8kk syömisestä...liika vähän syö??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
uuteen makuun tottuminen vie ne tietyt maistelukerrat. possu oli vaikee saada tytölle maistumaan mutta joka lämpimään ruokaan sitä laitoin ja lopulta tottui. eikai kukaan mielummin söisi muuta kuin makeaa jos saisi ite päättää. lapset ainakaan :D

eli ota nyt alkuun joku makeahko vihannes, peruna porkkana ja sekoita vaik nan-jauhoa soseen sekaan ni on hieman makeempaa. annat aina sitä ensin joka nälkään. jos ei syö ni annat hieman myöhemmin n 15min-30min uudelleen.ei se nälkään itteensä tapa. ja maito vasta ruoan jälkeen. meillä on ruokajuomana vesi.ja ku on siihen tottunu ni lihaa sekaan ja totutat sen vaan väkisin.

Alkuperäinen kirjoittaja wannabemommy:
uuteen makuun tottuminen vie ne tietyt maistelukerrat. possu oli vaikee saada tytölle maistumaan mutta joka lämpimään ruokaan sitä laitoin ja lopulta tottui. eikai kukaan mielummin söisi muuta kuin makeaa jos saisi ite päättää. lapset ainakaan :D

eli ota nyt alkuun joku makeahko vihannes, peruna porkkana ja sekoita vaik nan-jauhoa soseen sekaan ni on hieman makeempaa. annat aina sitä ensin joka nälkään. jos ei syö ni annat hieman myöhemmin n 15min-30min uudelleen.ei se nälkään itteensä tapa. ja maito vasta ruoan jälkeen. meillä on ruokajuomana vesi.ja ku on siihen tottunu ni lihaa sekaan ja totutat sen vaan väkisin.

Täytyy koittaa :) ja en oo antanu hedelmäsoseiden kans maitoa yhtäaikaa kun se meni sotkemiseksi,ei halunnut maitoa samaan aikaan,purskutti ulos vaan..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Meidän pienimmäinen ei suostunut syömään mitään lusikalla annettavaa lihasosetta... Yökkäili vaan, mutta sormiruokana maistui todella hyvin. Suosittelen kokeilemaan.

Sormiruokana?

:D sormin syötävänä ruokana, aivan pieninä paloina, muruina

sun pitää vaan päättää että nyt se alkaa syömään oikeeta ruokaa. vähän niinku unikoulu tai imetyksen lopetus tai tutista luopuminen- se vaan pitää tehdä.ei lapsi ite sitä osaa muuttaa. kaikki ainakaan...

Jos nyt yhtään lohduttaa niin kyllä sun muksusi syö enemmän kuin meidän neiti tuossa iässä. Tosin meidän neito kyllä söi mielummin lihaa ja kasvissoseita kuin hedelmasoseista ja vellin sijasta puuroa. Meillä se syöminen oli ja on edelleenkin hyvin ailahtelevaa. Joskus meni viikko tai parikin ettei meinannut soseet maistua ollenkaan, sitten tuli taas viikko tai pari että maistui suorastaan hyvin. Mutta kaiken kaikkiaan meidän neiti on aina ollut erittäin huono ja niukka syöjä ja on sitä vieläkin kun tulee parin päivän päästä vuosi täyteen. Ja nyt kun tuo on tehtaillut noita hampaita on oikeasti ollut useita päiviä ettei soseita ole uponnut lusikallistakaan vaikka kuin on yritetty.

Hae tukea neuvolasta. Koeta tarjota niitä lihasoseita. Mutta jos kasvu on ok ja vauva pirtsakka ja touhuavainen, niin ei mun mielestä sun kannata olla huolissaan, jos neuvolankin terkan mukaan kasvu ja kaikki on ok. Kärsivällisyyttä. :)

Tee soseet ja ruuat yleensä itse. Kaikki vauvat ei tykkää valmisruuista, siis Piltti yms.

Meillä neiti alotti n.10 kuisena syömään sormiruokaa ja annoin lusikan käteen ja syötin mun lusikalla sitä. Siten huijasin siinä syömisessä neitiä. Syöminen oli tosi vaikeeta, kun halus syödä itse, mutta ei vielä osannut.

Nyt 1v4kk ja syö pelkästään itse ja hyvin menee jo. Jukurtissa antaa välillä vähän auttaa, kun se on niin löysää, mutta kaikki muu menee.

Uskonkin, että kun pikkunen saa itse maistella, alkaa lihakin maistua ja lisäks kasviksia: keitettyjä porkkananpaloja, kurkkua yms.

miehen siskon muksukaan ei suostu syömään mitää kasvis tai lihasoseita joten ne syö kans vaan 2xpuuron hedelmäsoseella ja muuten juottaaa "miljoonia" litroja korviketta...
annoin saman neuvon niille eli ota ensin vähänen määrä kasvissoseta lusikkaan ja loput hedelmäsosetta ja kun sitä alkaa pikkuhijljaa enempi uppoon ruokaa ja väliin voi tunkea pelkkää kasvissosetta ja perään lusikallinen hedelmäsosetta että oppii syömään ilman sitä hedelmääkin...

Poitsu syö aamulla kaurapuuroa 1-2dl, keskipäivällä 8kk sosetta koko purkillisen, iltapäivällä 2dl jugurttisosetta ja toisinaan hedelmää päälle, 17 aikaan lihasosetta taas purkki ja illalla puuroa. Maitoa sillon kun tissityttää ;)

Meillä ny 10kk, syö aamulla jugurttia (ja riisimuroja, itse sormin, on sen herkkua) päivällä lihasosetta tai ihan normiruokaa esim makrulaatikkoo, sit välipalaks hedelmäsose, taas liharuokaa ja illalla puuro, jonka joukkoon hedelmäsosetta. Lisäks maitoo n. 8dl päivässä. Ja niitä riisimuroja, joka ruuan jälkeen oikeestaan saa, tai sit keitettyy makaronii...

Alkuperäinen kirjoittaja wannabemommy:
lihaa pitäs mennä jo. 1rkl 2x pvä. eiks neuvola neuvo yhtään :/

tää ei voi oikeestiolla totta :laugh:

Nooooooo olisit meidän neidin ruokavalion nähny.... ei sitä pakottaakaan oikein voi, vai kuinka? Yökkii ja oksentaa pois- menee loputkin halut maistella!! Ihan hyvin kasvoi ja nyt nelivuotias jo ja kaikkiruokainen.

Jokaisella oma tahti. Ton ikäselle antaisin sormiruokana vaikka jauhelihamurusia tai pieniä pehmeitä lihapalasia. Perunaa yms myös palasina. Kun kaikki ei niistä mössöistä piittaa!! Voita sekaan. Nää konstit auttoi meillä.