8kk ei juo tuttipullosta maitoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuttipullottelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuttipullottelija

Vieras
Auttakaa hyvät ihmiset, miten saan vauvan juomaan maitoa muualta kuin tissistä?? Lopettelen imetystä pikkuhiljaa, mutta miten uskaltaa lopettaa, kun poika ei suostu juomaan tuttipullosta tai edes nokkamukista. Nokkamukista ottaa parit hörpyt kesken ruokailun, tuttipulloa ei suostu suuhun laittamaan. Mitä teen? En halua jatkaa imetystä monista syistä, eli se ei ole vaihtoehto.

No ensinnäkin EI tuttipulloa tuon ikäiselle. Ja toisekseen, jos on pakko lopettaa imetys, niin sitten ei voi muuta kuin antaa sitä maitoa nokkamukista sen verran kun ottaa. Kaipa se jossain vaiheessa oppii, mutta voi siihen eikaa mennä ja paljon itkuja tulla.

minkälaisesta nokka mukista juotat. Meillä poika juo nuk nokkamukista mikä on lähes kuin tuttipullo mutta tutti on nokan muotoinen. Nokka mukeja on niin monenlaisia niin katsothan että maito ei virtaa täysin vapaasti sieltä, se voi säikäyttää.

Meillä 1vuotias ottaa nokkamukista vettä mutta ei maitoa. Imetän siis edelleen ja oon jo useamman kuukauden yrittäny totuttaa että jois maitoa nokkamukista tai mistä tahansa muualta kuin tissistä. Ei onnistu. Kokeileppa alkaisko otta ees vettä ensin ja sitten... niin, en tiedä miten siitä sitte jatketaan. me ollaan päästy siihen veden juomiseen asti :D

Mukista kyllä virtaa aika esteettä, oisko se syy? Olen kokeillut sellaistakin nokkamukia, mistä pojan pitää imeä, mutta ei suostu imemään. Pitänee vain yrittää ja yrittää... Saakohan sitten tarpeeksi nesteitä?`Oletteko antaneet maitoa vain ruoan yhteydessä, vai tarjonneet sitä pitkin päivää? Tuttipullosta on aikaisemmin suostunut ottamaan ja illalla ottaa aina vellin vellipullosta, mutta muuten ei maistu edes vellipullosta maito, illalla vain.

juu ei oo mitään jäkeä opettaa enää tuon ikäistä pullolle. juota nokkamuksita sen mit juo vettä lisäksi. keit puurt korvikkeeseen ja myöhemin maitoon. aloittelet hapanmaitotuotteita heti 10kk iässä. kyllähän nuo juo sitten kun jano tulee, mutta pitää varustautua siihen että muutos tapahtuu hitaasti, kun 8kk ikäinen ei ole semmoisessa iässä ettäluonnostaan helposti vieroittuis rinnalta.

Mulla on samanmoinen ongelma kuin ap:lla, mutta meillä osaa kyllä juoda mukista ja tuttipullosta VETTÄ :D ootas vaan kun laitan korviketta pulloon niin ei varmana kelpaa. Lypsämiseen oon liian laiska että saisin pullon täyteen omaa maitoa (se varm.kelpaiski) korvikettaki ollaan koitettu erilaisia mutta ei....näyttääpi siltä että imetys jatkuu ainaki vielä :D

sitä minä oon miettiny että ottaahaan vauva rinnasta sen maitomäärän mitä tarvii? syö kumminkin kiinteitä 5x/pvässä. Sillä mietin kun imetys on kumminkin vähentynyt että saahan vauva riittävästi nesteitä, vettä kyllä juo mutta tuo maito asia on mietityttäny....:confused:

Eikö 5dl pitäis riittää nesteitä ruoan lisäksi vuorokaudessa? Laskin itse, että jos 2dl kuitenkin velliä menee joka ilta, niin 3 dl pitäis saada muuten menemään. Rinnallahan tuo kyllä viihtyy liiankin kanssa, mutta siitä tosiaan tarkoitus päästä eroon. Iltatissistä ollaan jo luovuttu eikä yölläkään ole tarvinnut imettää pariin kuukauteen. Joku neuvolantäti sanoi kyllä kerran, että eihän lasta pakottaakaan voi juomaan, ja niinhän se tietty on. Mutta huolettaa muakin, että saako riittävästi...

ei kelvannut mitkään tuttipullot tai nokkikset,kumpiakin oli monia erillaisia.Hörppyytys pienestä lasista lähti aika nopeasti sujumaan,lisäksi tein puurot vastikemaitoon ja välipalaksi jugurttia niin että tuli se 6dl maitoa täyteen,10kk ikäiseltä sain imetyksen lopetettua.

[QUOTE="vierailija";24236132]minkälaisesta nokka mukista juotat. Meillä poika juo nuk nokkamukista mikä on lähes kuin tuttipullo mutta tutti on nokan muotoinen. Nokka mukeja on niin monenlaisia niin katsothan että maito ei virtaa täysin vapaasti sieltä, se voi säikäyttää.[/QUOTE]

Voi jeesus, että voikin olla noin hukassa yhdyssanat. Annat todella tyhmän kuvan itsestäsi, kun et sen vertaa äidinkieltäsi osaa, että kirjoittaisin sanat oikein.

Alkuperäinen kirjoittaja yhdyssanakyttääjä;24236359:
Voi jeesus, että voikin olla noin hukassa yhdyssanat. Annat todella tyhmän kuvan itsestäsi, kun et sen vertaa äidinkieltäsi osaa, että kirjoittaisin sanat oikein.

Tässä ketjussa ei ole kyse yhdyssanoista, vaan tuttipullosta ja maidon riittävyydestä. Yhdyssanaketjun voit perustaa vaikka ihan itse. Jos osaat.

Meidän poika siirtyi tissiltä suoraan nokkamukiin. Ei tajunnut taikatulppaa, josta olisi pitänyt imeä. Otin sen pois niin auttoi. Mutta kyllähän totuttelussa meni aikansa, ei tissiä voi lopettaa kuin seinään. Jätä imetyksiä pois yksi kerrallaan.

Joo niin olen tehnytkin, aloitin yöimetyksestä, nyt imetän enää aamulla, lounaan yhteydessä ja välipalan yhteydessä. Joskus vielä päivälliselläkin, mutta sen jälkeen en enää.

Ei meilläkään poika huolinut tuttipulloa, ei nokkamukia. No, imetyksen lopetin vähitellen (ensin päiväimetys pois, sitten myös aamu- jne.), ja ihan tavalliseen mukiin/lasiin siirryimme suoraan.

Yhteistyössä