina ja alkaa klo. 11. Varmaan aika moni tulee suunnilleen suoraa aamiaispöydästä. Katsotaan nyt mitä kehittelen pöytään...

Ai suoraan aamiaispöydästä klo 11???
Meillä kyllä aamiainen syödään tuolla klo 7.30 tai 8 niin arkena kuin viikonloppuna.
Ja lounasta viimeistään 11.30.
Kyllä meidän eskarilaisella ainakin olisi tuohon aikaan hirveä nälkä ja aika kurja olisi jos pöydässä olisi pelkät kakut ja karkit.

Itse olen laittanut suolaisia tikkuja. Siis tikkuihin tyyliin lihapulla, viinirypäle, kurkkupala / nakkia, paprikanpala, juustopala. Siis jotain suolaista, hedelmää, vihannesta omaan vapaaseen tyyliin. Tikut pystyyn halkaistun vesimeloniin. Nämä ainakin meillä tehneet kauppansa - suosittelen.

Meillä on Myrkkykarkki-leikki ollut tosi suosittu. Sitä leikitään niin, että yksi kerrallaan poistuu huoneesta, muut sillaikaa laittavat pöydälle kourallisen karkkeja ja päättävät yhdessä, mikä niistä on Myrkkykarkki. Kun jääjä tulee takaisin, hän saa ottaa pöydältä karkkeja itselleen yhden kerrallaan, kunnes koskee Myrkkykarkkiin, jolloin kaikki huutavat "Myrkkykarkki!" ja karkkien keruu pitää lopettaa siihen. Sitten on seuraavan vuoro. Jos joku saa kerättyä vain yhden tai pari karkkia, hän voi saada vielä ylimääräisen vuoron niin ettei kukaan jää paljon vähemmälle kuin toiset.

Yksinkertainen leikki, mutta lapsista niin jännä!

Tätä jos leikkii, niin ei tarvitse erikseen tarjota karkkia.

Yhteistyössä