8 kk vauvan kylvetys, hankalaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kylvettäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja kylvettäjä:
Missä tuollaisia liukuesteitä ammeen pohjalle myydään ja onko ne tarkoitettu nimenomaan vauvan ammeeseen?

Pikku-Piian valikoimistakin löytyy noita ammemattoja, katteleppa jostain isommasta marketista missä on hyvät vauvantarvikevalikoimat! =)

Meillä on vauvojen (yli 4kk) kanssa käyty suihkussa, itse istun jakkaralla ja vauva siinä sylissä niin ei ole niin hankala pidellä. Ja sit myös pesuvati ollut käytössä varmaan joskus just tuolla 8-12kk iässä, ei kaadu siinä niin helposti kun ammeessa, kun pesuvati pienempi. Ja sitten kun osaa jo itse istua niin paremmin voi jättää siihen siksi aikaa kun itse suihkussa. Ammeeseen en uskaltaisi jättää kun kuitenkin kaatuisi siellä.

Suihkuliinassa ei varmaan saa kunnolla puhtaaksi, jos vaan siinä on...

Meilläkin tyttö 8 kk, istuu ite kyllä kun kiinni piettää mutta yleensä laitan vaan sen verran vähän vettä että lasta ei tartte kannatella, että vesi raja jää kasvojen alapuolelle. Piettää vaan huolen ettei käännä päätä veteen.

oon tukenu istuma asentoon n 6kk iästä vaikkeivat oo ihan ite istumassa pysyneet, ei oo minusta vaikeaa. siis oon koko ajan pitäny kiinni niin kauan ko on tarvinnu. meiän 8 kk istuu itse.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Alkuperäinen kirjoittaja MaalisXXLmamma76:
Suihkuun vaan.

Samaa mieltä, oppiipahan sen että hiukset pestään, eikä saa hysteeristä kohtausta siitä että tulee vettä naamaan.

Mä en kyllä taida uskaltaa laittaa vauvan päätä suihkun alle...Suihkussa oltiin tänään, istuin jakkaralla vauva sylissä. Ihan mukavasti sujui, mutta pään kastelin kyllä ihan vaan märällä kädellä...

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Alkuperäinen kirjoittaja MaalisXXLmamma76:
Suihkuun vaan.

Samaa mieltä, oppiipahan sen että hiukset pestään, eikä saa hysteeristä kohtausta siitä että tulee vettä naamaan.

Mä en kyllä taida uskaltaa laittaa vauvan päätä suihkun alle...Suihkussa oltiin tänään, istuin jakkaralla vauva sylissä. Ihan mukavasti sujui, mutta pään kastelin kyllä ihan vaan märällä kädellä...

Mulla oli muovinen parveketuoli suihkussa jolla istuin ja sideharso jalkojen päällä ja siinä sitten vauva niin ei lipsunut mihinkään. Ja ihan normisti pesin vauvan, en tietenkään selälään pitänyt että vesi menisi nenään ja suuhun.
Mutta mahallaan oli ja suihkun alla ja pystyasennossa.

Me kylvetetään 8kk yhdessä, isä pitelee kiinni ja minä pesen.
Tai sitten poika tulee suihkuun jomman kumman vanhemman kanssa. Tai yksin ollessani olen istuttanut pojan suihkun lattialla ja suihkuttanut siinä.

meillä toi 8 kk käy yleensä suihkussa ja siellä kyllä naama kastellaan reilusti ja usein. ollaan kyllä käyty vauvauinnissa et sukellus on tuttua. vannassa käytän niin et istutaan ja toisella kädellä pidän kiinni ja toisella pesen. ja mulla on siis suihkukin siinä joskus mukana B) ja mein 8 kk ei siis kans vielä kunnolla ite istu.

Missä tuollaisia liukuesteitä ammeen pohjalle myydään ja onko ne tarkoitettu nimenomaan vauvan ammeeseen?

Ihan tavan marketeissa myydään, tarkemmin vielä lastentavarahyllyssä. Siellä siis, missä on vaunujen sadesuojat ym. lisävarusteet. Ja ovat siis lasten ammeisiin tarkoitettuja, kyllä.

Missä vaiheessa alatte pestä vauvoja muulla kuin vedellä, siis esim. tukkaa shampoolla tai muuten pesunesteellä kroppaa?

Meillä tyttö oli mahallaan, eli vettä sen verran vähän ettei ulotu suuhun asti. Tytön mielestä oli tosi kivaa ja helpotit kun ei tarvinnu pidellä koko ajan.

Missä vaiheessa alatte pestä vauvoja muulla kuin vedellä, siis esim. tukkaa shampoolla tai muuten pesunesteellä kroppaa?[/quote]

Tämä kiinnostaa minuakin. Itsellä pojat 4 v ja 2 v ja koskaan ei ole käytetty shampoota tai saippuaa pesuun. Tai toki käsien pesussa saippuaa käytetään. Päivittäin lapset käyvät pikaisessa suihkussa ja rasvataan lopuksi (lievää atooppisuutta molemmilla). Harvemmin kylvyssä tai saunassa.

Minä tulin justiinsa suihkusta 8kk vauvan kanssa. Tosi harvoin kylvetään. Vauva istui ensin bumbossa ja humpautti itsensä hetken päästä siitä lattialle ja konttaili siinä ja läiskytteli vettä, kun pesin itseni. Sitten pesin vauvan ja laitoin takaisin bumboon pyyhkeen kanssa ja kuivailin itseni.

Yhteistyössä