8 kk ruokamäärä/vrk (purkeissa, deseissä...)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pauna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pauna

Aktiivinen jäsen
08.06.2006
8 674
0
36
Eli miten paljon teiän 8 kk syövät päivässä? Meillä menee n. 1½ isoa (8 kk) purkkia suolaista sosetta kahdessa erässä, 1 makea pikkupurkki, aamuin ja illoin puuroa n. ½-1 prk ja lisäks 6 dl maitoa. On alkanu hankalaks syötettäväksi tuo pikku-ukko, kun ei malttais olla paikallaan edes syöntihetkeä.

Oletko kokeillu sormisyömistä? Määrät kuulostaa samalta kuin omillani 8kk iässä. Mutta sitten kun antoi sen ruoan päätteeksi keitettyjä makaroneja ja höyrytettyä kukkakaalia, parsakaalia, porkkanaa jne niin ne kyllä kelpas. Ja kelpaa edelleen.

Hirmu sotku tulee mutta paljon paremmin menee sapuska kun itse saavat syödä.

Alkuperäinen kirjoittaja Pauna:
Eli miten paljon teiän 8 kk syövät päivässä? Meillä menee n. 1½ isoa (8 kk) purkkia suolaista sosetta kahdessa erässä, 1 makea pikkupurkki, aamuin ja illoin puuroa n. ½-1 prk ja lisäks 6 dl maitoa. On alkanu hankalaks syötettäväksi tuo pikku-ukko, kun ei malttais olla paikallaan edes syöntihetkeä.

Meillä lounaalla pikkupurkki tuhdimpaa ruokaa (kana, kala tai liha), välipala pikkupurkki hedelmää, päivällinen pikkupurkki kasvista ja illalla yksi tetra kaupanpuuroa. Maitoa vuorokaudessa n. 7dl. Onko se siis liian vähän, mä oon ajatellut et ihan hyvä?! Mutta tosiaan meidänkin neiti ei ikinä ole ns. rauhallisesti syönti tai juontikerroilla, aina jotain pitää saada näprätä, tiedä mistä se johtuu.. Sormiruokailua myös harrastetaan, kurkkua, porkkanaa pääasiassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Joulunihme:
Meillä lounaalla pikkupurkki tuhdimpaa ruokaa (kana, kala tai liha), välipala pikkupurkki hedelmää, päivällinen pikkupurkki kasvista ja illalla yksi tetra kaupanpuuroa. Maitoa vuorokaudessa n. 7dl. Onko se siis liian vähän, mä oon ajatellut et ihan hyvä?! Mutta tosiaan meidänkin neiti ei ikinä ole ns. rauhallisesti syönti tai juontikerroilla, aina jotain pitää saada näprätä, tiedä mistä se johtuu.. Sormiruokailua myös harrastetaan, kurkkua, porkkanaa pääasiassa.

No meidän 6kk vauva syö noin. Lisää määriä. Plussaa hyvästä nesteytyksestä, mutta ota siitäkin 1dl pois ja korvaa ruoalla.

meidän 8kk pikkuneiti on vissiin suursyömäri....
**aamulla kaurapuuroa n.2dl+hedelmäsose purkillinen
**lounas 2pientä purkillista liha tmv. sosetta(yleensä liha-ja kasvissose),hetken päästä n. 1dl maitoa
**välipalalla hedelmäsose/hedelmiä(banaania,persikkaa,omppua raasteena...)+ n.1dl maitoa
**päivällinen sama kuin lounas
**iltapalalla yleensä tetrapuuro 2dl(syö sitä paremmin kuin hiutalepuuroa)+ hedelmäsose...maitoa kohta perään n.1dl

meillä menee vissiin liian vähän tuota maitoa vuorokaudessa,mutta kun ei yksinkertaisesti malta juoda =/....helteillä saatan vaan välipalalla antaa maitoa jolloin sitä menee vajaa 2dl

Alkuperäinen kirjoittaja suursyömärin äiti:
meidän 8kk pikkuneiti on vissiin suursyömäri....
**aamulla kaurapuuroa n.2dl+hedelmäsose purkillinen
**lounas 2pientä purkillista liha tmv. sosetta(yleensä liha-ja kasvissose),hetken päästä n. 1dl maitoa
**välipalalla hedelmäsose/hedelmiä(banaania,persikkaa,omppua raasteena...)+ n.1dl maitoa
**päivällinen sama kuin lounas
**iltapalalla yleensä tetrapuuro 2dl(syö sitä paremmin kuin hiutalepuuroa)+ hedelmäsose...maitoa kohta perään n.1dl

meillä menee vissiin liian vähän tuota maitoa vuorokaudessa,mutta kun ei yksinkertaisesti malta juoda =/....helteillä saatan vaan välipalalla antaa maitoa jolloin sitä menee vajaa 2dl

Korvaa ruokaa maidolla. Itse annan ensin maitoa ja sitten vasta ruokaa, että saa nestettä tarpeeksi. Mittaa maitoa vaikka 1 dl, niin mahtuu sitten ruokaakin.

Meillä ruokaa menee ehkä puolet tuosta ja silti vauva kasvaa nollakäyrällä. Isoveljensä söi kolme kertaa niin paljon kuin tämä, mutta olikin yksivuotiaana yli 13-kiloinen.

Mä oon koettanut aamupuuroa tytölle syöttää, mut ei uppoa, ainakaan vielä. Mielestäni tyttö on tyytyväinen, joten eikö se kerro että ruokaa ja juomaa on saanut oikean määrän, tähän mä ainakin luotan. Meidän tyttö nyt 7½kk, kiinteitä aloiteltiin 5kk iässä. Oltiin jo 8kk neuvolassa, ja siellä mitat 9kg ja 74cm.

Yhteistyössä