83kg lihava?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sannulii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja sannulii:
tietysti pituudesta rippuen, mutta suomalaienn keskinaisen pituudella 164cm ja 83kg painoa.. onko lihava?

On todella lihava. Mä olen painanut viimesillään raskaana 63-70 eri raskauksissa ja olen tuon pituinen. Aikuisiällä mulle sopiva paino on ollut 52-54, riippuu tietenkin rakenteestakin.

Alkuperäinen kirjoittaja min:
hei, tuli vaan mieleen kun aamu tvssä oli keventäjien lääkäri puhumassa siitä, kuinka suomalaisten silmäkin on jo tottunut siihen että ihmiset jotka ovat lihavia näyttävätkin ns. normaaleilta. Parhaiten ns. haitallisen lihavuuden voi selvittää miettimällä painoindeksiä, vyötärön ympärystä, kolesteroli arvoja, verenpainetta ja rasvaprosenttia... Esim yhä harvemmalla suomalaisella naisella riittää 70cm mittanauhaa vyötärön ympärykseen..

Näin on, silmä tottuu äkkiä ylipainoon ja normaalipainon alarajoilla olevat alkaa näyttää alipainoisilta.

Ihmiset hyvät. Tuon painoinen on kyllä lihava, mutta älkää nyt tosissanne kuvitelko, että olotila olisi lainkaan sama jos tuon verran on painoa viimeisillään raskaana tai muuten vaan...

Alkuperäinen kirjoittaja min:
hei, tuli vaan mieleen kun aamu tvssä oli keventäjien lääkäri puhumassa siitä, kuinka suomalaisten silmäkin on jo tottunut siihen että ihmiset jotka ovat lihavia näyttävätkin ns. normaaleilta. Parhaiten ns. haitallisen lihavuuden voi selvittää miettimällä painoindeksiä, vyötärön ympärystä, kolesteroli arvoja, verenpainetta ja rasvaprosenttia... Esim yhä harvemmalla suomalaisella naisella riittää 70cm mittanauhaa vyötärön ympärykseen..

Mulla on ollut vyötärönympärys 70 vaikka ei ole yhtään ylimäärästä kiloa ja olen muutenkin pienikokonen :/ Nyt kyllä saanut sentin-pari pois, mutta edelleen on pötkylä-olo...
Ja eikös se riski ala kasvaa 80 sentin jälkeen?

Mä painoin ennen lapsia 82-85kg ja pituutta vaan 160cm ja en koskaan ajatellu olevani läski. Tiesin kyllä et ylipainoa on, mutta asenne oli sellanen ettei se haitannut. Sitten ku sain ton esikoisen niin innostuin laihduttamaan ja nyt painankin 20kg vähemmän ja on olo paljon kevyempi eikä polvi- ja selkävaivoja ole läheskään niin paljo ku ennen :)

No olen minäkin sitten teidän mielestäni läski kun vaaka heilahtaa tuonne 79kg ja pituutta on 166/167cm.
Tiedän kyllä, että kiloja on liikaa mutta en mä nyt ihan läski koe olevani.

10kg:n laihdutus on alkanut

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja saara:
Alkuperäinen kirjoittaja sannulii:
tietysti pituudesta rippuen, mutta suomalaienn keskinaisen pituudella 164cm ja 83kg painoa.. onko lihava?

mä olen 165cm ja 109 kiloa,ja olen rehevä ja kannan kiloni ja F tissini ylpeänä

vaikka olis kuinka rehevät f tissit ni ei paljoo auta noin isossa ruhossa. kaverini painaa samanverran ja vaikka toki onkin rintavarustusta,kaikilla läskeillä on,niin ei sitä ees erota..läskitissithän ne on.

Joo mutta ne tissit ei välttämättä paljon siitä pienene vaikka laihduttais normaalipainoon. Itse kyllä toivon tissien pienenevän reilusti kun pääsen normaalipainoon.

Alkuperäinen kirjoittaja August:
Todellakin on tosi lihava...mie oon yli 20kg kevyempi ja läski mikä läski oon!

Ei ole tosi lihava, vaan reilusti ylipainoinen. Tosi lihava on sitten kun ylipainoa alkaa olla yli 30kg. Sä et ole mikään läski jos painat 20kg vähemmän kuin ap ja oot saman pituinen.

Yhteistyössä