8 kk vauvan kylvetys, hankalaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kylvettäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kylvettäjä

Vieras
Kertokaapa nyt joku mulle, että miten kylvetätte jo vähän isompia vauvoja?? Meillä vauva 8 kk, joka ei vielä istu ja kylvetys tuntuu hankalalta sekä äidistä että vauvasta. Eli miten sen kuuluisi tapahtua, että olisi mukavaa molemmille? "Pikkuvauvan" kylvetysote rasittaa äidin selkää eikä pesu oikein onnistu, kun molemmat kädet tarvittaisiin vauvan pitelemiseen, kun hän on jo niin iso ja potkii ja sätkii. Vauva taas vaistoaa, ettei äidin ote ole ihan varma ja on varmaan siksi epävarman oloinen hänkin, ei itke, mutta ei paljon toisinkaan...Amme on ihan tavallinen, ei muotoiltua pohjaa tms.

Meillä kylvetään jo istualtaan 6kk ikäisen neidin kanssa. Siis pitelen toisella kädellä kainaloista kiinni ja sitten toisella kädellä pesen. Siinä voi sitten jo vauva "leikkiäkin", loiskutella käsillä vettä jne.

Minä olen kaikkia kolmea pessyt tosi vähän ammeessa. Melkein alusta asti käynyt suihkussa vauvan kanssa, paljon helpompaa niin ja tuntuu niin turhalta haaskata sitä vettä nopeaan kylvetykseen ammeellista.

Hankalaa se meilläkin on.
Minun selkä on niin huonossa kunnossa, että mies saa hoidella vauvan aloilla pitelyn. :(

pohjaan voi ostaa sellaisen liukuesteen, jos se helpottais vauvan istumista ammeessa. Meillä on saunassa käytössä tällähetkellä isopesuvati, jossa lapsen on helppo istua eikä pääse kaatumaan.

Suihkua on kans kokeiltu jokusen kerran, mut siinä on kans tosi hankala pestä. Vauva on niin liukas ja kun pitäisi saada kaikki ihopoimutkin pestyä, niin huh,huh! Toivottavasti tuo jo pian alkaisi istuskella, luulisin tuon istuma-asennossa kylvettämisen olevan helpoin juttu?

Osta sellainen suorakaiteen muotoinen muoviloota, jossa vauva istuu eikä mahdu kaatumaan, kun se laatikon pohja on jalkojen pituinen, eli jalat ei voi siirtyä mihinkään suuntaan.

Esikoinen kylpi mun kanssani isossa ammeessa, tai oli sylissäni suihkussa.
Kuopus istui ammeensa pohjalla tukevasti, tai kävi suihkussa joko mun sylissä tai Bumbossa istuen.
Hirmu vähän mä noita tenavia vauva-aikaan kylvetin, suihkussa ne enimmäkseen kävi.

Mä olen pessyt ihan alusta asti suihkussa. Meillä on sellanen jakkara suihkussa. Itse istun sillä ja on helppoa pitää vauvaa sylissä & suihkutella. Ammeeseen on laittanut vasta kun istuu tukevasti.

No meillä vasta kivaa on toi neidin 6kk kylvetys, kun hän vaan seisois :D Ei taitu istuu sitten millään :whistle: Punkee vaan tikkuna pystyyn. Muutenkin olevinaan niin isoa tyttöä, joka seisoskelis vaan vaikkei raukka osaa edes ryömiä :D

Yhteistyössä